Active Campaign - Opinie i Recenzja

ActiveCampaign – Funkcje, Cennik i Opinia | Recenzja 2020

ActiveCampaign to coś więcej niż narzędzie do e-mail marketingu. W tym artykule postaram się przedstawić funkcje, ceny i przede wszystkim informacje, które pozwolą Ci podjąć decyzję, czy jest ono dobre także dla Ciebie. 

Być może jesteś na etapie wyboru narzędzia do e-mail marketingu w swojej firmie i nie wiesz czy wybrać ActiveCampaign, MailerLite, Freshmail czy może Getresponse.

Jeśli chcesz dowiedzieć się:

  • ile kosztuje ActiveCampaign
  • jakie ma funkcje w poszczególnych pakietach,
  • z jakimi narzędziami można zintegrować ActiveCampaign
  • jakie są wady i zalety
  • w jakich przypadkach sprawdzi się najlepiej

to zapraszam do przeczytania tego artykułu 🙂

ActiveCampaign – cennik

Ile kosztuje ActiveCampaign?

Do celów porównawczych będziemy porównywać ceny pakietów dla bazy subskrybentów e-mail liczącej 2500 kontaktów. Poniższy cennik pokazuje nam kwoty jakie musimy zapłacić w rozliczeniu za miesiąc.

ActiveCampaign - cennik miesięczny

Ile zaoszczędzimy wybierając płatność za cały rok? W zależności od pakietu rabat procentowy oscyluje w okolicach 20%. 

ActiveCampaign - cennik roczny

Pakiety ActiveCampaign – różnice w cenie i funkcjonalności

Pakiet Lite

Jeśli potrzebujesz tylko bardzo podstawowego narzędzia do wysyłki newsletterów i autoresponderów to Active Campaign i jego pakiet Lite moim zdaniem nie jest najlepszym wyborem. Dlaczego? Na rynku znajdziesz narzędzia takie jak Freshmail, czy Mailerlite, które są parokrotnie tańsze i powinny Ci wystarczyć na start.

W podstawowym pakiecie mamy już dostęp do Marketing Automation. W kilka minut możemy metodą drag and drop stworzyć lejek, który będzie przeprowadzał naszego użytkownika do kolejnych etapów i automatycznych wiadomości w zależności od jego zachowania i podjętych akcji. 

ActiveCampaign - marketing automation

Pakiet Plus

W pakiecie Plus dostajemy dodatkowo CRM, dedykowane Integracje, także z Facebook Custom Audience, SMS marketing i Lead Scoring

Co to jest Lead Scoring? Możemy automatycznie przydzielać użytkownikom punkty, w zależności od spełnionych warunków, które możemy dokładnie wyznaczyć. Dzięki temu możemy np. segregować bazę i wiedzieć, kto jest naszym największym miłośnikiem i często otwiera wiadomości / klika w linki itp.
W tym pakiecie dostajemy także funkcje CRM – czyli możemy wykorzystać ActiveCampaign w naszej firmie jako narzędzie CRM, w którym zarządzamy bazą potencjalnych klientów. Możemy też przydzielać automatycznie lub manualnie taski do konkretnych osób-użytkowników naszej firmy zajmujących się sprzedażą.

Pakiet Professional

W pakiecie Professional oprócz tego co mamy w niższych pakietach dostajemy: Predictive Sensing (oparte o Machine Learning) i Split Automation.

Testowaliśmy u nas Split Automation i bardzo fajnie to działa. W skrócie chodzi tutaj o wykonywanie testów A/B. Nie takich zwykłych testów, gdzie ręcznie wybieramy dwa różne nagłówki i puszczamy mailing. Tutaj możemy testować całe zautomatyzowane procesy sprzedaży, a potem system sam wybierze, który system marketing automation ma wyższą skuteczność.

