Kurs marketingu dla firm – wykorzystaj social media w biznesie
Kurs marketingu dla firm – wykorzystaj social media w biznesie
W dzisiejszym dynamicznym świecie obecność marek w social mediach stała się kluczowym elementem sukcesu biznesowego. Niektóre firmy decydują się zlecić prowadzenie organicznych i płatnych kampanii marketingowych agencji reklamowej, a inne stawiają na kursy online lub stacjonarne szkolenia z marketingu internetowego. W dzisiejszym artykule omówimy szerzej opcję drugą. Jak w gąszczu różnych ofert znaleźć dla siebie najlepsze kursy marketingowe? Jeśli wybierzemy naszego faworyta, to jakie są wymagania wstępne i przebieg kursu? Co jest lepsze: coraz częściej wybierana nauka online czy profesjonalna wiedza przedstawiana w opcji stacjonarnej? Dzisiaj odpowiemy na te pytania. Zapraszamy do lektury. ????⬇
Szkolenie social media marketing – które wybrać?
Na rynku istnieje wiele firm świadczących usługi szkoleniowe w zakresie między innymi content marketingu, komunikacji marketingowej, social mediów, AI w marketingu czy tworzenia płatnych kampanii reklamowych. Poniżej kilka ważnych kroków, które pomogą Ci wybrać odpowiedniego partnera do współpracy:
① Kurs marketingowy online – doświadczenie agencji
Sprawdź, czy agencja reklamowa pracowała już wcześniej szkoleniowo z takimi samymi markami jak Twoja lub czy wspierała agencyjnie inny dział marketingu w firmie. Jeśli nie, to skąd ma wiedzieć, co sprawdzi się w Twojej branży? Podczas rozmów zawsze pytaj o portfolio agencji. Baza kursów marketingu na rynku jest spora, jednak nie każda agencja okaże się idealnym partnerem do współpracy.
Poznaj nasze portfolio szkoleniowe: https://coconutagency.pl/case-study/
② Kurs z zakresu marketingu – trener social media / ekspert ds. mediów społecznościowych / specjalista social media marketing
Jeśli podejmiesz decyzję o wyborze odpowiedniego partnera biznesowego w obszarze mediów społecznościowych, dowiedz się, kto dokładnie poprawdzi taki kurs marketingu. Nie bój się prosić o BIO trenera i krótką rozmowę z taką osobą. Rozmawiając z potencjalnym ekspertem dowiesz się, jak wygląda jego doświadczenie i wiedza zawodowa oraz czy podczas szkolenia są planowane na przykład ćwiczenia praktyczne lub praktyczne warsztaty z marketingu.
③ Płatne kursy z obszaru marketingu – konsultacje social media po szkoleniu
Upewnij się, że otrzymasz wsparcie po zakończeniu współpracy szkoleniowej. Wsparcie po szkoleniu social media marketingowym to nieodłączny element oferty, jeśli chcesz skutecznie wdrożyć omawiane działania w życie swojej firmy. Niektóre firmy nie oferują ich w ogóle, niektóre dają 1 h, a niektóre 8 h dodatkowej współpracy. W przypadku Coconut Agency to 8 godzin konsultacji z e-marketingu. Specjaliści weryfikują wtedy, czy zdobyta wiedza jest poprawnie realizowana w praktyce. Sprawdzane jest na przykład to, czy zaproponowana strategia marketingowa jest niezmiennie podstawą działania marki, czy zespół Klienta wdrożył do pracy video marketing lub czy np. ustawiona reklama Google nie wymaga poprawy.
④ Kurs marketingu internetowego – poznaj program kursu przed szkoleniem
④ Sprawdź przed szkoleniem jak wygląda agenda szkolenia marketingowego. Rekomendujemy zwrócić uwagę, czy spotkanie to same podstawy marketingu, czy porusza ono może personalizowane aspekty Twoich działań. Dokonanie analizy platform społecznościowych, zajrzenie do Google Analytics i statystyk to niezbędne elementy kursu z e-marketingu, które nie powinny być nigdy pominięte. Ekspert przed szkoleniem powinien przygotować pełny audyt prowadzonych działań Twojej marki.
⑤ Certyfikat ukończenia kursu marketingowego – dokument
Jedną z korzyści z uczestnictwa w kursie jest bez wątpienia otrzymanie certyfikatu. Taki dokument jest dowodem na podnoszenie kompetencji marketingowych szkolonego uczestnika i pozytywnie wpływa na dalszy rozwój w tej branży. Zawsze warto prosić o papierowe potwierdzenie uczestnictwa, jeśli realizowaliśmy kurs z marketingu.
Najlepsze kursy marketingowe – jakie szkolenia najczęściej wybieracie?
