Jak pozyskać klientów w branży fotowoltaicznej?

Jak pozyskać klientów? To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży, w jakiej działa. A jak robić to w sytuacji nasilonej konkurencji? Zobacz nasze case study z branży fotowoltaicznej. Dlaczego warto to przeczytać? Poznaj nasze wyniki i przekonaj się:

455 pozyskanych klientów w branży fotowoltaicznej w ciągu 3 miesięcy

Ile kosztowały pozyskane kontakty i jak to zrobiliśmy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Jak zdobyć nowych klientów w środowisku dużej konkurencji?

Zacznij działać tam, gdzie konkurencja tego nie robi

Performance marketing (marketing efektywnościowy) polega na nieustannym testowaniu i poszukiwaniu tego, co będzie generowało oczekiwane efekty.  Celem taktycznym jest bowiem nie tylko samo pozyskiwanie klientów, ale również zrobienie tego jak najtaniej. Aby móc to osiągnąć i podnieść efektywność oraz skuteczność działań marketingowych w sieci, należy szukać nowych źródeł pozyskiwania klientów. Najlepiej takich, w których nasza konkurencja jeszcze nie działa albo dopiero zaczyna działać. A jeśli decydujemy się na konkurowanie z innymi firmami na tej samej płaszczyźnie – zróbmy to lepiej. 

W Coconut Agency wiemy jak zrealizować zamierzone cele. Świadomość tego jak ważne jest testowanie różnych źródeł, pomaga nam realizować skuteczniejsze kampanie i być o krok przed innymi. Dla klientów poszukujemy innych kanałów, takich jak sieć reklamowa Google Ads, mailingi i sieci reklamy natywnej i testujemy je. Ale do rzeczy…

Czy działania wizerunkowe wpływają na sprzedaż?

Czy działania wizerunkowe wpływają na pozyskiwanie nowych klientów?

W kwietniu rozpoczęliśmy współpracę z dwoma firmami z branży fotowoltaicznej. Jedna z firm zdecydowała się na kompleksową  współpracę, powierzając nam budowanie wizerunku w Social Mediach i działania efektywnościowe polegające na pozyskiwaniu kontaktów do osób chcących skorzystać z oferty firmy. Druga z firm wybrała jedynie zdobywanie leadów (lead – kontakt do potencjalnego klienta). 

Efekt?

Czy warto kreować wizerunek firmy w sieci?

Na początku współpracy z nami obie firmy osiągały podobne wyniki. Jednak po czterech miesiącach obserwujemy spore rozbieżności na korzyść Klienta, który wytrwale buduje swój wizerunek. Na firmową skrzynkę e-mail i Messengera tej firmy zgłasza się obecnie dużo więcej klientów i to bezpośrednio, często bez udziału działań typowo reklamowych. Trzeba tutaj oczywiście zaznaczyć, że przed rozpoczęciem współpracy z naszą agencją, liczba osób, która zgłaszała się do firmy była na dużo niższym poziomie. 

Nieustanna komunikacja z grupą docelową, marketing edukacyjny oraz inspirowanie potencjalnych klientów zrobiło po prostu dobrą robotę. Koszt pozyskania kontaktu do klienta spada nieustannie. Obecnie jest dużo niższy, niż w przypadku drugiej z firm. Należy tutaj zaznaczyć, że nasze zespoły, które obsługują te dwie firmy, stosują podobne, skuteczne i sprawdzone rozwiązania, oraz doskonale poznały grupę docelową. 

Zobacz dokładnie, jak działaliśmy:

 Jak pozyskać klientów na usługi na Facebooku? Case study z branży fotowoltaicznej

A teraz to na co czekałeś/aś – konkret. Jak pozyskiwać klientów na Facebooku na przykładzie branży fotowoltaicznej. 

Jak zostało podkreślone we wcześniejszej części artykułu – nie można zapomnieć o tworzeniu odpowiedniego wizerunku. To jak klienci postrzegają markę, bezpośrednio rzutuje na wyniki reklamowe i w tym przypadku na ilość pozyskanych klientów. Z tego powodu, chcemy na początku przedstawić, jak kreowaliśmy wizerunek marki,  a następnie przejść do opisu działań reklamowych.

