Reklama na TikToku – co musisz o niej wiedzieć?
Na TikToku, tak jak w innych mediach społecznościowych, mogą być Twoi klienci. Jak szybko i skutecznie do nich dotrzeć? Wykorzystaj reklamę na TikToku. Oto, co musisz o niej wiedzieć!
31,5% polskich użytkowników TikToka spędza w tym medium więcej niż dwie godziny dziennie, a aż 43% deklaruje, że używają tej aplikacji częściej niż w przeszłości (źródło: raport Get Hero „Kim są polscy użytkownicy TikToka cz. 3”). Wykorzystaj to, by pokazać im swoją firmę od najlepszej strony, w formie i miejscu, które lubią najbardziej. Od czego zacząć działania reklamowe na TikToku? Jak robić TikTokowe reklamy? Podpowiadamy!
Korzyści, jakie przyniesie Twojej firmie reklama na TikToku
Zanim jeszcze opowiemy Ci o mechanizmach reklamowych na TikToku, pokażemy Ci korzyści, jakie odniesiesz dzięki promowaniu swojej firmy w tym medium. Oto cztery kluczowe zalety reklam na TikToku!
1. Szybsza realizacja celów, targetów i KPI
Twoja firma działa na TikToku, ale wciąż trudno Wam osiągnąć duże zasięgi filmami, na którym pod względem marketingowym szczególnie Wam zależy? Warto je wypromować, by w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby osób i zrealizować swoje cele biznesowe szybciej. Dzięki reklamie na TikToku możesz zwiększyć liczbę obserwatorów, obejrzeń wideo czy innych interakcji, które są dla Was kluczowymi wskaźnikami efektywności.
2. Dotarcie do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców
Być może zasięgi Cię zadowalają, ale sprzedaż kuleje i masz wrażenie, że oglądają Cię nie ci, którzy mogą stać się klientami. W uporaniu się z tym wyzwaniem pomoże Ci stworzenie reklamy, której grupa docelowa będzie precyzyjnie określona pod względem m.in.:
- wieku,
- płci,
- zainteresowań,
- miejsca zamieszkania,
- języka.
Dzięki reklamie na TikToku nie musisz w pełni zdawać się na algorytm wyświetlania treści – jesteś w stanie pokierować nim tak, by pomógł Ci zrealizować Twoje cele. W dalszej części tekstu opowiemy Ci, jak możesz wykorzystać zdobyte dane w remarketingu!
3. Zwiększenie sprzedaży
Choć w Polsce jeszcze nie ma możliwości bezpośredniej sprzedaży przez sklep w aplikacji, to dzięki reklamie możesz przekierować ruch do swojej strony internetowej, by tam transakcja została sfinalizowana. Możesz także docierać do użytkowników, którzy byli na firmowym www.
Reklamy na TikToku to w dużej mierze wideo, dlatego użytkownicy postrzegają je jako bardziej autentyczne i lepiej pokazujące faktyczny wygląd produktu. To budzi zaufanie, a więc i zwiększa chęć zakupu tej konkretnej rzeczy.
4. Zdobycie ruchu na www z nowego źródła
Zależy Ci na tym, by TikTokerzy pojawili się na Twojej stronie internetowej i zapoznali się z ofertą? To także umożliwia reklama na TikToku. Stanowi ona kolejne źródło przejść do strony poza linkiem w biogramie. Aktywny link jest jednak umieszczony w profilu, TikToki reklamowe zaś pojawiają się bezpośrednio w feedzie użytkownika – czyli w miejscu, w którym spędza większość czasu w aplikacji. Dzięki temu reklama znacznie zwiększa szanse na przejścia do strony.
Korzyści już znasz, dlatego pora na działanie! Jak zrobić reklamę na TikToku krok po kroku?
Przeczytaj także: TikTok dla biznesu – Jak prowadzić profil firmowy?
TikTok Ads. Jak założyć konto reklamowe na TikToku?
Samodzielne prowadzenie działań reklamowych na TikToku wymaga utworzenia tzw. menedżera reklam – indywidualnego konta, z którym zostanie połączony firmowy profil na TikToku i do którego zostanie podłączona firmowa karta płatnicza.
Krok 1: Logowanie
By założyć konto reklamowe na TikToku, wejdź na stronę https://www.tiktok.com/business/en i kliknij przycisk „Start now” u dołu pierwszego ekranu lub przycisk „Create now” w prawym górnym rogu strony.
W następnym kroku musisz się zarejestrować. Do wyboru są trzy opcje:
- logowanie za pomocą istniejącego konta użytkownika na TikToku,
- logowanie przy użyciu adresu e-mail,
- logowanie przy użyciu numeru telefonu.
Podaj prawdziwe dane, bo to na wpisany adres e-mail lub numer telefonu otrzymasz kod weryfikacyjny, który umożliwi utworzenie konta. Musisz także zaakceptować TikTokowe regulaminy.
Z poziomu tej strony możesz również zalogować się, jeśli masz już konto – wystarczy wybrać „Log In” w prawym górnym rogu strony.