Przez kilka lat działalności szkoleniowej zauważyliśmy, że nasi Klienci wybierają podobne pod względem tematyki warsztaty z marketingu. Jest to oczywiście związane z popularnością tych platform wśród użytkowników. Agendy naszych kursów zakładają w sobie nie tylko przyswojenie kwestii teoretycznych marketingu online, ale też skupiają się wokół praktycznych ćwiczeń z prowadzenia kampanii reklamowych lub tego, jak powinna być zbudowana strategia content marketingu online. Uczestnik poznaje także i testuje narzędzia marketingowe oraz dowiaduje się, jak działa optymalizacja reklam, a to wszystko po to, aby zbudować inhouse’owo nowoczesny dział marketingu.
W Coconut Agency bez wątpienia możemy napisać, że trzy najczęściej wybierane przez naszych Klientów kursy z marketingu internetowego to:
1. Facebook & Instagram w Biznesie – budowanie strategii komunikacji marki online
Ten kurs trwa 1 dzień i zakłada realizację poniższych punktów:
Facebook – podstawy marketingu Internetowego na FB
- Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku? Ważne aspekty na fanpage’u, które budują wiarygodność marki i wpływają na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.
- Analiza konta na Facebooku – mocne i słabe strony.
- Case studies – profile w social mediach, które angażują społeczność.
Strategia budowania zaangażowania
- Tworzenie strategii działania w digital marketingu – jak wyznaczyć big idea, cele, dobrać archetypy marki, analizować grupy docelowe, budować harmonogram publikacji.
- Strategia content marketingowa, czy jak tworzyć treści, które porwą miliony – język i narracja.
- Posty, które budują zaangażowanie – case studies.
- Warsztat copywriterski.
Kryzysy, konkursy i wydarzenia na Facebooku
- Sytuacja kryzysowa – jak opanować kryzys w mediach społecznościowych?
- Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych.
- Jak tworzyć wydarzenia na Facebooku, aby jak najwięcej uczestników wzięło w nim udział?
Trendy, narzędzia i harmonogramy
- Marketing internetowy a narzędzia, które musisz znać.
- Harmonogram publikacji + szata graficzna.
- Trendy w social mediach.
Instagram – podstawy marketingu Internetowego na IG
- Najważniejsze statystyki – Instagram w Polsce i na świecie.
- Konto prywatne a profesjonalne na Instagramie – różnice.
- Bezpieczeństwo profilu – jak zabezpieczyć konto na Instagramie?
- Rodzaje contentu na Instagramie: Posty, karuzele, stories, IG Reels.
- Profil z efektem wow na Instagramie – o jakie elementy należy zadbać?
- Specyfikacje techniczne na Instagramie – zdjęcia, grafiki, wideo.
Posty, zaangażowanie i reklamy na Instagramie
- Jak pisać i angażować fanów na IG? Checklista i case studies
- Jak wykorzystywać hashtagi na Instagramie – fakty i mity.
- Najlepsze dni i godziny publikacji postów na Instagramie.
- Statystyki konta i publikacji na IG.
- Płatne promowanie postów na Instagramie.
- Praca warszatowa w oparciu o narzędzia marketingowe.
2. Business Manager w Biznesie, czyli jak tworzyć kampanie płatne Facebooku i Instagramie?
Ten kurs trwa 1 dzień i zakłada realizację poniższych punktów:
- Skuteczna reklama w Business Managerze – cena vs. dopasowanie do odbiorcy.
- Od czego zależy koszt reklamy na Facebooku i Instagramie? – wyjaśnienie działania algorytmów Facebooka.
- Porównanie typów treści pod kątem skuteczności przekazu reklamowego.
- Schemat lejka reklamowego – przygotowanie infrastruktury jeszcze przez kampanią.
- Business Manager, czyli firmowe konto reklamowe.
- Wyjaśnienie opcji i pojęć w menedżerze reklam.
- Konfiguracja ustawień rozliczeniowych.
- Administracja użytkownikami, role i nadawanie dostępów.
- Jak radzić sobie z najczęściej występującymi problemami.
- Podstawy tworzenia atrakcyjnej formy wizualnej.
- Zasady tworzenia chwytliwych nagłówków reklamowych.
- Objaśnienie formatów reklam i wymiarów kreacji w zależności od umiejscowienia.
- Wymagania i ograniczenia wynikające z regulaminu Facebooka.
- Struktura kampanii w Business Managerze, czyli kampania, zestaw reklam i kreacja reklamowa.
- Omówienie celów reklamowych na Facebooku i Instagramie z przykładami zastosowania.
- Planowanie budżetu na płatną kampanię reklamową – model rozliczeniowy, wydatkowanie dzienne vs. lifetime.
- Dobór grupy docelowej (zainteresowania, zachowanie, demografia) w Business Managerze.
- Podstawy segmentacji grup docelowych.
- Omówienie wskaźników efektywności reklamy KPI w marketingu.
- Statystyki reklam na Facebooku i Instagramie – jak można je wykorzystać do optymalizacji kampanii?
- Pixel remarketingowy – co to i jak wdrożyć go na stronie internetowej?
- Zestawy reklam – tworzenie wykluczeń.
- Praca warszatowa w oparciu o narzędzia marketingowe.
