Jak Wypromować Aplikację Mobilną na Facebooku – Case Study
Stworzyłeś aplikację mobilną, z wielką dumą spoglądasz na logo swojego projektu w Google Play, jednak licznik pobrań stoi w miejscu? – sprawdź jak promować aplikacje mobilne w mediach społecznościowych na przykładzie aplikacji rabatowej Karta Tatrzańska.
Proces tworzenia aplikacji mobilnej oraz zaplecze techniczne zajmowało dotychczas całą Twoją uwagę, teraz gdy jest już gotowa – czeka Cię kolejne wyzwanie – promocja aplikacji mobilnej w Internecie. Niezależnie od tego, czy świadomość o Twojej marce w sieci już istnieje, czy też stawiasz na rynku pierwsze kroki, musisz dać się zauważyć i zwrócić uwagę potencjalnych użytkowników.
Promocja aplikacji mobilnej – Jak to wygląda w praktyce?
W lipcu 2019 roku rozpoczęliśmy kampanię marketingową aplikacji mobilnej Karta Tatrzańska. W ciągu pięciomiesięcznej współpracy prowadzaliśmy dedykowaną stronę na Facebooku oraz tworzyliśmy kampanie Facebook Ads.
Karta Tatrzańska to bezpłatna aplikacja, dzięki której użytkownicy otrzymują atrakcyjne rabaty w najpopularniejszych miejscach na Podhalu.

Głównym celem, jaki sobie postawiliśmy, było zbudowanie świadomości marki w sieci oraz zachęcanie użytkowników Facebooka do pobrania aplikacji.
Jak prowadzić profil aplikacji mobilnej na Facebooku?
– 5 miesięcy naszej współpracy w liczbach.
Głównym źródłem pozyskiwania odbiorców była regularna publikacja postów na profilu na Facebooku oraz płatna promocja Facebook Ads.
Dzięki zasięgowi organicznemu oraz reklamom nasze treści dotarły do ponad 195 tys. osób (to tyle, co łączna liczba mieszkańców Kielc!).

Tylko z płatnych działań liczba osób, które wyraziły chęć pobrania aplikacji, wyniosła ponad 3,5 tysiąca. Dzięki popularnym postom o zasięgu „wirusowym” udało nam się osiągać wyniki organiczne kilkukrotnie przewyższające te płatne.
Fanpage na Facebooku – Promocja Aplikacji Mobilnej
Komunikacja marki na Facebooku została podzielona na kilka linii tematycznych, a każda z nich miała za zadanie osiągnąć inny cel. Skupiliśmy się nie tylko na promowaniu funkcji aplikacji, ale przede wszystkim na budowaniu relacji z marką.
Poprzez zróżnicowane linie postów odpowiadaliśmy na następujące problemy grupy docelowej:
- Co robić w wolnym czasie? – Jesteśmy źródłem pomysłów.
- Jak bawić się taniej? – Mamy bazę zniżek na prawie wszystkie atrakcje.
- Gdzie warto zatrzymać się na Podhalu? – Mamy szeroką bazę obiektów noclegowych.
Linia postów – Tatrzańskie atrakcje
Cel: Zwiększenie ilości pobrań aplikacji mobilnej oraz przedstawienie jej zalet.
Informowaliśmy o bieżących atrakcjach oraz promocjach, z których użytkownik może skorzystać dzięki aplikacji. Promowaliśmy konkretne usługi przy jednoczesnym angażowaniu społeczności do podzielenia się opinią na ich temat.
Zachęcaliśmy użytkowników do skorzystania ze zniżki w tym konkretnym miejscu poprzez pobranie aplikacji Karta Tatrzańska.

Linia postów – #TatrzańskieCiekawostki
Cel: Wywołanie efektu wirusowego.
Dzięki postom z ciekawostkami zwróciliśmy uwagę osób, które nigdy nie słyszały o Karcie Tatrzańskiej. Wiele ciekawostek można połączyć z konkretnymi lokalizacjami i atrakcjami uczestniczącymi w programie Karty Tatrzańskiej (np. salon z tradycyjnymi strojami góralskimi).
Niejednokrotnie publikowane przez nas treści osiągały zaskakująco dobre wyniki dzięki zasięgowi wirusowemu. W ten sposób przy małym budżecie zwiększaliśmy świadomość marki wśród miłośników Tatr i Podhala.