Jak kreujemy wizerunek marki w branży fotowoltaicznej? 

Po pierwsze, zdefiniowaliśmy grupy odbiorców, do których chcieliśmy docierać naszą komunikacją i poddaliśmy je testom. Większość naszych założeń potwierdziła się, choć nie wszystkie. Odpowiednio przeprowadzone testy pozwoliły nam wykluczyć pewne grupy odbiorców, do których kierowanie reklam było po prostu nieopłacalne. Ostatecznie wyłoniliśmy następujące homogeniczne grupy odbiorców: 

  • Zainteresowani fotowoltaiką – osoby aktywnie poszukujące informacji o instalacjach fotowoltaicznych.
  • Szukający oszczędności – osoby zainteresowane oszczędzaniem.
  • Młode małżeństwa – osoby, które niedawno wzięły ślub i są zainteresowane budową własnego domu.
  • Inwestorzy – fotowoltaika to świetna inwestycja, przynosząca długoterminowe korzyści. Potwierdza to ilość pozyskanych kontaktów z tej grupy docelowej.
  • Grupy odbiorców oparte o dane behawioralne i dane zgromadzone na podstawie prowadzonych działań (remarketing, lookalike).

W wyżej wspomnianych grupach prowadzimy intensywne, choć nienachalne działania mające na celu:

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki.
  • Zbudowanie wizerunku firmy jako eksperta.
  • Plasowanie się marki w świadomości odbiorców jako marka innowacyjna, stawiająca na jakość i dbająca o środowisko naturalne.
  • Polubienie marki przez klientów.

Komunikacja z klientami jest odpowiednio zaplanowana i skoordynowana. Dostarczamy im treści, które wzbudzają zainteresowanie, a także pozwalają  nam zrealizować założone cele komunikacyjne. 

Na potrzeby budowania wizerunku marki przygotowaliśmy dla klienta z branży fotowoltaicznej 6 linii tematycznych, które regularnie publikujemy na firmowej stronie na Facebooku.

Komunikacja na Facebooku w branży fotowoltaicznej – Linie postów

O nas – co wyróżnia markę, jakie są jej atuty, jak działa firma (budowanie roli eksperta, podkreślanie wysokiej jakości usług i produktów).

EkoTeam – kim są pracownicy firmy, jak wyglądają i co robią (budowanie zaufania, zbliżenie marki do odbiorcy, ocieplanie wizerunku).

Nasze realizacje – realizacje marki (budowanie zainteresowanie ofertą i zaufania, pokazywanie fachowości).

Seria EKO – promowanie fotowoltaiki jako źródła czystej energii (marka-ekspert, jej odpowiednie kojarzenie).

Seria Q&A – pytania i odpowiedzi (marka-ekspert, budowanie zaufania, zbliżenie się do odbiorców).

W zgodzie z naturą – promowanie ekologicznego stylu życia (budowanie zaufania, nawiązywanie więzi z odbiorcami).

Jak wygląda proces pozyskiwania klientów przez Facebooka?

Pewnie interesuje Cię, ile kosztowało nas pozyskanie pojedynczego kontaktu. Oczywiście odpowiemy na to pytanie. Średnia cena za pozyskany kontakt wyniosła… spójrz na poniższy wykres i zobacz, jak wygląda to w czasie – dzięki ciągłej optymalizacji i testowaniu osiągamy lepsze wyniki przy niższym koszcie.

Ile kosztuje pozyskanie jednego Leada?

Dynamika kosztów za pozyskany kontakt na Facebooku

Powyższe wyniki przedstawiają zmianę ceny za pozyskany kontakt na przestrzeni trzech miesięcy. Jest to średni wynik, dla wszystkich prowadzonych kampanii na Facebooku. Jednak jedna z najefektywniejszych kampanii osiągnęła jeszcze lepszy wynik, generując w lipcu 98 leadów za 6.2 za kontakt!

Ile kosztują leady w branży fotowoltaicznej?

Jak to zrobiliśmy? Jak obniżyć koszty pozyskiwania klientów na Facebooku?

Wyprzedź konkurencję o krok i wyróżnij się

Liczba pozyskanych kontaktów przy tak niskim koszcie CPL to efekt nieustannej pracy, testowania nowych rozwiązań, kreatywności i zastosowania nowoczesnej technologii, takiej jak: machin learning i narzędzia do automatyzacji. 