Krok 2: Konfiguracja konta i podstawowe informacje
W kolejnym kroku należy podać dodatkowe dane niezbędne do założenia konta. Są to:
- kraj lub region prowadzenia działalności,
- obszar biznesu, w którym działa firma,
- nazwa przedsiębiorstwa,
- strefa czasowa,
- waluta rozliczeń,
- numer telefonu.
Wszystkie te dane powinny być prawdziwe.
Jaką walutę wybrać na TikToku? Najlepiej tę, w której zarabia firma i w której się rozlicza, a więc polskie złote (PLN). Określenie strefy czasowej może być bardzo istotne przy interpretowaniu wyników reklam i czasu wzmożonej aktywności użytkowników, dlatego sprawdź, czy jest ona poprawna. Uważaj – nie można tego później zmienić!
Następnie TikTok poprosi Cię o bardziej szczegółowe dane, takie jak:
- link do www firmy,
- adres do rozliczeń,
- preferowaną formę płatności.
Póki co jedyną dostępną w Polsce formą płatności za reklamy na TikToku jest tzw. manual payment, czyli przedpłata. Automatic payment, czyli płatności pobierane z karty kredytowej po osiągnięciu pewnego progu kwotowego, są już dostępne na innych rynkach, dlatego w przyszłości możemy spodziewać się ich także u nas (działają one np. na Facebooku).
Jak wpłacić budżet reklamowy na TikToka?
- Po zalogowaniu się do panelu kliknij w nazwę użytkownika.
- Wybierz z menu „Account Settings” opcję „Payment”.
- Wpisz, ile chcesz wydać (minimum 40 zł netto). Kwota zostanie automatycznie powiększona o 23% podatku VAT.
- Opłać budżet za pomocą PayPala albo karty debetowej/kredytowej.
Uwaga: minimalny budżet w zestawie reklam to 80 zł – weź to pod uwagę przy planowaniu wydatków.
Cele reklamowe na TikToku
Cele reklamowe w TikTok Ads są analogiczne jak w innych mediach społecznościowych. Znajdziesz wśród nich:
- Zasięg – reklamę ma zobaczyć jak najwięcej osób,
- Ruch – jak najwięcej osób widzących reklamę ma przejść do strony www lub aplikacji,
- Instalacja aplikacji – jak najwięcej odbiorców ma zainstalować aplikację,
- Wyświetlenia wideo – film użyty w reklamie ma być wyświetlony maksymalną liczbę razy w ramach określonego budżetu,
- Generowanie leadów – jak największa liczba użytkowników ma pozostawić reklamodawcy swoje dane kontaktowe,
- Konwersje – celem reklamy jest zwiększenie konwersji (sprzedaży, pobrań, wypełnień formularza) na stronie reklamodawcy.
TikTok Ads Manager jest pod tym względem bardzo podobny np. do Menedżera reklam Facebooka, dlatego jeśli prowadzisz działania reklamowe w innych mediach, opanowanie tego systemu powinno przyjść Ci z łatwością.
Dobry wybór celu reklamowego na TikToku to klucz do sukcesu
Pamiętaj, że dobór celu jest kluczowy przy określaniu skuteczności kampanii. Jeśli zależy Ci na konwersjach, wybierz cel Konwersje, a nie Zasięg w nadziei, że koszt za wynik będzie niższy, a efekt podobny. Algorytm TikToka optymalizuje reklamy pod kątem prawdopodobnych zachowań przedstawicieli grupy docelowej adekwatnych do Twojego celu. Jeśli więc zależy Ci na dużej liczbie wyświetleń filmu, to musisz wskazać dokładnie to jako cel reklamowy.
Brzmi zbyt skomplikowanie? Jeśli chcesz zlecić TikTok Ads agencji reklamowej z dużym doświadczeniem w prowadzeniu kampanii, odezwij się do nas!
Najciekawsze formaty reklamowe w TikTok Ads
Na TikToku masz możliwość wyboru kilku formatów reklam. Krótko omówimy każdy z nich, żeby pokazać, co je wyróżnia i czym się od siebie różnią.
Reklama na TikToku: In-Feed Ads
Jak sama nazwa wskazuje, ten typ reklamy wyświetla się w feedzie użytkownika, a dokładnie w zakładce „Dla Ciebie”. Wideo powinno trwać od 10 do 15 sekund i możesz do niego dodać przycisk CTA (wezwania do działania). Użytkownicy mają możliwość pominięcia reklamy, dlatego zadbaj o to, by kluczowa informacja pojawiła się w pierwszych 2 sekundach.
W tym przypadku możemy wybrać typ rozliczenia i zapłacić za wyświetlenia (CPM), za kliknięcia (CPC) lub za obejrzenia (CPV). Samodzielnie zdecyduj, co jest Twoim priorytetem.
