Kalendarz marketingowy na pierwszą połowę 2025 – o jakich wydarzeniach należy pamiętać?
Pierwsza połowa 2025 roku niesie ze sobą dużo nowości i wyzwań, z którymi będą się musieli zmierzyć obecni marketerzy. Podczas gdy wiele z nich będzie pojawiało się dynamicznie, część ważnych dni lub akcji jest znana już teraz. W dzisiejszym artykule skupimy się na świętach lub wydarzeniach, które już teraz warto uwzględnić w swoim kalendarzu marketingowym na 2025 rok, aby w pełni wykorzystać potencjał danego miesiąca.
Po co to wszystko? W dobie rozwoju technologii i ciągłych zmian zachodzących w mediach społecznościowych planowanie aktywności reklamowych z wyprzedzeniem może mocno ułatwić codzienną pracę i uniknąć niepotrzebnego stresu lub chaosu. Pamiętajmy, że podczas tworzenia kampanii marketingowej, wykorzystywane święta powinny pasować do specyfiki branży i potrzeb odbiorców. Prawidłowe przeprowadzenie kampanii reklamowej zwiększa zaangażowanie grupy odbiorców, co ostatecznie prowadzi do maksymalizacji wyników sprzedażowych.
Spis treści:
- Kalendarz marketera styczeń 2025 – jakie święta są w styczniu?
- Kalendarz marketera luty 2025 – jakie święta są w lutym?
- Kalendarz marketera marzec 2025 – jakie święta są w marcu?
- Kalendarz marketera kwiecień 2025 – jakie święta są w kwietniu?
- Kalendarz marketera maj 2025 – jakie święta są w maju?
- Kalendarz marketera czerwiec 2025 – jakie święta są w czerwcu?
Kalendarz marketera styczeń 2025 – jakie święta są w styczniu?
Styczeń to rozpoczęcie nowego roku. Dla wielu firm to okres spokoju po przedświątecznej i noworocznej gorączce. Mimo wszystko warto przyjrzeć się temu okresowi bliżej, ponieważ zawiera w sobie kilka świąt tradycyjnych i nietypowych, które mogą zaktywizować audytorium w social mediach. Jakie święta powinny się znaleźć w kalendarzu marketingowym na styczeń 2025?
1 stycznia – Nowy Rok: to idealny czas na noworoczne wyprzedaże i akcje połączone z najpopularniejszymi postanowieniami odbiorców. Mogą to być np. specjalne zniżki lub subskrypcje na produkty i usługi, które pomagają w realizacji noworocznych celów. To idealny czas na marketing dla firm związanych ze zdrowiem i żywieniem (cateringi, pakiety lekarskie, suplementy, siłownie, zahamowaniem złych nawyków), kursami językowymi (kursy online, zajęcia stacjonarne, książki do samodzielnej nauki), finansami i oszczędzaniem czy rozwijaniem nowych pasji.
6 stycznia – Święto Trzech Króli (Polska): święto typowo związane z polskimi tradycjami świątecznymi i kulturą. W kampaniach marketingowych najczęściej jest łączy się je z promocją lokalności i zakończeniem sezonu świątecznego.
20 stycznia – Blue Monday: najbardziej depresyjny dzień w roku wypada w 2025 roku właśnie 20 stycznia! Nie zmarnuj tej okazji i postaw na promocje z zakresu poprawy samopoczucia klientów. W tym dniu nie może zabraknąć treści, jak skutecznie zwalczać stres lub jakie są najlepsze sposoby na polepszenie humoru. Możemy tu zaoferować również rabat na produkty i usługi związane z wellbeing, wellness, podróżami czy rozrywką.
21 stycznia – Dzień Babci: dobrze znane wszystkim święto, którego celem jest docenienie roli seniorów w życiu wnuków. Jako że jest to święto emocjonalne, w kampaniach reklamowych nie może zabraknąć personalizowanych prezentów. Do takich można zaliczyć między innymi: kubek, książkę, fotoksiążkę, biżuterię, produkty zdrowotne, kosmetyki, kawę, herbatę lub słodkości. Jeśli nasz produkt spełnia tę rolę, zadbajmy o jego personalizację i zwiększenie na niego promocji w tym okresie.
