Kampanie Lead Ads na Facebooku – branża fryzjerska | Case Study
Kampanie typu lead ads na Facebooku to niezwykle efektywny sposób pozyskiwania kontaktów. Celem jest zdobycie danych kontaktowych potencjalnych klientów, do czego wystarczą nawet dwa kliknięcia. 🙂 Możliwości, jakie daje kampania lead ads jest wiele, dlatego warto wykorzystać to i: uzyskać nowe grono odbiorców, rozwinąć sprzedaż i zwiększyć świadomość marki. Jak wygląda praca nad kampanią lead ads w branży fryzjerskiej? Przeczytaj poniższe case study!
Kampanie lead ads na Facebooku – podstawowe informacje
Jeśli jeszcze nie wiesz, czym są kampanie leadowe, jaki jest ich cel i w jaki sposób działają, w pierwszej kolejności zapraszamy Cię do sprawdzenia naszego poprzedniego artykułu na ten temat. Znajdziesz go tutaj ? https://coconutagency.pl/lead-generation-pozyskiwanie-klientow-na-facebooku/.
Mówiąc krótko, celem kampanii leadowej jest pozyskanie tzw. leadów, czyli zestawu danych (głównie kontaktowych). Zebrane leady można nazwać potencjalnymi klientami firmy, która prowadzi kampanię reklamową. Sam proces nie jest równoznaczny z odnotowaniem sprzedaży, ponieważ wymaga selekcji osób i wyboru tych, które z największym prawdopodobieństwem w przyszłości wykonają czynność, którą firma chce osiągnąć za pomocą kampanii reklamowej (np. zakup, udział w webinarze, rejestracja na stronie internetowej).
Po więcej informacji na temat leadów, kampanii leadowej i teorii z tego zakresu ponownie zapraszamy Cię tutaj ? https://coconutagency.pl/lead-generation-pozyskiwanie-klientow-na-facebooku/.
Prowadzone działania reklamowe
Tymczasem weźmy na tapet jednego z naszych klientów, który działa w branży fryzjerskiej. Marka zgłosiła się z jasno określonym celem: pozyskanie potencjalnych uczestników na organizowane szkolenia fryzjerskie w okresie od lipca 2021 r. do stycznia 2022 r.
Nasz klient prowadzi stacjonarne szkolenia dla indywidualnych fryzjerów oraz salonów z szerokiego zakresu usług fryzjerskich na terenie całej Polski.
Kampanie Lead Ads – zastosowany Lead Magnet
Jednym z najważniejszych elementów kampanii leadowej jest Lead Magnet. To bonus, który zostaje zaproponowany odbiorcy w zamian za wykonanie określonej przez nas czynności (np. dokonanie zakupu, rejestracja na webinar, dołączenie do newslettera). W przypadku kampanii naszego klienta była to możliwość uzyskania nawet do 100% dofinansowania na oferowane szkolenie.
Landing Page
Reklamy przekierowywały odbiorców na landing page, czyli stworzoną do tego celu stronę internetową, gdzie przybliżyliśmy wizerunek marki, opisaliśmy dostępne szkolenia i oczywiście stworzyliśmy formularz kontaktowy, który był głównym celem prowadzonych przez nas działań reklamowych. Poprzez formularz zbieraliśmy namiary do osób zainteresowanych szkoleniem.
Prowadzenie komunikacji marketingowej
Komunikację marki oparliśmy na jakości oferowanych szkoleń oraz możliwości uzyskania dofinansowania. Zastosowane grafiki zostały stworzone przez nasz dział graficzny, który bazował na zdjęciach otrzymanych od klienta.
Podczas naszej współpracy poza prowadzeniem kampanii reklamowych i stworzeniem landing page’a, zajmowaliśmy się również opracowywaniem krótkich tekstów i haseł reklamowych. Nasz dział graficzny stworzył także dedykowane grafiki do kampanii.
Ważnym elementem, który zawarliśmy w komunikacji marketingowej, jest CTA (call to action), czyli „wezwanie do działania”. Jest to sugestia dla odbiorcy, co powinien zrobić (przykładowo: „Wypełnij formularz!”).
Ustalenie grupy docelowej
Grupą docelową byli fryzjerzy (zarówno właściciele salonów fryzjerskich, jak i osoby działające w tej branży prywatnie).
Po ustaleniach z klientem zdecydowaliśmy się na targetowanie reklam na całą Polskę.
Kampanie reklamowe
Budżet marketingowy
Miesięczny budżet reklamowy wynosił 1 000 zł i uwzględniał następujące elementy:
- kampania z możliwością dofinansowania,
- kampania bez dofinansowania,
- okresowa kampania zasięgowa,
- promowanie wybranych postów klienta.
Schemat kampanii na Facebooku
Kampanie leadowe opierane były na następujących grupach odbiorców:
- zainteresowania i demografia (osoby związane z fryzjerstwem, z zawężeniem do właścicieli salonów fryzjerskich, przedsiębiorców, fryzjerów),
- grupy podobnych odbiorców – lookalike 1% (osoby podobne do tych, które podjęły działania względem strony),
- grupy odbiorców, którzy dokonali jakichkolwiek działań na stronie klienta.
Efekty kampanii na Facebooku dla branży fryzjerskiej
W ciągu trwania współpracy firma osiągnęła następujące efekty:
- 44 potencjalnych klientów szkolenia bez dofinansowania,
- 179 potencjalnych klientów szkolenia z dofinansowaniem,
- 529 kliknięć linków przenoszących użytkownika do zadanego działania (np. pozyskania kontaktu naszego klienta),
- zasięg poszerzony o 166 507 osób.
W ciągu trwania współpracy koszt pozyskania leadów wzrósł, natomiast nadal działanie to było opłacalne dla klienta. Aby „odświeżyć” funkcjonowanie reklam i dotrzeć do szerszego grona odbiorców, okresowo stosowaliśmy także kampanie zasięgowe. Powodowało to zwiększenie wyników i zmniejszenie kosztów pozyskania danych od potencjalnych klientów.
Kampanie Lead Ads – podsumowanie
Kampanie Lead Generation dają szerokie spektrum ciekawych rozwiązań reklamowych. Najważniejsze jest indywidualne podejście do klienta oraz przygotowanie kreacji reklamowych dostosowanych do jego oferty.
Po uzyskaniu leadów od osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą klient kontaktuje się indywidualnie z każdą osobą. To jedyne zadanie, którym klient zajmuje się samodzielnie. Wszystkie pozostałe działania pozostają po naszej stronie!
Kilka informacji, które warto zapamiętać:
- kampanie Lead Ads pozwalają na pozyskanie kontaktów od osób potencjalnie zainteresowanych oferowanym produktem lub usługą,
- średni koszt pozyskania leada jest zależny od wielu czynników, np. branży, konkurencji, okresu w roku,
- ciekawe kreacje i dobrze przygotowany landing page mają duży wpływ na wyniki,
- im większy budżet zostanie przeznaczony na reklamę, tym lepsze wyniki można osiągnąć.
Umów się na konsultację z naszym specjalistą >>>
- Przeprowadzimy audyt twoich dotychczasowych działań w Social Mediach.
- Stworzymy pomysły dla Twojej firmy na kolejną aktywność w mediach społecznościowych.
- Dopasujemy nasze działania do Twoich potrzeb oraz przygotujemy bezpłatną wycenę.