Reklama na TikToku: TopView
TopView to reklama, którą użytkownik widzi od razu po wejściu do aplikacji – jest ona pierwszym filmem, jaki ma on w swoim feedzie. TikTok informuje, że aż 71% badanych twierdzi, że ten format przykuwa ich uwagę (źródło: TikTok for Business). Ten typ reklamy jest miksem dźwięku, wideo i narracji i trwa do 60 sekund w trybie full screen.
W tym przypadku również kluczowy przekaz powinien pojawić się jak najwcześniej, bo po kilku sekundach użytkownik może przewinąć treść.
Reklama na TikToku: Branded Effects
Branded Effects to nawiązujące do Twojej marki efekty specjalne, naklejki i filtry. Podobną funkcję możesz kojarzyć np. ze Snapchata. Wykorzystaj Branded Effects do tego, by użytkownicy mogli bawić się z marką na przykład przez:
- nakładanie na siebie wirtualnego make-upu,
- wykorzystanie niestandardowych ramek,
- kierowanie jakimś obiektem za pomocą głowy.
Im bardziej kreatywny będzie pomysł, tym lepszy efekt w postaci liczby wykorzystań uzyskasz.
Reklama na TikToku: Branded Hashtag Challenge
Hashtag Challenge to jeden z wyróżników TikToka – możesz wykorzystać jego popularność, by stworzyć nowe wyzwanie taneczne czy sportowe pod swoją marką. Przez kilka kolejnych dni (od 3 do 6) uczestnicy będą mogli na nie odpowiedzieć swoimi materiałami, zwiększając tym samym zainteresowanie zabawą wśród innych tiktokerów.
Reklama na TikToku: Spark Ads
Spark Ads to reklama, która umożliwia wykorzystanie do promocji już istniejących postów. Co ciekawe, mogą to być zarówno treści z konta Twojej marki, jak i filmy opublikowane przez innych użytkowników (wymaga to oczywiście ich zgody).
Dzięki wykorzystaniu Spark Ads możesz zwiększyć liczbę udostępnień, komentarzy, polubień i wyświetleń swoich tiktoków – efekty reklamy zostaną do nich „przypisane” na stałe, tak jak np. przy promocji posta na Facebooku. Tę samą treść możesz promować wielokrotnie.
Piksel TikToka
TikTok Pixel to fragment generowanego przez aplikację kodu, który programista powinien zamieścić na stronie www Twojej marki. Działa on analogicznie jak Pixel Facebooka – pozwala sprawdzić, jak użytkownicy przechodzący z TikToka do strony zachowywali się wewnątrz witryny. Dzięki niemu w kolejnych reklamach marka będzie mogła dotrzeć do osób, które już kupiły produkt i być może kupią go ponownie. Na podstawie danych z TikTok Pixela można także tworzyć grupy odbiorców podobnych do obecnych klientów.
Instalacja Pixela TikToka nie jest obowiązkowa, ale rekomendowana ze względu na to, że zwiększa skuteczność działań i daje dodatkowe możliwości ich analizy. Zrób to, nawet jeśli teraz wydaje Ci się, to zbędne. Nic nie kosztuje, a kto wie, kiedy się przyda!
Reklama na TikToku – dla jakiej branży?
Obecnie to wciąż mało wykorzystywane przez marki medium, dlatego jeśli chcesz się wyróżnić i stosunkowo niskim kosztem dotrzeć do bardzo dużej liczby osób, rozważ działania reklamowe na TikToku. Wciąż jest dobry moment na zbudowanie swojej pozycji i przewagi konkurencyjnej. Żadne inne popularne w Polsce medium społecznościowe nie jest w stanie dać Ci w tej chwili tego, co może zaoferować TikTok pod względem aktywności fanów.
Tak jak wspomnieliśmy, nie musisz nawet tworzyć swoich filmów, by zaistnieć w tym medium – wystarczy, że wejdziesz np. we współpracę z influencerem. Przewagą reklam tego typu jest to, że… nie wyglądają jak reklamy. Aż 66,5% badanych poniżej 18. roku życia TikToka wskazuje, że wolą reklamy w nagraniach influencerów (w grupie użytkowników pełnoletnich to 58%). W obu grupach wiekowych ponad 70% osób zdeklarowało się, że dokonało zakupu produktu promowanego przez popularnego tiktokera (źródło: raport Get Hero „Kim są polscy użytkownicy TikToka cz. 3”).
Chcesz rozwijać się na TikToku? Skorzystaj z dedykowanego szkolenia TikTok dla firm!
TikTok Ads – rozpocznij działania już dziś!
Już teraz reklamuj się w najszybciej rozwijającej się aplikacji ostatnich lat! Dzięki lekturze już wiesz, że nie taki diabeł straszny, jak go malują i poradzisz sobie z samodzielnym założeniem konta reklamowego na TikToku. Wybieraj cele kampanii i formaty zgodnie z naszymi wskazówkami, a użytkownicy nie przejdą obok Twoich reklam na TikToku obojętnie.
Szukasz pomysłu na kreatywną reklamę? Chcesz jak najlepiej wypromować już istniejącą treść? Zgłoś się do Coconut Agency – TikTok Ads nie mają przed nami tajemnic!