22 stycznia – Dzień Dziadka: podobnie, jak w przypadku Dnia Babci, jest to święto doceniające relacje międzypokoleniowe. Poza powyższymi propozycjami promocyjnymi do tej samej kategorii możemy dodać niezbędne akcesoria do realizacji hobby (np. związane z wędkowaniem, majsterkowaniem), gadżety elektroniczne lub vouchery na wspólne aktywności. Tutaj również świetnie pod kątem marketingu sprawdzą się wszelkie produkty zdrowotne, takie jak suplementy czy przybory do relaksu.
A co w przypadku świąt nietypowych, pasujących tylko do niektórych branż? Sprawdźmy, które dni możesz wykorzystać do promocji swojej marki w styczniu 2025!
Święta nietypowe styczeń 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-styczen
Kalendarz marketera luty 2025 – jakie święta są w lutym?
Luty to najkrótszy miesiąc w roku. Nie oznacza to, że w tym czasie nie znajdziemy w nim wyjątkowych okazji do świętowania, bo jest ich całkiem sporo! Jakie święta powinny się znaleźć w kalendarzu marketingowym na luty 2025? Sprawdźmy:
14 lutego – Walentynki: święto zakochanych, którzy w tym szczególnym dniu obdarowują się romantycznymi prezentami lub spędzają w taki sposób czas. Dla marek to świetna okazja do promowania swojego asortymentu lub usług, szczególnie jeśli oferują dla klienta możliwość personalizacji. Wykorzystajmy dobrze ten czas na promocję, jeśli sprzedajemy produkty luksusowe, biżuterię, usługi SPA, słodkie upominki, pobyty w hotelu, vouchery na wspólne spędzanie czasu (np. kolacja w ciemności czy masaż dla dwojga).
15 lutego – Dzień Singla: święto często traktowane z przymrużeniem oka jako opozycja do Walentynek, ale z każdym rokiem coraz chętniej celebrowane przez społeczność. W tym czasie warto pomyśleć nie tylko o zakochanych, ale także o osobach, które świadomie żyją w pojedynkę i poszukują prezentów dla siebie. Jakie produkty i usługi powinny być promowane w tym okresie? Oprócz propozycji przedstawionych na 14 lutego w tym czasie świetnie sprawdzą się również oferty związane z rozrywką, dobrą zabawą czy podróżami grupowymi z innymi uczestnikami.
27 lutego – Tłusty Czwartek: W 2025 roku Tłusty Czwartek w Polsce wypada 27 lutego. Co to oznacza? Mnóstwo kuszących zapachów i smaków oferowanych przez cukiernie, piekarnie, restauracje oraz sklepy dla swoich klientów. Jeśli pracujemy w branży gastronomicznej lub spożywczej, możemy wprowadzić w tym dniu zniżki na pączki, faworki lub inne tradycyjne słodycze. To świetny czas na zaangażowanie społeczności w social mediach, aby zapytać, ile słodkości zjedli nasi odbiorcy w tym dniu lub aby podzielili się zdjęciami swoich pyszności.
Święta nietypowe luty 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-luty
Kalendarz marketera marzec 2025 – jakie święta są w marcu?
Pierwszy kwartał roku kończymy bardzo aktywnie. W marcu 2025 roku także znajdziemy kilka ważnych świąt i okazji, które można uwzględnić w kalendarzu marketingowym. Oto kluczowe daty i wydarzenia, o których warto pamiętać:
8 marca – Dzień Kobiet: święto dedykowane kobietom, podczas którego najlepiej sprawdzi się reklamowanie produktów dedykowanych głównie paniom. Mamy tu na myśli kwiaty, słodkości, kosmetyki, biżuterię, odzież. W tej kategorii świetnie sprawdzi się również promowanie usług, takich jak wizyta w restauracji, zabiegi na ciało czy wydarzenia kulturalne, takie jak seans kinowy, opera lub teatr. 8 marca nierzadko wykorzystywany jest do promocji zdrowia kobiet, aby podkreślać, że szczęście zaczyna się od zdrowia i dobrego samopoczucia.
