Jak Pozyskać Klientów w Branży Beauty na Facebooku. Case Study
Generowanie Leadów – ciężka broń w pozyskiwaniu klientów przez Facebooka.
Jakiś czas temu na naszym Coconutowym blogu pojawił się artykuł dotyczący generowania leadów Lead Generation – Pozyskiwanie Klientów na Facebooku. Case Study. Przedstawiliśmy w nim kilka przykładów, w których korzystając z kampanii na facebooku udało nam się w niedługim czasie, przy stosunkowo niewielkim budżecie reklamowym pozyskać potencjalne kontakty sprzedażowe (tzw. leady) dla naszych klientów.
Celem kampanii nastawionej na generowanie leadów jest selekcja osób, które z większym prawdopodobieństwem zakupią produkty lub usługi naszego klienta w jego kolejnych – bezpośrednich próbach kontaktu.
Dziś na warsztat weźmiemy naszego klienta z Branży Beauty – firmę Nails Company z Krakowa, która organizuje certyfikowane szkolenia ze Stylizacji Paznokci. Przedstawimy Wam Case Study zawierające przygotowanie kampanii reklamowej w trakcie okresu pandemii (maj – czerwiec 2020), jej przebieg oraz oczywiście – wyniki i opłacalność.
Firma Nails Company Kraków zgłosiła się do nas w styczniu 2020 roku. Jej celem było znalezienie właścicieli i pracowników salonów kosmetycznych na terenie małopolski, którzy chcieliby wziąć udział w jednym z 18 certyfikowanych szkoleń organizowanych przez nich stacjonarnie w Krakowie.
W prezentowanym artykule opiszemy efekty działań zrealizowanych na przełomie maja i czerwca.
Lead Magnet w Branży Beauty:
Kluczowym elementem kampanii Leadowej jest Lead Magnet, czyli bezpłatny materiał lub udogodnienie, które dodatkowo zachęca potencjalnego klienta do wypełnienia formularza kontaktowego. W przypadku kampanii dla Nails Company Kraków takim Lead Magnetem była możliwość uzyskania nawet 80% dofinansowania na Szkolenie pod szyldem Projektu „Małopolskie Bony Rozwojowe” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Ponadto firma Nails Company Kraków zobowiązywała się do załatwienia wszystkich formalności związanych z pozyskaniem Funduszy. Dzięki temu na barkach klienta pozostawało praktycznie tylko zapłacenie 20% ceny Szkolenia oraz wzięcie w nim udziału.
Landing Page dla Branży Beauty:
Reklamy stworzone w kampanii na Facebooku prowadziły do strony lądowania (Landing Page), na której przybliżyliśmy wizerunek marki oraz głównego trenera, opisaliśmy szkolenia i przede wszystkim przedstawiliśmy warunki, które należy spełnić, aby otrzymać dofinansowanie. Kluczowym elementem Landing Page’a jest formularz znajdujący się na początku i końcu strony, a w zasadzie dobór jego pól. Ma on na celu wyeliminować osoby, które nie są zainteresowane szkoleniem i pozyskaniem dofinansowań tak, by zebrane kontakty były jak najbardziej wartościowe. Ilość danych, które trzeba zostawić oraz pola takie jak „Podaj NIP”, czy „Podaj ilość zatrudnianych osób” sprawiają, że odwiedzający stronę, którzy nie posiadają firmy (czyli osoby, które nas nie interesują), prawdopodobnie nie pozostawią kontaktu. Jednocześnie formularz nie jest zbyt skomplikowany i wygląda profesjonalnie – co powinno zachęcić przedsiębiorców do pozostawienia kontaktu.
Content – komunikacja marketingowa w Branży Beauty:
Komunikację kampanii oparliśmy przede wszystkim na kwestii dofinansowania z funduszy europejskich. Grafiki stworzone przez nasz dział graficzny opierały się zarówno na materiałach otrzymanych od klienta, jak i zdjęciach stockowych (z banków zdjęć). Zastosowaliśmy także recenzję video jednej z uczestniczek szkolenia.
W ramach kampanii stworzyliśmy krótkie teksty i hasła reklamowe wykorzystujące chwytliwe Wezwania do Działania (CTA – Call to Action).