Linia postów – Zdjęcia Tatr typu WOW
Cel: Namówienie użytkownika do odwiedzenia Tatr.
Przedstawialiśmy miejsca, które „odwiedza Karta Tatrzańska”. Wykorzystywaliśmy niepowtarzalne zdjęcia od lokalnych fotografów, które były chętnie udostępniane przez użytkowników.
Ludzie kochają góry! Poprzez zdjęcia pięknych górskich widoków „prowokowaliśmy” ich do odwiedzenia Tatr, a co za tym idzie – zwiększaliśmy prawdopodobieństwo skorzystania z aplikacji Karta Tatrzańska.

Na sukces promocji nie składają się tylko atrakcyjne treści oraz spójna oprawa graficzna. Strategia komunikacji w mediach społecznościowych była dopasowana do celów, jakie założyliśmy – budowanie świadomości marki oraz wzrost ilości pobrań aplikacji. W przypadku drugiego celu kluczowym działaniem była płatna promocja Facebook Ads.
Aplikacja Mobilna – Reklama Facebook Ads
Cel reklamowy: Instalacje aplikacji
Wykorzystaliśmy cel marketingowy, który oferuje menedżer reklam – instalacje aplikacji.

Sam Facebook deklaruje, że wybór tego celu biznesowego ma za zadanie:
- Zachęcenie większej liczby osób do zainstalowania aplikacji.
- Optymalizację pod kątem zdarzeń w aplikacji.
- Przyciągnięcie najcenniejszych klientów dzięki optymalizacji pod kątem wartości.

Kluczem do poprawnej promocji aplikacji mobilnej jest jej rejestracja w witrynie Facebook dla deweloperów (swoją aplikację zarejestrujesz tutaj: https://developers.facebook.com/quickstarts/).
Uwaga! W przypadku, gdy aplikacja nie zostanie zarejestrowana, wyświetlanie reklam w ramach celu Instalacje aplikacji będzie możliwe w ograniczonym stopniu.
Reklamy będą automatycznie optymalizowane tylko pod kątem kliknięć linku (osób klikających reklamę). Nie będziesz wiedział, ile z tych osób faktycznie zainstalowało Twoją aplikację.

Reklama aplikacji mobilnej na Facebooku – Targetowanie
Na co zwróciliśmy uwagę? – Lokalizacja!
Grupą docelową aplikacji mobilnej Karta Tatrzańska są turyści – miłośnicy Tatr oraz całego Podhala. Musieliśmy precyzyjnie określić do kogo i w jaki sposób chcemy dotrzeć.
Sekcja Lokalizacje w Menedżerze reklam umożliwiła nam dotarcie do osób, które podróżowały lub niedawno były w tej lokalizacji – dzięki temu zabiegowi wykluczyliśmy stałych mieszkańców, a nasze reklamy wyświetlały się tylko turystom.

Dzięki zawężeniu grupy docelowej za pomocą sekcji szczegółowe opcje targetowania docieraliśmy do turystów z promocją/ rabatem, które leżą w kręgu ich zainteresowań.
Wnioski z naszych działań na Facebooku
Dlaczego warto promować aplikację mobilną w mediach społecznościowych?
- Regularny kontakt z marką wpływa na pozytywne skojarzenia oraz budowanie świadomości marki.
- Profil na Facebooku to idealne miejsce, w którym możesz wyjaśnić Jak korzystać z Twojej aplikacji mobilnej?
- Masz możliwość przybliżenia użytkownikom zalet aplikacji.
- Facebook Ads w sposób precyzyjny pozwala Ci dotrzeć do osób zainteresowanych pobraniem Twojej aplikacji mobilnej.
Potwierdzeniem tych wniosków są referencje, jakie otrzymaliśmy na zakończenie naszej współpracy:

Umów się na Bezpłatne Konsultacje z naszym specjalistą
- Sprawdzimy Twoje aktualne działania w Social Mediach
- Zaproponujemy nowe pomysły i doradzimy co można poprawić od razu.
- Dopasujemy działania do Twoich aktualnych potrzeb i przygotujemy bezpłatną wycenę