Personalizacja w marketingu restauracji – jak wykorzystać dane pozostawione przez klientów?

Do niedawna dobry biznes gastronomiczny definiowały 2 elementy pyszne jedzenie i doskonała obsługa. Dziś to jednak trochę za mało, bo za sukcesem restauracji stoi jeszcze skuteczny marketing. Współczesny konsument oczekuje, by wybrana oferta odpowiadała jego potrzebom, a restauracja przestała być tylko anonimową marką. Jeśli chcesz zwrócić uwagę swoich klientów i dostosować działania promocyjne do ich oczekiwań, postaw na marketing personalizowany. Czym jest takie działanie i jak wykorzystać go w branży gastronomicznej?

Co to w ogóle jest personalizacja w marketingu?

Marketing personalizowany to specjalna strategia, która wykorzystuje dane na temat klientów do tworzenia zindywidualizowanych wiadomości. Dzięki temu wysyłany komunikat ma szansę lepiej trafić do jego odbiorcy i odpowiedzieć na konkretne potrzeby, a dla danego biznesu – poprawić wyniki sprzedażowe i wyróżnić firmę na rynku. Obecnie marketing personalizowany to właściwie „must have”, jeśli chcesz zbudować silny i bezkonkurencyjny biznes, który klienci będą odwiedzać regularnie. Dotyczy to także restauracji. Jeśli jej oferta będzie smaczna, a do tego szyta na miarę każdego z konsumentów – już możesz czuć się jak wygrany!

Skąd brać dane kontaktowe klientów?

Zanim wyślesz swoją pierwszą spersonalizowaną wiadomość, musisz stworzyć własną bazę klientów. Najskuteczniejszym sposobem do pozyskania takich danych adresowych jest sprzedaż, którą realizujesz online lub telefonicznie. Składając zamówienia, Twoi klienci najprawdopodobniej pozostawiają także swoje adresy mailowe lub numery telefonów. Na podstawie tych danych możesz rozpocząć wysyłanie wiadomości, które pozwolą Ci wejść w dalszą interakcję z Twoim konsumentami. Jeśli do tego wykorzystasz przydatne narzędzia, jak własny sklep online GoOrder lub centralka telefoniczna, taką bazę utworzy za Ciebie system. Dzięki temu wszystkie dane będą przechowywane automatycznie i w jednym miejscu – bezpiecznej chmurze.


Raporty i ich analiza – poznaj swoich gości

Przygodę z marketingiem personalizowanym zacznij od zrozumienia swoich konsumentów. Skuteczna spersonalizowana wiadomość, czyli taka, która z największym prawdopodobieństwem zwróci ich uwagę, musi być dopasowana do potrzeb i indywidualnych oczekiwań klientów. Tylko jak pozyskać takie informacje? W tym wszystkim pomoże Ci analiza dotycząca zachowań, preferencji czy zwyczajów odwiedzających Cię gości. Do tego celu wykorzystaj raporty, w których sprawdzisz informacje o najczęściej zamawianych produktach, dniach i godzinach największych zamówień czy najpopularniejszych strefach dla Twoich dostaw. Dodatkowo dzięki odpowiednim systemom sprzedażowym, takie dane będą generowane na bieżąco, dzięki czemu nie będziesz musiał poświęcać kilku godzin na przygotowanie niezbędnych zestawień. 

System do sprawdzania co najczęściej zamawiają goście.

O czym warto poinformować czyli jakie kampanie tworzyć?

Kampanie promocyjne dla tych, na których zawsze możesz liczyć

Stali klienci to fundament każdego biznesu. Przyczyna jest prosta – to oni gwarantują stały dochód, a do tego z największym prawdopodobieństwem polecają lokal gastronomiczny dalej. Dane na temat tej grupy odbiorców możesz wykorzystać do przesyłania spersonalizowanych wiadomości, oferując zniżki i promocje. Nagrodzisz w ten sposób regularne korzystanie z usług Twojego lokalu, a dodatkowo zwiększysz sprzedaż – w końcu kto nie wybiera chętniej lokalu, w którym może zamówić ulubione danie w niższej cenie?

Dostawa gratis, czyli kampanie promocyjne dla określonych stref

Doceń klientów, którzy najczęściej zamawiają z określonych stref! Posiadając własny sklep online, możesz konfigurować dowolne strefy dla swoich dowozów i ustalać dla nich adekwatne opłaty. Monitorując, z których obszarów zamawia największa ilość klientów, możesz tworzyć bezpośrednio dostosowane kampanie promocyjne, skierowane dla danego obrębu zamówień. Jakie promocje sprawdzą się tu najlepiej? Wszelkie oferty typu dostawa gratis lub darmowy dowóz w określonych porach dnia. Pamiętaj tylko by przy okazji takich działań promocyjnych zapewnić odpowiednią ilość dostawców, aby wszystkie zamówienia mogły dotrzeć do konsumentów na czas. 


Kampanie promocyjne na Twoje popisowe pozycje 

Analizując dostępne dane i raporty, możesz kontrolować sprzedaż określonych produktów. Wiedząc, co Twoi klienci zamawiają najczęściej, wyślesz do nich spersonalizowaną wiadomość z ofertą specjalną lub ze zniżką na produkt cieszący się największą popularnością. Dzięki temu zwiększysz zysk, a Twoi klienci zyskają rabaty na ulubione produkty, które z pewnością chętniej zamówią. 

Personalizacja w marketingu to skuteczny krok do zwiększenia sprzedaży i budowania stałej bazy klientów. Aby realizować założone cele, warto korzystać z nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają zdobywanie potrzebnych danych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozwiązań, odwiedź stronę GoPOS i zacznij prowadzić skutecznie kampanie promocyjne już dziś.

Podobne wpisy