Sklep z odzieżą dla służb mundurowych – obsługa Social Media dla marki Sortmund | Case Study
Prawie rok temu do grona klientów Coconut Agency dołączyła marka Sortmund, czyli sklep mundurowy oferujący profesjonalną odzież oraz akcesoria wojskowe. Nasza współpraca polega na świadczeniu usług z zakresu działań wizerunkowych – obsługujemy profil na Facebooku, budując większą świadomość marki w oczach odbiorców.
Co udało nam się osiągnąć podczas prawie rocznej współpracy? Przeczytaj poniższy wpis, aby poznać szczegóły!
Usługi
– Prowadzenie komunikacji na Facebooku.
– Płatne kampanie reklamowe (z celem na aktywność oraz ruch).
Cele
– Zbudowanie większej świadomości i silnego wizerunku marki.
– Dotarcie do nowych odbiorców i klientów.
– Zwiększenie zaangażowania odbiorców na profilu na Facebooku.
Wyzwania
– Dopasowanie komunikacji do specyficznej grupy odbiorców (charakterystyczny język stosowany przed służby mundurowe).
– Niewielki budżet reklamowy (500 PLN miesięcznie).
– Wprowadzenie ciekawych i angażujących serii tematycznych.
Wyniki
- Uzyskaliśmy ponad 2000 nowych fanów na profilu.
- Dotarliśmy do 299 600 unikalnych odbiorców.
- Treści reklamowe zostały wyświetlone prawie 1 478 600 razy.
- Wygenerowaliśmy 17 946 przejść na stronę docelową.
- Koszt wyświetlenia strony docelowej to 0,61 PLN.
- Stworzyliśmy Brand Hero marki Sortmund.
Start działań
Współpracę rozpoczęliśmy od spotkania strategicznego z klientem oraz dokładnej analizy konkurencji, a także dotychczasowych działań marki. Istotnym elementem była również analiza grupy odbiorców – poznaliśmy jej charakterystykę, potrzeby oraz największe problemy, tak aby opracować plan odpowiedniej komunikacji.
Ponad 2 000 nowych fanów na profilu uzyskaliśmy dzięki szczegółowej analizie i poznaniu grupy odbiorców, stałej optymalizacji działań reklamowych oraz wprowadzeniu kilku serii tematycznych. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki naszych działań, które udało nam się osiągnąć razem z marką Sortmund.
Zasięg – 299 600 użytkowników
W ciągu niespełna rocznej współpracy dotarliśmy do prawie 300 tysięcy odbiorców. Nasze działania reklamowe okazały się efektywne, dzięki odpowiednio dobranym treściom, zarówno od strony wizualnej, jak i językowej. Istotną rolę odegrały również skuteczne kampanie reklamowe przygotowane na podstawie zebranych danych oraz charakterystyki marki.
Liczba wyświetleń reklam – 1 478 517
Prawie półtora miliona wyświetleń materiałów reklamowych robi wrażenie! Tworząc kampanie reklamowe, w pierwszej kolejności określiliśmy główny cel naszych działań, przygotowaliśmy plan rozdysponowania budżetu oraz wyselekcjonowaliśmy odpowiednie grupy docelowe. To najważniejsze aspekty, bez których stworzenie efektywnej kampanii reklamowej byłoby niemożliwe.
Liczba wyświetleń strony docelowej (9 450) oraz liczba kliknięć linku (17 946)
Prawie 10 tysięcy wyświetleń strony marki Sortmund oraz niespełna 18 tysięcy kliknięć linku, uzyskaliśmy dzięki ciągłej optymalizacji kampanii reklamowych oraz skutecznym CTA (Call To Action). Do tych wyników przyczyniły się również odpowiednio dobrane cele reklamowe oraz umiejscowienie reklam.
Koszt wyświetlenia strony docelowej – 0,61 PLN
Średni koszt wyświetlenia strony docelowej podczas prawie rocznej współpracy wyniósł 0,61 PLN. Na wynik ten wpłynęła ciągła optymalizacja oraz porównywanie wykorzystywanych kreacji i grup docelowych w celu znalezienia najkorzystniejszego (i najtańszego) rozwiązania.
Sklep z odzieżą wojskową na Facebooku
Marka Sortmund działa na rynku już od kilkunastu lat. To, co ją wyróżnia to produkty o najwyższej jakości oraz szeroki asortyment dla służb mundurowych dedykowany funkcjonariuszom w całej Polsce.
2 tysiące fanów w rok – pierwsze treści przygotowane przez Coconut Agency zostały opublikowane 6 października 2021 roku. W tamtym czasie marka posiadała 24 136 fanów na profilu. Aktualnie liczba ta wzrosła do aż 26 115 użytkowników lubiących stronę.