10 marca – Dzień Mężczyzn: tak, dobrze widzicie! Dotychczas przez wiele lat dzień świętowany przez mężczyzn (tych małych i dużych) 30 września, z czasem podzielony został na dwa niezależne dni. Co więcej, chociaż Międzynarodowy Dzień Mężczyzny jest obchodzony przez 80 krajów na świecie 19 listopada, w Polsce ten dzień przypada na 10 marca, czyli tuż po Dniu Kobiet. Dla marek to idealna okazja do promocji swoich produktów i usług dla nieco starszej grupy panów. Co promować w tym okresie? Świetnie sprawdzi się elektronika, gadżety, produkty związane z hobby, akcesoria sportowe, samochodowe, a także kosmetyki czy odzież.
20 marca – Pierwszy Dzień Wiosny: Wiosna, której spragnionych jest wiele osób to idealny czas na wdrożenie kampanii marketingowych związanych z promocjami wiosennymi (wyprzedażami sezonu jesień-zima) i przedstawieniem nowej kolekcji wiosna-lato. To ciekawy okres na promocję nie tylko dla branży modowej, która najmocniej nam się z tym czasem kojarzy. Dobre wyniki mogą osiągnąć także firmy działające w sporcie, ogrodnictwie, budownictwie (remonty, urządzanie, odświeżanie, budowanie), branży beauty (kosmetyki + pielęgnacja ciała). NIektórzy w tym okresie nawiązują w kampaniach do ekologicznych zachowań, zachęcając do mądrych wyborów wspierających środowisko.
Święta nietypowe marzec 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-marzec
Kalendarz marketera kwiecień 2025 – jakie święta są w kwietniu?
„Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”! A przy okazji… oferuje kilka ciekawych świąt i wydarzeń, które można zawrzeć w swoim kalendarzu marketingowym 2025 na najciekawsze kampanie reklamowe. Kwiecień to kontynuacja marca. W 2025 roku będzie połączeniem trzech ważnych obszarów: świąt wielkanocnych, ekologii i rozrywki. Co nas czeka?
1 kwietnia – Prima Aprilis: w tym dniu (prawie) wszystkie żarty dozwolone! 🙂 1 kwietnia wielu odbiorców podchodzi do pokazywanych im treści z przymrużeniem oka. Dla firm to czas angażowania społeczności w konkursach, zabawach, głosowaniach, ankietach. Wszystko co zaprosi ich do wzięcia czynnego udziału w akcji to świetny pomysł. W tym dniu dobrze sprawdzą się także humorystyczne oferty ograniczone czasowo i limitowo.
20-21 kwietnia – Wielkanoc (Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny): Czas świąt to w wielu polskich domach okres rodzinny, spokojny, dający chwilę wytchnienia i odpoczynku. Jeszcze przed świętami warto zrealizować kampanie reklamujące dekoracje świąteczne, koszyki wielkanocne, gotową żywność lub półprodukty związane ze świątecznymi daniami, ubrania na tę okazję. To również czas promocji produktów lub usług, które nadadzą się na prezent dla bliskich. Firmy lubią w tym czasie tworzyć kampanie promujące gotowe do wręczenia zestawy: od kosmetycznych po jedzeniowe.
22 kwietnia – Dzień Ziemi: ważny dzień znany wszystkim już od czasów szkoły podstawowej, który z każdym rokiem zyskuje jeszcze większe znaczenie. Od wielu lat podczas tego święta zwiększano świadomość dotyczącą ekologii i wyzwań związanych z planetą Ziemia. Obecnie to także dzień, w którym marki podejmują aktywne kroki CSR-owe (Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu) w celu ochrony środowiska. Sprzątanie planety, segregacja śmieci, stworzenie własnego kompostownika lub korzystanie z toreb wielokrotnego użytku to tylko pojedyncze działania, do których zachęcają w tym dniu firmy. Bardzo ważne jest to, aby o sam CSR marketing dbać przez cały rok. Dzięki temu 22 kwietnia możemy realnie pokazać, jaki wpływ na środowisku ma nasza firma w perspektywie roku i że nie jest to jedna akcja marketingowa związana z ekologią, którą wykonujemy tylko w tym dniu.
