Menedżer Firmy – Jak Założyć Konto Firmowe na Facebooku?

Tworzenia konta firmowego – Business Facebook

Spis treści:

Posiadasz swoją stronę na Facebooku i chciałbyś zacząć się promować, lepiej zarządzać swoim kontem, czy też właśnie rozpocząłeś współpracę z agencją reklamową. Podstawą do powyższych działań będzie utworzenie konta firmowego, które umożliwi Ci zarządzanie finansami, podpięcie konta reklamowego czy też przydzielenie funkcji i uprawnień dla innych użytkowników. 

W celu utworzenia menedżera firmy przejdź na poniższą stronę i kliknij “utwórz konto”: http://business.facebook.com/overview

Uwaga – musisz posiadać konto prywatne na Facebooku i być na nie aktualnie zalogowany

Menedżer firmy na Facebooku - jak założyć?

Na początku trzeba wypełnić krótkie formularze podstawowymi danymi dotyczącymi naszej firmy i działalności. 

W pierwszym kroku zostaniemy poproszeni o podanie imienia, nazwiska, firmowego e-maila oraz nazwy firmy, która jednocześnie będzie nazwą konta – może to być skrócona nazwa, nie ma konieczności podawania pełnej nazwy firmy. 

Tworzenie konta w menedżerze firmy - Instrukcja

W drugim kroku należy podać prawdziwe i faktyczne dane dotyczące adresu naszej działalności i uwaga – na końcu należy wybrać do jakich celów ma służyć tworzone konto firmowe.

Dodawanie informacji o firmie na Facebooku

Po prawidłowym wypełnieniu powyższych formularzy – mamy utworzony menedżer firmy na Facebooku. To jednak nie wszystko, a dopiero początek dalszej konfiguracji konta, która została szczegółowo opisana i wyjaśniona poniżej. 

Konfiguracja Menedżera Firmy

Jak połączyć stronę na facebooku z menedżerem firmy?

Po utworzeniu menedżera firmy, pierwszym krokiem, który należy wykonać jest połączenie go z nasza stroną na Facebooku.

Aby rozpocząć konfigurację konta wybierz przycisk koła zębatego w prawym górnym rogu (ustawienia firmowe). Następnie z listy po lewej stronie wybierz zakładkę “strony

Jak połączyć stronę na facebooku z menedżerem firmy?

Teraz po prostu kliknij przycisk “+Dodaj” i wybierz swoją stronę, którą chcesz połączyć z tym kontem. 

Jak dodać Fanpage do Menedżera Firmy na Facebooku

Nie wyświetla Ci się Twoja strona? Upewnij się, że jesteś zalogowany na to konto  prywatne na Facebooku, z którym połączona jest Twoja strona, bądź na które otrzymałeś dostęp administratora. 

Konfiguracja metody płatności na Facebooku

Jeśli chcemy zacząć korzystać z płatnych reklam na Facebooku i wykorzystać  jego pełen potencjał musisz odpowiednio skonfigurować metody płatności

Wybierz z zakładek po lewej stronie “płatności” znajdujące się na dole listy a następnie kliknij “+dodaj”. Teraz zostaniesz poproszony o podanie danych z karty debetowej, którą chcesz połączyć z menedżerem swojej firmy. Obecnie jest to jedyna forma rozliczeń z Facebookiem. 

Jeżeli boisz się o niekontrolowany wypływ gotówki, bądź przypadkowe wydanie zbyt dużego budżetu – proponujemy ustawienie limitu wydatków, co opisujemy na końcu poradnika.

Jak dodać metodę płatności na Facebooku w menedżerze firmy

Tworzenie konta reklamowego i menedżera reklam na Facebooku

Aby utworzyć konto reklamowe dla firmy i móc korzystać z menedżera reklam w celu skutecznego promowania swojego biznesu, z zakładek po lewej stronie należy wybrać “konto reklamowe” następnie “+Dodaj” i “utwórz nowe konto reklamowe”. 