Brand hero
W kwietniu wprowadziliśmy na profil bohatera marki – postać krótkofalówki, która jest spersonalizowaną wersją marki Sortmund. Dzięki brand hero odbiorcy mogą łatwiej nawiązywać bliższe relacje i więzi z marką.
Jest to także pewne urozmaicenie i nowa forma przekazu na profilu, gdyż komunikacja marki opiera się na storytellingu. Obecnie zamieszczamy trzy serie:
– nietypowe zgłoszenia – seria przedstawiająca zabawne i niespotykane interwencje funkcjonariuszy,
– rozmowy na służbie – seria przekazująca humorystyczne dialogi pomiędzy funkcjonariuszami,
– wyczytane w raportach – seria ukazująca groteskowe perełki wpisywane do raportów policyjnych.
Jak osiągnęliśmy takie wyniki? Strategia komunikacji na Facebooku
Miesięcznie dysponujemy budżetem w wysokości 500 PLN. Jest to niewielka kwota, dlatego wszystkie nasze działania musiały być bardzo dobrze przemyślane i dopracowane, aby uniknąć tzw. przepalenia budżetu.
Dopasowany język komunikacji
Nie trzeba pracować w służbach mundurowych, aby wiedzieć, że jest to grupa, która posługuje się specyficznym językiem. W publikowanych postach staramy się minimalizować barierę pomiędzy marką a odbiorcami, stosując podobny sposób wypowiadania się, co nasza grupa docelowa. Dzięki temu pojawiło się większe zaufanie i więź między marką a fanami, a publikacje cieszą się popularnością. Co najważniejsze, odbiorcy nie tylko chętnie reagują na posty, ale również biorą udział w dyskusjach i dzielą się własnymi historiami czy doświadczeniami.
Krótkie, konkretne komunikaty i wezwania do działania, a także słownictwo charakterystyczne dla żołnierzy oraz funkcjonariuszy, sprawiły, że dotarliśmy do prawie 300 tysięcy użytkowników. Co istotne, nie zatrzymujemy się, a ta liczba stale rośnie!
Spójna koncepcja wizualna
Mimo że najważniejsza treść i przekaz posta znajdują się najczęściej w opisie, użytkownicy social mediów najpierw zwracają uwagę na grafikę. Nie ma co ukrywać, każdy z nas jest w pewien sposób wzrokowcem, dlatego jeżeli zależy nam na skutecznej reklamie w mediach społecznościowych, efektywna i odpowiednio dobrana grafika to must have.
W przypadku marki Sortmund komunikacja wizualna utrzymana jest w charakterystycznym, wojskowym stylu. Całość jest spójna, a w umyśle odbiorcy widzącego taką grafikę, od razu pojawiają się skojarzenia związane ze służbami mundurowymi i ogólne pojęta wojskowością.
Sprawdź: 9 PORAD, KTÓRE POMOGĄ CI W TWORZENIU DOBRYCH GRAFIK DO MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Real Time Marketing oraz tradycyjne święta związane z profilem marki
Tworząc harmonogram publikacji na każdy miesiąc, zawsze dokładnie sprawdzamy i planujemy posty na temat świąt typowych i nietypowych. Przygotowując materiały, warto pamiętać o zainteresowaniach odbiorców i ich potrzebach. Na profilu marki Sortmund publikujemy treści związane ze świętami wojskowymi oraz ważnymi rocznicami dotyczącymi historii Polski. Staramy się także reagować na powstające trendy, pasujące do tematyki profilu.
Bardzo ważne jest również zamieszczanie edukacyjnych treści, powiązanych z aktualną sytuacją na świecie i bieżące reagowanie na dane wydarzenia. Przykładem takich działań jest apel związany z wybuchem wojny w Ukrainie, gdy stale należało przypominać o zagrożeniu, jakie stanowiło publikowanie w Internecie treści na temat działań wojsk.
Posty z ofertą
Aby budować odpowiednie zaangażowanie i świadomość marki w oczach odbiorców w social mediach, warto kierować się zasadą 80/20. Zgodnie z nią, 80% treści na profilu powinno mieć charakter lifestyle’owy i okołoproduktowy (lecz nadal nie można zapominać o silnym powiązaniu z tematem oraz branżą marki). Z kolei pozostałe 20% to posty reklamowe. Jednak nawet w przypadku treści, których głównym celem jest sprzedaż, nie należy gubić wartości, jaką dany post powinien mieć dla użytkownika.
W jaki sposób to zrobić?
W przypadku marki Sortmund, reklamując mundury czy też różne akcesoria wojskowe, pamiętamy, aby już na samym początku zakomunikować odbiorcy, co może zyskać, kupując dany produkt. Punktujemy zalety, informujemy o korzyściach czy też specjalnych akcjach, dzięki którym można zyskać dany produkt w korzystniejszej cenie.