Święta nietypowe kwiecień 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-kwiecien
Kalendarz marketera maj 2025 – jakie święta są w maju?
Maj to miesiąc kwitnącej natury, piękniejszej niż w kwietniu pogody i mocniejszego budzenia się do życia. To czas, który obfituje w wiele ciekawych świąt – od tych patriotycznych po bardziej osobiste. Spójrzmy wspólnie, jakie dni są dla nas dobrą okazją do przeprowadzenia ciekawych kampanii marketingowych.
1 maja – Święto Pracy: święto państwowe, które dla większości pracowników jest dniem wolnym. Nierzadko jest to długi weekend, ponieważ 3 maja wypada kolejne święto. Dla wielu odbiorców to czas relaksu, podróży, grillowania i właśnie dlatego w kampaniach reklamowych w tym okresie dobrze sprawdzi się wszystko, co ten odpoczynek pozwala jeszcze bardziej poczuć. Mogą to być propozycje wyjazdów weekendowych, vouchery usługowe, produkty do domu i ogrodu (np. tarasowe sofy wypoczynkowe lub grill). Skoro 1 maja to Święto Pracy, to również produkty wspierające zdrową postawę i komfort pracy będą marketingowym strzałem w 10. Mamy tu na myśli np. regulowane biurka, ergonomiczne krzesła, artykuły biurowe i wiele, wiele więcej.
3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja: to kolejne pod rząd święto państwowe, które dla większości społeczeństwa jest dniem wolnym od pracy. Dla wielu marek, w tym instytucji publicznych to okazja do zrealizowania patriotycznych kampanii, w tym pokazania swojego udziału w rozwoju kraju. W tym czasie wśród odbiorców dobrze sprawdzi się promocja produktów i usług patriotycznych, organizowanie wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych wzmacniających relację z Polską. Marki związane z historią (nawet tą zagraniczną) zdecydowanie powinny wykorzystać ten dzień do szerzenia wiedzy o historii kraju i nauki budowania tożsamości narodowej.
9 maja – Dzień Europy – w dobie narastających konfliktów na świecie poczucie jedności z innymi narodami zyskuje na znaczeniu. 9 maja obchodzimy Dzień Unii Europejskiej. W tym okresie promujmy jako marki produkty i usługi związane z kulturą europejską. Mogą to być treści edukacyjne (filmy, książki), zachęcające do podróży po Europie, oferujmy taniej kursy językowe czy produkty importowane z krajów społeczności UE. Dzięki takim działaniom podkreślimy łączące nas wartości przy zachowaniu odrębności i odmiennej kultury każdego takiego kraju.
26 maja – Dzień Matki: jedno z najgłośniej obchodzonych w kraju świąt, którego celem jest podkreślenie roli mamy w życiu każdego człowieka oraz docenienie jej za okazaną miłość i zaangażowanie. Firmy w tym czasie skupiają się głównie na promowaniu prezentów dla kobiet: od tych bardziej podstawowych, takich jak kwiaty, po biżuterię, kosmetyki, vouchery podarunkowe, książki, słodkości, usługi wellness czy personalizowane upominki. Kampanie są kierowane do wszystkich możliwych grup wiekowych i płciowych i są nastawione na mocną emocjonalność w przekazie. Nie zapomnijmy o przeprowadzeniu takiej akcji u siebie, pamiętając oczywiście o działaniu z wyprzedzeniem.
Maj miesiącem Komunii Świętej: ciężko pominąć kolejne kluczowe święto jakim jest Komunia Święta. To wydarzenie religijne i duchowe, ale także okazja do rozbudowanej konsumpcji, co jest wykorzystywane marketingowo przez firmy. Dzień przyjęcia sakramentu jest ustalany indywidualnie przez Kościół, przez co dzieci z różnych miast często obchodzą ten dzień w różnym okresie. W tym czasie będą wiodły prym marki, które pomagają w organizacji takiego wydarzenia. Dla rodziców będą to: firmy z odzieżą i obuwiem, usługi fotograficzne lub wideo, sale przyjęć lub cateringi, a dla gości wszystkie firmy, które oferują potencjalne prezenty dla przyjmujących sakrament: biżuterię, dewocjonalia, elektronikę i gadżety, książki, artykuły sportowe lub rekreacyjne.