Powiedzmy, że do bazy mailingowej wpadają nam nowe kontakty i są one prowadzone przez automatyczną kolejkę kilku wiadomości e-mail, gdzie na pewnym etapie osoba dostaje rabat. Możemy teraz podzielić np. 100 kontaktów na pół. 50 z nich pójdzie lewą ścieżką, gdzie dostaną rabat 30%, a drugie 50 kontaktów pójdzie prawą ścieżką, gdzie dostają inną promocję 2 w cenie 1. Dzięki temu system sam automatycznie sprawdzi, która ścieżka jest bardziej skuteczna – kolejne nowe kontakty będą przechodzić przez ścieżkę o wyższej konwersji sprzedaży. Możemy wybrać jak chcemy mierzyć skuteczność każdej ścieżki np. Open Rate wiadomości, ilość kliknięć itp.

Testy A/B - ActiveCampaign

Jeśli chodzi o funkcje Machine Learning, w tym pakiecie system uczy się sam na podstawie aktywności użytkowników. Potrafi np. wysłać ten sam e-mail każdemu użytkownikowi o innym czasie. Różne osoby sprawdzają pocztę o różnych porach dnia, więc system będzie starał się dostosować wysyłkę i osiągnąć np. najwyższą otwieralność.

Pełną listę funkcji i porównanie pakietów znajdziesz pod tym linkiem:

ActiveCampaign – Porównaj Plany

Funkcje ActiveCampaign

ActiveCamapaign  – Integracje

ActiveCampaign umożliwia nam integracje z najpopularniejszymi narzędziami takimi jak: Google Analytics, Facebook, Woocommerce, Shopify, Dropbox, Google Sheets, Google Forms, PipeDrive, PayPal, czy Zapier.

Jeśli weźmiemy ilość dedykowanych integracji, to na tle konkurencji ActiveCampaign znajduje się w czołówce – znajdziemy tutaj ponad 200 różnych aplikacji.

Pełną listę aplikacji z jakimi można zintegrować ActiveCampaign znajdziecie pod tym linkiem:

https://www.activecampaign.com/apps/tag/Social

Integracje w ActiveCampaign

Do czego możemy wykorzystać integracje? ActiveCampaign to nie tylko narzędzie do e-mail marketingu, ale także system, na którym możemy oprzeć nasze działania Marketing Automation. 

Marketing Automation w ActiveCampaign

Poniższy screen to podgląd automatyzacji z panelu ActiveCampaign.

Lejek Sprzedażowy w ActiveCampaign

Integracja ActiveCampaign z Woocommerce

Już pokazuję do czego można wykorzystać integrację sklepu internetowego na Woocommerce z systemem do e-mail marketingu jakim jest ActiveCampaign. Zacznijmy od początku. Powiedzmy, że chcemy stworzyć kolejkę zaplanowanych działań lub wiadomości dla każdego Klienta, który zakupi produkt na naszym sklepie

Po pierwsze musimy ustawić tzw. trigger, czyli czynnik zapalny, który odpala nam automatyzację. Co mamy do wyboru? 

Możemy ustawić start automatyzacji, gdy użytkownik zapisze się do danej listy newsletterowej, otworzy określony e-mail, kliknie link w mailu, odwiedzi określoną stronę www lub odpowie na e-mail.

Start Automatyzacji w ActiveCampaign

Z działań e-commerce możemy wybrać ,,czynniki zapalne” takie jak: dokonanie zakupu określonego produktu/produktów czy odrzucenie koszyka zakupu na sklepie.

Cele w ActiveCampaign

W naszym przypadku automatyzacja startowała gdy ktoś dokonał zakupu w sklepie. W opcjach zaawansowanych mamy do wyboru ustawienie szczegółów takich jak: ID produktu, kategoria produktu, czas zamówienia, data zamówienia, a nawet to czy ktoś skorzystał z kuponu rabatowego kupując ten produkt.

Integracja z Woocommerce

Kiedy wybierzemy już warunek startu automatyzacji, przechodzimy do określenia kolejnego kroku. Co mamy do wyboru?
Możemy wysłać zwykłą wiadomość, dodać odbiorcę do innej listy adresowej, wysłać wiadomość SMS (tak ActiveCampaign również jest narzędziem do wysyłki kampanii SMS), ustawić odstęp czasowy, przydzielić użytkownikowi Tag, a nawet dodać e-mail do grupy niestandardowych odbiorców na Facebooku (Facebook Custom Audience).

