Landing Page – Co to jest i jak go zrobić – Przykłady
Jeśli prowadzisz biznes i działasz już online, z pewnością posiadasz firmową stronę internetową. Nasi klienci, z którymi dane nam było współpracować, posiadali naprawdę dobre i piękne strony. I pomimo tego, że co miesiąc odwiedzało je bardzo dużo użytkowników, nic z tego nie wynikało. Sprzedaż nie rosła, klientów nie przybywało. Dlaczego?
Bardzo często jednym z głównych powodów, obok ruchu niskiej jakości, jest źle zaprojektowana strona internetowa pod kątem realizacji konkretnego, zakładanego celu. Nie chodzi o to, że strona jest zła sama w sobie. Wręcz przeciwnie, zazwyczaj są bardzo estetyczne i funkcjonalne. Doskonale sprawdzają się jako wizytówki firm, gdzie użytkownik może znaleźć wszystkie najważniejsze informacje. Jeśli chodzi jednak o pozyskiwanie nowych klientów i generowanie sprzedaży…Rozbudowane strony internetowe, posiadające kilka zakładek, bloga itp. kompletnie się nie sprawdzają. Zawsze w takich sytuacjach rekomendujemy stworzenie landing page’a.
Co to jest landing page ?
Landing page to krótka, prosta strona ofertowa, nastawiona na realizację jednego wybranego celu. Strony tego typu zazwyczaj nie posiadają żadnego menu, a na pewno nie powinny przekierowywać do innych podstron serwisu.
Landing page powinien skupiać się na jednym wybranym zagadnieniu i realizować tylko jeden wybrany cel. Treści zawarte na takiej stronie zachęcać go do podjęcia konkretnej akcji np. odebrania rabatu po zostawieniu adresu e-mail.
Po co Ci landing page?
Strona ofertowa typu landing page jest Ci potrzebna jeśli chcesz w skuteczny i efektywny sposób:
– zbierać informacje kontaktowe odbiorców
– pozyskiwać klientów na wybraną usługę
– sprzedawać dany produkt
Konwersja (realizacja celu) na landing page’u w zależności od oferowanej usługi, promocji lub produktu może osiągać od 10 do nawet 90 procent. A jak to się ma do Twojej strony internetowej?
Landing Page – Jak zaprojektować stronę ofertowa?
Dobry jakościowo landing page jest zaprojektowany pod realizację tylko jednego, wybranego celu, powiązanego z jedną usługą, bądź produktem. To bardzo ważne. Twoja strona ofertowa nie może rozpraszać użytkownika innymi rzeczami, nieistotnymi z punktu widzenia realizacji celu. Jeśli chcesz pozyskać klienta, to strona ofertowa nie może zapraszać do odwiedzenia bloga, czy też polubienia naszego profilu na Facebooku. A przynajmniej nie przed zostawieniem kontaktu.
Struktura strony musi wyróżniać w widoczny sposób, a treść prowadzić do najważniejszego elementu strony – formularza kontaktowego. To jego wypełnienie będzie oznaczało realizację celu.
Jeden landing page – jeden cel
Znaczy to, że jeżeli sprzedajesz kilka produktów, lub oferujesz różne usługi, potrzebujesz kilku stron ofertowych. Użytkownik ma się nie zastanawiać nad tym, co wybrać. Ma to wiedzieć i nie mieć innego wyboru.
Jeżeli umieścisz na stronie ofertowej dwa różne produkty lub usługi konwersja jednego z nich, zawsze spadnie kosztem drugiego. Dużo lepszym, skuteczniejszym i efektywniejszym rozwiązaniem jest stworzenie dwóch stron i reklamowanie ich oddzielnie.
Jak powinien wyglądać landing page? – warstwa wizualna
Aby landing page był w pełni funkcjonalny, należy zwrócić uwagę na jego wizualną część. Na samym początku, warto skorzystać z gotowych szablonów – przyspieszy nam to pracę oraz nakieruje na wstępny zarys. Oczywiście można posłużyć się pustą stroną, ale wtedy musimy być pewni tego, jak dokładnie ma wyglądać nasz landing page.
Niezależnie od tego, na jakiej platformie będziesz budować swoją stronę, zapewne znajdziesz ofertę gotowych, darmowych szablonów do wykorzystania.
