Branża dietetyczna w social mediach - Facebook, Instagram

Prowadzenie profili marki z branży dietetycznej w mediach społecznościowych – Case Study

W naszej agencji social media Coconut Agency jedną ze świadczonych usług jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Tym sposobem pod nasze skrzydła trafiła marka Dąbrowska Przepisy, dla której zajmowaliśmy się świadczeniem usług z zakresu obsługi mediów społecznościowych (Facebook, Instagram). Na zakończenie naszej współpracy przeprowadziliśmy dedykowane szkolenie, po którym Klientka zaczęła sama prowadzić swoje profile. 

Ale zacznijmy od początku…

Branża dietetyczna w social mediach – Dąbrowska Przepisy

Nasza Klientka, Dąbrowska Przepisy, działa w branży dietetycznej. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych zachęca do wprowadzenia zdrowych nawyków żywieniowych oraz aktywności fizycznej. Jest także autorką wielu książek z przepisami i wiedzą merytoryczną dotyczącą zdrowego i aktywnego stylu życia.

Marka istnieje na rynku już od wielu lat, dzięki czemu udało się zgromadzić dużą ilość odbiorców na Facebooku. Niestety aktywność pod postami, jak i zasięgi, nie były tam satysfakcjonujące. Z kolei profil na Instagramie powstał niedawno, przez co ilość fanów była tam niewielka.

Naszej Klientce zależało głównie na edukacji w zakresie zdrowego odżywiania, stylu życia i urozmaicenia diety, promowania zdrowego stylu życia, pozyskania stałych, lojalnych klientów dzięki zakupom e-booków i książek oraz korzystaniu z aplikacji. 

Strategia komunikacji na Facebooku i Instagramie

Współpracę z marką Dąbrowska Przepisy rozpoczęliśmy od analizy jej kanałów w social mediach i stworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Zagrożeniem na początku naszej współpracy okazała się duża konkurencja w branży dietetycznej, lecz nie zraziło nas to do dalszej pracy nad tym projektem!

Klientka miała 4 różne profile na Facebooku, co okazało się sporym wyzwaniem. Postanowiliśmy połączyć wszystkie profile w jeden, aby uzyskać jak najlepiej prowadzony i bogaty merytorycznie fanpage na Facebooku. Dobrą stroną marki była estetyczna i spójna graficznie strona internetowa, na którą można przekierowywać odbiorców. 

Branża dietetyczna na Facebooku

Działania na Facebooku 

Po połączeniu profili zadbaliśmy o poprawne uzupełnienie podstawowych informacji na fanpage marki

Stworzyliśmy również spójną identyfikację wizualną, którą wykorzystaliśmy do tworzenia treści na fanpage marki. Dzięki temu mogliśmy przygotować nowe cover photo, informujące o tematyce profilu, a zarazem wpadające w oko. 

Zaproponowaliśmy Klientce kilka linii tematycznych, w których skupiliśmy się nie tylko na edukacji fanów, ale również na budowaniu relacji z marką i zapoznaniu z produktami Klientki, jak e-booki czy książki.

Serie tematyczne postów, jakie zaproponowaliśmy to m.in.:

Przepisy roślinne

Linia postów prezentująca przepisy na dania z diety roślinnej oraz zawierająca wskazówki w przygotowywaniu takich potraw. 

Celem tej linii postów było zbudowanie świadomości diety roślinnej, informowanie o korzyściach płynących ze stosowania takiego sposobu żywienia oraz podawanie gotowych przepisów na dania, które można przygotowywać, bazując na produktach pochodzenia roślinnego.

Posty na Facebooku branża dietetyczna

Przepisowe mamy

Linia postów prezentująca przepisy na dania dla dzieci oraz zawierająca wskazówki, w jaki sposób zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców. 

Celem tej linii postów było przekazanie gotowych przepisów na zdrowe dania dla dzieci oraz przedstawienie wskazówek, które ułatwią zachęcenie dzieci do spożywania większej ilości warzyw i owoców np. poprzez odpowiednie ułożenie produktów na talerzu. 

Cykle postów na Instagramie - branża dietetyczna

Post dr Ewy Dąbrowskiej

Linia postów prezentująca przepisy na dania dla osób na etapie postu dr Ewy Dąbrowskiej.

Celem tej linii postów było zbudowanie świadomości dotyczącej postu dr Ewy Dąbrowskiej oraz przekazanie gotowych przepisów, które mogą być wykorzystywane przez osoby na poście.

Branża dietetyczna na Facebooku - linie postów

Co po diecie

Linia postów prezentująca przepisy na dania dla osób, które zakończyły post dr Ewy Dąbrowskiej oraz wskazówki na temat zdrowego odżywiania. 