3. Google Ads – jak tworzyć profesjonalne kampanie reklamowe i skuteczną sprzedaż w Google Ads?
Ten kurs trwa 1 dzień i zakłada realizację poniższych punktów:
- Skuteczna reklama w Google Ads – cena vs. dopasowanie do odbiorcy.
- Od czego zależy koszt reklamy w Google Ads? Wyjaśnienie działania algorytmów.
- Schemat lejka reklamowego w Google Ads? Przygotowanie infrastruktury jeszcze przed kampanią.
- Firmowe konto reklamowe w Google Ads.
- Wyjaśnienie podstawowych opcji i pojęć związanych z ekosystemem Google.
- Konfiguracja ustawień rozliczeniowych w Google Ads.
- Administracja użytkownikami, role i nadawanie dostępów w Google Ads.
- Jak radzić sobie z najczęściej występującymi problemami w Google Ads.
- Podstawy tworzenia atrakcyjnej formy reklamy w Google Ads.
- Zasady tworzenia chwytliwych nagłówków reklamowych Google Ads.
- Objaśnienie formatów reklam i wymiarów kreacji w zależności od umiejscowienia.
- Kampania Produktowa Google Ads.
- Kampania w sieci wyszukiwania Google Ads.
- Kampania w GDN.
- Struktura kampanii w Google Ads, czyli kampania, zestaw reklam i kreacja reklamowa.
- Omówienie celów reklamowych z przykładami zastosowania w Google Ads.
- Planowanie budżetu kampanii reklamowej w Google – model rozliczeniowy, wydatkowanie dzienne vs. lifetime.
- Dobór grupy docelowej (zainteresowania, zachowanie, demografia).
- Podstawy segmentacji grup docelowych w Google Ads.
- Omówienie wskaźników efektywności reklamy w Google Ads.
- Statystyki reklam – jak można je wykorzystać do optymalizacji kampanii.
- Podstawy analityki w Google Analytics 4.0.
- Zestawy reklam w Google Ads – tworzenie wykluczeń.
- Praca warszatowa w oparciu o poznane narzędzia marketingowe.
Szkolenie content marketing i wiele innych! Sprawdź teraz > >
Płatne kursy online z marketingu czy szkolenia marketingowe stacjonarne?
Sytuacja gospodarcza i zmiany na świecie spowodowały, że coraz więcej osób pracuje zdalnie, a co za tym idzie, otwiera się na szkolenia marketingowe online. Zdobywanie wiedzy jest w tej opcji dużo wygodniejsze: zyskujemy czas, który przeznaczylibyśmy na transport do miejsca szkolenia, nie wychodzimy z domu, spędzamy wartościowy czas w komfortowych warunkach, a kurs marketingu internetowego praktycznie niczym nie różni się od tego w wersji stacjonarnej. Klienci dostrzegają te zalety i coraz chętniej wybierają kursy marketingowe online, nawet jeśli w szkoleniu bierze udział cały dział marketingowy danej firmy. Co więcej, kolejne kursy marketingu Klienci również wybierają w tej opcji. Do zalet stacjonarnego szkolenia marketingowego bez wątpienia możemy zaliczyć kontakt z trenerem na żywo, szybszą możliwość rozwiązania problemu, jednak nie stanowi to przeszkody, kiedy kurs ma formę online.
W powyższym artykule staraliśmy się pokazać, jak ważna jest komunikacja marketingowa w organizacji i nowoczesny dział marketingu. Szkoleń uwzględniających marketing w pigułce jest na rynku bardzo dużo, jednak nie wszystkie zwracają uwagę na personalizowaną agendę i indywidualne podejście do Klienta. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu czujesz, że chciałbyś poznać propozycję szkoleniową na kurs internetowy naszej agencji, koniecznie skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy: https://coconutagency.pl/kontakt/ lub zadzwoń bezpośrednio na: +48 535 759 435. Z wielką chęcią stworzymy dla Ciebie usługę, która uwzględnia obecny poziom wiedzy uczestników, ich doświadczenie i potrzeby.
Autor tekstu: Joanna Kropisz-Reguła
New Business Specialist w Coconut Agency. Swoje 7-letnie doświadczenie zdobyła pracując zarówno w agencjach reklamowych, jak i po stronie klienta w roli Marketing Managera. Rozwijała dział marketingu w jednej z największych polskich marek e-commerce z branży fashion.
Wiedzę z zakresu mediów społecznościowych i budowania wizerunku zdobywała w Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytecie Jagiellońskim, na którym ukończyła kierunek Zarządzanie Kulturą i Mediami ze specjalizacją Zarządzanie Reklamą.
Pracowała m.in. dla: Skin79, makarony Bartolini, PGE, KRUK S.A., Guess What, Resort Binkowski czy fabryka czekolady Barry Callebaut. Przeprowadziła liczne szkolenia i doradztwa dla klientów indywidualnych oraz wielu innych marek. Występowała także w roli prelegenta na wielu wydarzeniach branżowych, m.in. takich jak Social Media Week 2019, Targi Franczyzy czy Targi Business Idea.