Święta nietypowe maj 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-maj
Kalendarz marketera czerwiec 2025 – jakie święta są w czerwcu?
Pierwsze półrocze zamykamy czerwcem, który oferuje nam różnorodne okazje do świętowania. Początek lata, przebywania na świeżym powietrzu połączone z innymi wydarzeniami rodzinnymi to bomba marketingowa, której nie sposób nie wykorzystać. Jakie daty w czerwcu 2025 trzeba uwzględnić w swoim kalendarzu marketingowym? Sprawdźmy!
1 czerwca – Dzień Dziecka: zaraz po Dniu Matki to jedno z huczniej obchodzonych świąt w kraju. W tym czasie rodziny spędzają aktywnie czas ze swoimi pociechami lub obdarowują je wymarzonymi prezentami. To bardzo ważne święto dla firm, które w swoim asortymencie posiadają produkty i usługi dla najmłodszych. Mogą to być sklepy z zabawkami, ubraniami, książkami edukacyjnymi lub miejsca przewidziane na aktywności dla dzieci, takie jak chociażby sale zabaw, zoo czy parki rozrywki. Ciekawym pomysłem w social mediach będzie w tym dniu organizacja konkursu skierowanego do rodziców lub zaangażowanie odbiorców w sekcji komentarzy pytaniem o np. ulubioną zabawkę lub czynność, gdy oni sami byli dziećmi.
21 czerwca – Pierwszy Dzień Lata: dzień, na który w Polsce czeka spora liczba Polaków. Najdłuższe w ciągu roku dni, piękna pogoda i zwiastun nadchodzących wakacji to tylko pojedyncze elementy podkreślające znaczenie tego wyjątkowego czasu. Dla firm to czas na tworzenie kampanii reklamowych, które wprowadzą klientów w wakacyjny nastrój i zachęcą do podjęcia aktywności zakupowych. Taką kampanię najczęściej przeprowadzają marki modowe, podróżnicze (biura podróży), beauty (jeszcze większy nacisk na ochronę przeciwsłoneczną), ale też wszystkie te, które kojarzą się z wakacjami.
23 czerwca – Dzień Ojca: kolejne bardzo istotne święto rodzinne podkreślające rolę taty w życiu każdego człowieka. Ten symboliczny dzień to okazja do stworzenia kampanii reklamowej z potencjalnymi prezentami dla mężczyzn. Do takich produktów zaliczymy: vouchery usługowe na wspólne spędzenie czasu w ciekawy sposób, elektronikę, gadżety, produkty sportowe, akcesoria beauty, odzież, słodkości czy spersonalizowane produkty lub usługi podkreślające relację z tatą. W mediach społecznościowych firmy lubią w tym czasie przeprowadzać konkursy i zabawy z tatą w tle. Przykład konkursu: Opisz w kilku zdaniach, z czym kojarzy Ci się słowo “tata”.
Święta nietypowe czerwiec 2025: https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych-czerwiec
Jak mogliśmy się wspólnie przekonać, pierwsza połowa 2025 roku obfituje w wiele barwnych świąt i wydarzeń. Dzięki uwzględnieniu ich w swoim kalendarzu wcześniej, ze spokojem wejdziemy w najgorętsze chwile zakupowe, a przy tym unikniemy ewentualnych konfliktów i niespójności wynikających z podejmowania gwałtownych decyzji. Pamiętajmy, że tworzenie kampanii reklamowych powinno być zgodne z naszą strategią marketingową. Jeśli jeszcze nie masz u siebie takiego dokumentu, sprawdź jak go stworzyć >> Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową online?
Jeśli chcesz coś dodać lub porozmawiać z zespołem naszych specjalistów o planach na swoje kampanie w 2025 roku to odezwij się do nas!
Skontaktuj się z nami >> https://coconutagency.pl/kontakt/