Publikując treści sprzedażowe, nie wystarczy sam link do strony i informacja o cenie czy nawet promocji. Trzeba zaopiekować się odbiorcą i wskazać mu krok po kroku, co ma zrobić oraz wezwać do aktywnego działania („Sprawdź ofertę i przygotuj się do obchodów. ?”).
Posty z memami
Memy królują na Facebooku i pozostałych platformach social media, dlatego z powodzeniem wykorzystujemy je na profilu marki Sortmund. Celem tej linii postów jest wzbudzenie zaangażowania wśród odbiorców i docieranie do nowych, potencjalnych klientów marki.
Zamieszczane na profilu memy zawsze powiązane są z tematyką wojskową i w lekki sposób komentują pewne zjawiska charakterystyczne dla tego środowiska. Staramy się dopasowywać żarty do humoru odbiorców i na podstawie wyników (liczby reakcji, komentarzy), planujemy dalsze treści.
Posty angażujące z zagadkami, rebusami oraz skrótami do rozszyfrowania
Jak zachęcić odbiorców do dyskusji? Najlepszą formą są serie postów dotyczące zagadek i quizów, w których to fani marki mogą wykazać się swoją wiedzą. Na profilu Sortmundu, odbiorcy chętnie udzielają się pod tego typu postami. Staramy się, aby pytania nie były banalnie proste i jednocześnie idealnie wpasowywały się w tematykę profilu.
Nie należy również zapominać o istotnej roli administratora. Publikując angażujące treści, zalecana jest wzmożona moderacja i bieżące kontrolowanie odpowiedzi. Warto na nie odpowiadać (także na te błędne!), aby dawać odbiorcom feedback i budować z nimi więź.
Posty z cytatami
Najpopularniejsze wojskowe Prawa Murphy’ego, motywacja czy poczucie spełnienia i misji w pracy jako żołnierz i funkcjonariusz – to tylko kilka przykładowych tematów, o których często publikujemy cytaty. Takie posty również spotykają się z pozytywnym odbiorem fanów marki. Użytkownicy chętnie biorą udział w dyskusjach lub dzielą się własnymi doświadczeniami prosto z poligonu czy komisariatu.
Posty ze słownikiem mundurowym
Seria przedstawiająca typowy żargon wojskowy. Celem tej linii postów jest nie tylko przybliżenie odbiorcom pojęć mundurowych, ale także zachęcenie ich do dzielenia się własnymi historiami oraz żargonem, którego używali, będąc w wojsku.
Posty z brand hero
W przypadku serii postów z postacią marki stosujemy komunikację językową zbliżoną do sposobu, w jaki rozmawiają pomiędzy sobą przedstawiciele służb mundurowych. Chcemy być blisko odbiorców marki, dlatego często w postach można znaleźć delikatne przejęzyczenia czy drobne powtórzenia, które pojawią się w zwykłych, codziennych rozmowach. Stawiamy na krótkie, konkretne komunikaty, które w sposób humorystyczny komentują rzeczywistość praco jako funkcjonariusz Policji.
Kampanie wizerunkowe Facebook Ads
Nieco ponad 50% budżetu miesięcznego przeznaczone jest na działania sprzedażowe, w ramach których promowane są konkretne produkty do grup docelowych marki. Celem tych działań jest zachęcenie odbiorców do odwiedzenia strony docelowej, czyli sklepu marki Sortmund oraz zakupów.
Pozostała część budżetu wykorzystywana jest na działania wizerunkowe, które obejmują kampanię na aktywność (promowanie postów publikowanych na profilu marki na Facebooku).
Promocja sklepu z odzieżą wojskową na Facebooku – podsumowanie i wnioski
- Należy stale dbać i podtrzymywać relacje z odbiorcami, dzięki czemu można zyskać większe grono lojalnych fanów marki, którzy obdarzą ją zaufaniem.
- Publikując treści sprzedażowe, konieczne jest, aby niosły one dla odbiorców pewną wartość. Warto zatem informować fanów o zaletach produktów, korzyściach, które mogą zyskać po zakupie oraz o specjalnych akcjach promocyjnych.
- Tworząc harmonogram publikacji, należy pamiętać o tym, aby treści były odpowiednio dopasowane do potrzeb i specyfiki grupy docelowej. Ważna jest także forma językowa, która powinna być jak najbardziej zbliżona do sposobu komunikowania się odbiorców marki.
- Przed wprowadzeniem brand hero na profil, trzeba dokładnie obmyślić formę i sposób komunikowania się pomiędzy postacią marki a fanami. Należy nadać jej pewną „osobowość” na podstawie specyfiki branży oraz analizy grupy docelowej.
Jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu Social Media lub szukasz agencji, która weźmie na siebie obsługę kanałów Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu >> Kliknij tutaj i przejdź do zakładki kontaktowej