Wysyłka e-mail ActiveCampaign
Warunki w ActiveCampaign
Znaczniki i Tagi

Lista kolejnych kroków i warunków może ciągnąć się niemal w nieskończoność. W tym konkretnym przypadku automatyzacja składała się z następujących etapów:

  1. Użytkownik kupuje co najmniej jeden produkt, o określonym przez nas ID
  2. Oznaczamy użytkownika jako klient (dodajemy tag)
  3. Wysyłamy wiadomość e-mail po zakupie
  4. Dodajemy go do grupy odbiorców, na której mamy adresy naszych Klientów, którzy kupili ten produkt
  5. Kończymy automatyzację.

Mimo, że ta automatyzacja kończy się na tym etapie, nie oznacza to, że użytkownik nie może być jednocześnie w innych równoległych automatyzacjach. W naszym wypadku każdy adres e-mail trafia także do innej automatyzacji, gdzie przechodzi przez całą serię wiadomości e-mail (co łącznie trwa ok. 2 miesiące).

Wady i Zalety ActiveCampaign

Zalety

  • Możesz zrobić niemal wszystko – Ilość dostępnych funkcji i integracji jest bardzo szeroka
  • Limit kontaktów bierze pod uwagę 1 unikalnego użytkownika – możesz mieć ten sam adres e-mail w 10 różnych listach adresowych w systemie i będzie liczony jako jeden kontakt. Są systemy do e-mail marketingu, które w takim wypadku odejmą Ci od limitu 10 kontaktów.
  • Automatyzacje ActiveCampaign są łatwe do konfiguracji – mamy bardzo przyjazny edytor graficzny typu „przeciągnij i upuść” 
  • Możesz przetestować za darmo przez 14 dni
  • Duża ilość integracji
  • Wysoka dostarczalność – podczas naszych testów nie mieliśmy większych problemów (czego nie można powiedzieć o wszystkich konkurentach)

Wady:

  • wysoka cena, dużo wyższa niż u konkurencji
  • ilość funkcji może być przytłaczająca dla początkujących

ActiveCampaign – nasza opinia 

Dla kogo jest ActiveCampaign?

  • Chcesz od razu profesjonalnie podejść do wdrożenia działań marketing automation (jeśli działasz w branży e-commerce to tym bardziej) 
  • Masz pewien budżet lub nie boisz się zainwestować (ActiveCampaign nie jest tani, dla mniejszych baz będzie to kilkaset złotych w skali miesiąca)
  • Jesteś marką osobistą i chcesz sprzedawać swoje kursy online – ActiveCampaign sprawdzi się w zaawansowanych kampaniach sprzedażowych i webinarowych, wymagających integracji różnych narzędzi marketingowych.

Dla kogo nie jest ActiveCampaign?

  • Budujesz listę newsletterową od 0 i masz mały budżet
  • Chcesz wysyłać tylko proste mailingi 
  • Nie zamierzasz budować zaawansowanych, zautomatyzowanych systemów marketingowo-sprzedażowych w Twojej firmie

W tym wypadku polecamy sprawdzone przez nas MailerLite, Freshmail i Getresponse. W agencji pracowaliśmy/pracujemy na wszystkich tych systemach w zależności od Klienta. Po prostu narzędzie trzeba dobrać do naszych celów, możliwości i etapu rozwoju na jakim są nasze działania marketingowe.

ActiveCampaign – Bezpłatna Konsultacja

Zastanawiasz się, jak wykorzystać ActiveCampaign i zbudować automatyczny lejek sprzedażowy, który będzie samodzielnie prowadził Klienta do zakupu bez Twojego zaangażowania?

Otóż dobrze trafiłeś! Jesteśmy oficjalnym Partnerem ActiveCampaign, co oznacza, że dostarczamy support w j. polskim i możemy zaproponować indywidualne modele rozliczeniowe.

Potrzebujesz doradztwa? Chcesz poznać sprawdzone schematy automatyzacji, które wykorzystują TOPowe firmy i marki osobiste?

Aby zapisać się na Bezpłatną rozmowę z naszym doradcą, kliknij i przejdź TUTAJ

Jeżeli posiadasz już z ActiveCampaign, a chcesz skorzystać z naszego wsparcia, również umów się na rozmowę >> ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ


Podobne wpisy