Case Study: szkolenie social media dla marki Salon Glos i Gaak Akademia Fryzjerska
JAKI PROBLEM?
Salony fryzjerskie istnieją od dawna i cieszą się sporą popularnością, ale właściciele chcieliby, aby jak najwięcej nowych i młodszych osób dowiedziało się o ich usługach. Chcieliby także wypromować swoje szkolenia na większą skalę, gdyż zdają sobie sprawę, że mogą przyciągnąć na takie wydarzenia ludzi z całej Polski.
JAKIE ROZWIĄZANIE?
Podczas trzydniowego szkolenia omówiliśmy, na jakich kanałach warto działać i ostatecznie ustaliliśmy, że salony oraz akademia fryzjerska będą promowane na Facebooku i Instagramie, a w przyszłości także na Tik Toku.
Jeśli chodzi o treści, jakie będą pojawiać się na wszystkich kanałach działalności, to zaproponowaliśmy kilka tematycznych cyklów postów, między innymi:
✔ cykl informacyjny z ciekawostkami z życia firmy,
✔ cykl merytoryczny „Włosing”,
✔ cykl ofertowy z poszczególnymi usługami oraz szkoleniami,
✔ luźne treści angażujące odbiorców oraz RTM’y,
✔ cykl z postami przekierowującymi do sklepu z produktami fryzjerskimi.
Podczas szkolenia omówione zostały także najważniejsze cechy fanpage’a oraz cover photo.
W drugim oraz trzecim dniu szkolenia, które są bardziej praktyczne, razem z uczestnikami szkolenia zagłębiliśmy się w świat płatnych reklam na Facebooku i Instagramie, oraz omówiliśmy darmowe aplikacje do montażu wideo i dodawania napisów. Zwróciliśmy też szczególną uwagę na to, jaką rolę odgrywają w naszym życiu media społecznościowe i jak próbować zachować równowagę w wirtualnym świecie.
JAKA BRANŻA?
Nasz klient posiada dwa salony fryzjerskie, w których na co dzień obsługuje klientów stacjonarnych. Elementem wyróżniającym ich na tle konkurencji jest to, że oprócz salonów właściciele prowadzą również profesjonalne szkolenia fryzjerskie, które cieszą się sporą popularnością.