Celem tej linii postów było przedstawienie wskazówek oraz porad, jak się odżywiać po zakończonym poście, jakie zmiany warto wdrożyć do swojego odżywiania oraz przekazanie gotowych przepisów na dania, które mogą być wykorzystywane na tym etapie. 

Branża dietetyczna - posty edukacyjne na Facebooku

Łamigłówki/zagadki

Linia postów prezentująca różnorodne zagadki, łamigłówki, rebusy, ankiety oraz quizy. 

Celem tej linii postów był wzrost aktywności użytkowników, zachęcenie do zostawienia reakcji oraz komentarza. W tym cyklu publikowaliśmy m.in. posty z łamigłówkami, różnorodne ankiety oraz zagadki. 

Branża dietetyczna na Facebooku - posty angażujące

Konkursy

Linia postów z konkursami, gdzie do wygrania były autorskie produkty marki (książki, ebooki). 

Celem tej linii postów było zachęcenie odbiorców do wzięcia udziału w konkursie, co miało odzwierciedlenie w zwiększeniu zasięgów oraz umożliwiało dotarcie do nowych odbiorców. Dodatkową zaletą takich publikacji była promocja produktów marki.  

Uwaga! Publikując konkursy w mediach społecznościowych, zwróć uwagę na regulamin i wartość nagród!

Branża dietetyczna w social mediach - konkursy

Ilość fanów na Facebooku na początku naszej współpracy to 32 306, natomiast pod koniec liczba urosła do 33 749 osób.

Największą popularnością spośród postów publikowanych na Facebooku cieszyły się treści z poradami dietetycznymi oraz z przepisami.

Działania na Instagramie

Działania Klientki na Instagramie @dabrowskaprzepisy były dość regularne, jednak brakowało im odpowiedniego planu oraz spójnej szaty graficznej

Zadbaliśmy o to, aby treści prezentowane na instagramowym profilu marki były spójne kolorystycznie oraz tematycznie. Tym sposobem stworzyliśmy estetyczny feed, pasujący do charakteru marki. 

Branża dietetyczna w social mediach - Instagram feed

Podobnie jak na Facebooku, tu również zadbaliśmy o kilka tematycznych linii postów, co pozwoliło zachować nam spójność na profilu. 

Serie tematyczne postów, jakie zaproponowaliśmy Klientce to m.in.:

Porady oraz właściwości warzyw

Linia postów z poradami dotyczącymi zdrowego i aktywnego stylu życia, a także odpowiedniego sposobu odżywiania.

Celem tej linii postów było przedstawienie wskazówek i porad związanych ze zdrowym stylem życia oraz zaprezentowanie właściwości, jakie posiadają poszczególne warzywa, które warto włączyć do swojej diety.

Przepisowe mamy

Podobnie jak na Facebooku, publikowaliśmy ciekawe pomysły na dania dla dzieci oraz sposoby, dzięki którym możemy zachęcić dzieci do jedzenia większej ilości warzyw i owoców. 

W tej linii postów pojawiało się dużo propozycji na ciekawe ułożenie posiłków na talerzu tak, aby dziecko było zainteresowane spożywaniem posiłków.

Branża dietetyczna na Instagramie - posty edukacyjne

Przepisy

Linia postów prezentująca przepisy na różnorodne dania z diety roślinnej oraz potrawy, które mogą być spożywane podczas etapu postu dr Ewy dąbrowskiej oraz zawierająca wskazówki w przygotowywaniu takich potraw. 

W tym cyklu podawaliśmy gotowe przepisy na ciekawe, różnorodne i zdrowe dania, a także dzieliliśmy się poradami związanymi z kuchnią roślinną i zdrowym odżywianiem. 

Branża dietetyczna w social mediach - Facebook i Instagram

Ilość obserwatorów na Instagramie na początku naszej współpracy to 729, natomiast pod koniec liczba urosła do 886 osób.

Największą popularnością spośród postów na Instagramie cieszyły się treści z poradami, przepisami i ciekawymi kompozycjami dań dla dzieci

Działania w mediach społecznościowych – podsumowanie i wnioski

  1. Warto skupiać się na relacji z odbiorcą.
  2. Estetyczne grafiki, przyciągające wzrok, zachęcają odbiorców do przeczytania posta i polubienia fanpage’a na Facebooku lub obserwacji profilu na Instagramie.
  3. Treści dostosowywane pod odpowiednią grupę docelową mają większe szanse na zyskanie aktywności odbiorców. 
  4. Ważna jest regularność, dzięki której odbiorcy nie zapomną o Twoim profilu. 
  5. Działania w social mediach ułatwiają dotarcie do grupy docelowej, dzięki czemu wzrasta rozpoznawalność marki i jej produktów. 

Jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu Social Media lub szukasz agencji, która weźmie na siebie obsługę kanałów Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu >> Kliknij tutaj i przejdź do zakładki kontaktowej

Podobne wpisy