Zdecydowanie najważniejszą sekcją jest ta na samej górze – pierwsze zapoznanie Klienta z naszą stroną. Znajdzie się tutaj logo firmy, nagłówek, skrócony opis oraz niekiedy formularz do pozostawienia danych kontaktowych. W tym miejscu najczęściej umieszczamy też jedno duże, przykuwające uwagę zdjęcie oraz przycisk CTA. Z doświadczenia wiemy, że najlepsze wyniki osiągamy, gdy przycisk wyróżnia się swoim kolorem od reszty. Rekomendujemy kolor zielony, pomarańczowy, czerwony. Warto mieć na uwadze, że:
kolor zielony – uspokaja, regeneruje siły, nawiązuje do ekologii i dbania o otaczającą nas przyrodę.
kolor pomarańczowy – energia i optymizm. Jeden z najradośniejszych kolorów, który pobudza do działania.
kolor czerwony – najbardziej skupia naszą uwagę. Jest to kolor o największej intensywności oraz silnie oddziałuje na nasz organizm.
Formularz – ważny element strony lądowania typu landing page
Teraz przyjrzyjmy się bliżej formularzom, które odgrywają znaczącą rolę i z pewnością nie warto ich lekceważyć na poziomie budowania landing page’a. Stwórz tylko tyle pól, ile to konieczne. Nikt z nas nie lubi dzielić się zbyt dużą liczbą informacji o sobie 🙂 Dodaj też krótki tekst nad formularzem informujący o korzyściach dla klienta w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych. W zależności od przeznaczenia Twojej strony, zamiast formularza w górnej sekcji możesz umieścić tylko sam przycisk CTA kierujący w inne, zewnętrzne miejsce lub przenoszący na niższą sekcję z formularzem w obrębie tego samego landinga (jeżeli zdecydujesz się umieścić go niżej).
Landing Page – Przykłady
Kolejne sekcje przeznaczamy na bardziej rozbudowany opis, infografiki, aktywny licznik, galerię zdjęć lub nagranie wideo. Na samym dole często powielamy formularz, który znajduje się w nagłówku strony, a poniżej – stopka z danymi firmy.
Poszczególne sekcje wyróżnij kolorystycznie. Niekiedy wystarczy zmienić kolor tła, aby uzyskać diametralnie inny efekt. Wszystko po to, by treść stała się łatwiejsza w odbiorze.
Pamiętajmy, aby całość była jak najbardziej przejrzysta. Czasem lepiej użyć mniej elementów (np. treści tekstowych), by ogólna spójność wizualna była przejrzysta i czytelna.
Ważne! Staraj się utrzymać stronę w jednolitej kolorystyce, korzystaj z jednego, maksymalnie dwóch fontów. Jeżeli w panelu do edycji nie ma naszego firmowego fontu – bez obaw, w specjalnej zakładce FONTY możemy wgrać z dysku odpowiednie do tego pliki.
Landing Page – Strona podziękowania
W panelu edycji widnieje zakładka Strona Podziękowania/Thank You Page. Jest to miejsce na krótką informację, którą Klient zobaczy po wypełnieniu formularza. Poza otrzymaniem potwierdzenia pozytywnego procesu przesłania informacji oraz podziękowaniami z naszej strony jest to dobre miejsce na zachęcenie potencjalnego Klienta do podjęcia dodatkowych działań, np. w mediach społecznościowych.
Landing Page – Strona mobilna
Na sam koniec najważniejsze, czyli strona mobilna. Koniecznie dopracuj mobilną odsłonę swojego landinga, ponieważ zdecydowana większość Twoich klientów otworzy stronę z pozycji smartfona. Niewykluczone, że strona mobilna będzie odgrywać ważniejszą rolę w pozyskiwaniu klientów niż wersja desktopowa.
Landingi.com – Przetestuj za darmo narzędzie do tworzenia stron lądowania
Jeśli szukasz prostego narzędzia do tworzenia stron lądowania bez umięjętności programowania, to polecamy aplikację Landingi.com. Kiedy zarejestrujesz się na stronie głównej Landingi.com, otrzymasz 14 dni na bezpłatne testy narzędzia. Dostajesz pełną funkcjonalność konta i nie jest wymagane podawanie żadnych danych karty kredytowej.
Jeśli zdecydujesz się założyć konto w Landingi.com z naszego linku, będzie nam bardzo miło 🙂 Dzięki temu Ty nic nie tracisz, a my jako Partner zostaniemy wynagrodzeni prowizją za polecenie nowego klienta.