W maju zmieniliśmy strategię komunikacji opierając się na haśle Tarczy Antykryzysowej i Programie Wsparcia dla Przedsiębiorców.
Target (grupa docelowa):
Grupą docelową byli przede wszystkim przedsiębiorcy z Małopolski i okolic powiązani z branżą beauty. Klient przedstawił konkretne gminy, w których chciał wyświetlać reklamy. Obszary te były regularnie aktualizowane.
Budżet marketingowy:
Miesięczny budżet reklamowy wyniósł 1000zł podzielony następująco:
- 850zł – kampania podstawowa,
- 75zł – kampania remarketingowa
- 75zł – film remarketingowy z opinią
Schemat kampanii na Facebooku – branża urody:
Kampania podstawowa została podzielona na 4 zestawy odbiorców oparte na:
- zainteresowaniach i demografii (kobiety, 18-55 lat, kosmetologia lub Nails Art),
- zainteresowaniach i demografii (18-55 lat, kosmetyki i samozatrudnie/zarządzanie)
- grupie lookalike 1% (opartej na aktywnych fanach fanpage’a)
- zestaw złożony z grup niestandardowych zawierających ruch i aktywność na stronie i fanpage’u klienta.
Aby poprawić optymalizację (grupy miały różną wielkość) wykorzystano opcję limitu wydatków.
Równolegle działała także kampania remarketingowa skierowana do osób, które odwiedziły stronę, ale nie zostawiły kontaktu. W odróżnieniu od kampanii podstawowej, kampania remarketingowa prowadziła do formularza natywnego na facebooku, tzw. Lead Ads.
Po otworzeniu formularza, ale nie wypełnieniu go osoba była wykluczana z obu kampanii i był jej przez 14 dni prezentowany film z opinią klientki. Po 14 dniach wracała ona do głównej kampanii
Efekty kampanii na Facebooku dla Branży Beauty:
W ciągu dwóch miesięcy trwania kampanii (maj i czerwiec 2020) budżet reklamowy (pieniądze zapłacone Facebookowi) wyniósł 2000 PLN. W tym czasie pozyskano 161 leadów poprzez formularz na stronie internetowej i 33 kontakty poprzez reklamę Lead Ads. Reklama dotarła sumarycznie do 21 696 osób.
194 kontakty zostały klientowi przekazane z wykorzystaniem Arkusza Google zintegrowanego z formularzem zapisowym. Firma Nails Company Kraków pozyskał z nich 90 kursantów z 38 firm, a wartość zakontraktowanych szkoleń wyniosła… 320 000 PLN.
W efekcie kalendarz szkoleniowy klienta w okresie lipiec – listopad 2020 został wypełniony w 70%, ponieważ każdy z kursantów wybierał średnio 4 szkolenia.
Mimo okresu pandemii Nails Company Kraków zatrudniło 3 nowych pracowników, bez których obsługa wzmożonej ilości wniosków nie byłaby możliwa. Otwarto także nowe biuro w Rybniku. Ponadto, już teraz klient tworzy ofertę szkoleniową na kolejne województwo – śląskie.
Kampanie typu Lead Generation mogą być wykorzystane w rozmaitych branżach. Kluczową kwestią jest jednak indywidualne podejście do klienta i przygotowanie kampanii tak, by dostarczane leady były jak najbardziej wartościowe. Nie chodzi tutaj o ilość, a o jakość. Podczas współpracy z Nails Company Kraków cena pojedynczego leada wzrosła od 3 do 10zł, jednak ich pozyskiwanie wciąż jest bardzo opłacalne.
Podczas trwania kampanii leadowej należy stale obserwować cenę poszczególnych zestawów i kreacji reklamowych i reagować na jej wahania np. zmieniając content.
Po stronie klienta pozostaje obserwowanie zwiększającej się liczby potencjalnych kontrahentów w arkuszu i oczywiście kontakt z nimi. Resztę robimy my! 🙂
Social Media dla branży beauty – Umów się na Konsultacje z naszym specjalistą
- Sprawdzimy Twoje aktualne działania w Social Mediach
- Zaproponujemy nowe pomysły i doradzimy co można poprawić od razu.
- Dopasujemy działania do Twoich aktualnych potrzeb i przygotujemy bezpłatną wycenę
>>>> Kliknij Teraz i Zapisz się na Bezpłatne Konsultacje