PREKURSORSKIE PODEJŚCIE

Kampania, która osiągnęła tak niesamowicie niski wynik za pozyskany kontakt, który utrzymuje się do dziś, była prawdziwym game changerem. W obrębie sieci reklamowej Facebooka wykorzystaliśmy niestosowany dotychczas przez konkurencję format reklamowy i sposób pozyskiwania kontaktów, wspierany przez narzędzia do automatyzacji. Już po uruchomieniu testów tej kampanii, dostrzegliśmy ogromny potencjał. Cena za kontakt nie była jeszcze tak spektakularnie niska, ale wiedzieliśmy, że można ją obniżyć dzięki stworzeniu odpowiedniej komunikacji i używając nowych kreacji reklamowych. Poniżej znajdziesz schemat w oparciu, o który działamy w ramach optymalizacji. 

Rzadko kiedy pierwsze rozwiązanie okazuje się najbardziej efektywne. Osobiście uważam, że zawsze można taniej i lepiej – trzeba tylko znaleźć odpowiedni „klucz”.

Optymalizacja procesu pozyskiwania klientów – Kampania sprzedająca instalacje fotowoltaiczne

Etap I – Testowanie grup odbiorców

Na tym etapie zdefiniowaliśmy i stworzyliśmy różne homogeniczne grupy odbiorców. Pierwsze testy często opierają się o miękkie dane otrzymane od klienta. Dorzucamy jeszcze kilka grup odbiorców, które definiujemy sami i rozpoczynamy testy. Już po tygodniu mogliśmy określić, które grupy mają największy potencjał. Ocena odbyła się na podstawie okazanego zainteresowania przez poszczególne grupy odbiorców, mierzone liczbą i ceną za kliknięcie linku oraz liczbą aktywności.

Etap II – Poszukiwanie motywu komunikacji

W drugim kroku wykluczamy nierentowne grupy odbiorców i skupiamy się na poszukiwaniu właściwego motywu komunikacji. Jest to jedno z najtrudniejszych zadań. W tym przypadku zostało nam przekazane, informacje, które są klientów najważniejsze i muszą pojawić się w komunikatach reklamowych – dofinansowanie w wysokości 5000 zł. Okazało się jednak, że założenie to było błędne. Dużo lepsze wyniki generowały reklamy podkreślające wysoką jakość instalacji i 15-letnią gwarancję. 

Kiedy odkryliśmy ten fakt, stworzyliśmy nowe kreacje reklamowe opierające się o inne motywy komunikacji. 

Co więcej, potwierdziliśmy założenie, jak istotna jest odpowiednia customizacja  komunikatów. Reklamy zawierające slogany o wysokich oszczędnościach bardzo dobrze działały w grupie „szukający oszczędności”, jednak w grupie „młode małżeństwa” lepiej zadziałały reklamy ze sloganem podkreślającym długoletnią gwarancję.

Etap III – Rewolucja kampanii

W III fazie poszukiwaliśmy najlepiej konwertujących formatów reklamowych oraz miejsc i ścieżek nawiązania kontaktu przez użytkownika. To było to, co zrewolucjonizowało nasze kampanie! Udało nam się dokładnie trafić w potrzeby odbiorców. Zmieniliśmy ścieżkę pozyskiwania kontaktów, dopasowaliśmy nowe formaty reklamowe i wykorzystaliśmy narzędzia do automatyzacji. W efekcie uzyskaliśmy wynik, który był wcześniej niemożliwy do osiągnięcia. 97 kontaktów za 6,20 zł  z jednej z kampanii działającej w lipcu. 

Etap IV – Głęboka analiza wyników

Głęboka analiza zależności między działaniami wizerunkowymi w poszczególnych grupach odbiorców a działaniami efektywnościowymi i dostosowanie strategii promocyjnej na kolejny okres współpracy z jedną z firm. 

Zainteresował Cię artykuł i chcesz umówić się na bezpłatną konsultację? Śmiało zrób to teraz!

Przejdź do formularza kontaktowego klikając >> TUTAJ <<

Podobne wpisy