Tworzenie konta reklamowego w menedżerze firmy na Facebooku

Teraz należy podać nazwę konta reklamowego, wybrać odpowiednią strefę czasową oraz właściwą walutę, i jeśli posiadasz już skonfigurowaną metodę płatności – wybierz ją również.

UWAGA – wybierz odpowiednią walutę rozliczeniową – późniejsza edycja tego ustawienia, może okazać się niemożliwa.

Jak dodać nowe osoby do menedżera firmy?

Kolejnym krokiem (opcjonalnie), który możesz wykonać, jest przyznanie uprawnień  i funkcji innym użytkownikom, którzy mają korzystać z menedżera firmy. 

Aby to zrobić, wybierz z listy po lewej stronie zakładkę “osoby” i kliknij przycisk “+Dodaj” w kolumnie po lewej stronie. 

Dodawanie osób do menedżera firmy na Facebooku

Teraz wpisz adres mailowy użytkownika, któremu ma zostać przyznany dostęp i na który to adres dostanie maila z potwierdzeniem (adres musi być właściwy, inaczej osoby trzecie mogą zdobyć dostęp do Twojego konta).  Wybierz rolę, jaką będzie pełnił użytkownik (warunkuje możliwości i uprawnienia) a na końcu kliknij “dalej

Menedżer Firmy - zapraszanie osób i nadawanie dostępów

Teraz bardzo ważny krok. Należy, dla osoby, która ma otrzymać dostęp do menedżera firmy, określić, dla jakiej strony chcemy przyznać jej dostęp i jakie możliwości ma otrzymać. 

W  pierwszej kolumnie wybieramy typ zasobu (strona, konto reklamowe). W drugiej z kolumn wybieramy stronę/ konto reklamowe, do którego chcemy dać użytkownikowi dostęp. Na koniec w trzeciej kolumnie wybieramy konkretne uprawnienia, jakie chcemy nadać.

Przypisywanie zasobów w koncie firmowym na Facebooku

I gotowe.

Dodawanie partnerów do menedżera firmy

Chcesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową? Dodaj ją jako Twojego partnera w menedżerze firmy. Dzięki temu szybko zostaną połączone zasoby Twojej firmy a kontem agencji i ułatwi to znacznie wspólną współpracę w przyszłości. Wyeliminuje, chociażby konieczność przyznawania dostępu do konta, każdemu z pracowników agencji z osobna. 

W tym celu wybierz “Partnerzy” z menu po lewej stronie i kliknij “+Dodaj” pod odpowiednią opcją (w opisanym przypadku “Partner do udostępnienia zasobów”). 

Jak dodać agencję lub partnerów do Fanpage'a na Facebooku?

Wypełnij teraz formularz odpowiednimi danymi. Identyfikator firmy na Facebooku otrzymasz od swojego partnera.

Dodawanie partnerów na Facebooku

I to wszystko. Twoje konto firmowe jest skonfigurowane, a Twoi współpracownicy, bądź partnerzy dostali odpowiednie uprawnienia. Życzymy ogromnych kokosów z prowadzonego biznesu.

Limit wydatków w menedżerze reklam – Instrukcja jak ustawić

Jeśli chcesz uniknąć niemiłej niespodzianki w postaci przekroczenia przeznaczonego budżetu na cele reklamowe, oprócz oczywiście odpowiednich ustawień na poziomie kampanii, możesz zabezpieczyć się jeszcze w jeden sposób. 

W tym celu powinieneś ustawić limit wydatków dla Twojego konta. Zobacz jak to zrobić. 

Kliknij w lewym górnym rogu “ustawienia firmowe” i wybierz z listy, która się właśnie rozwinęła “ustawienia konta reklamowego” w sekcji “reklama

Ustawienia konta reklamowego

Teraz z kolumny po lewej stronie wybierz “ustawienia płatności”  i na głównym ekranie ustaw limit wydatków na koncie. 

Limit możesz zmieniać na bieżąco, czy też restartować np. co miesiąc jeśli Twój budżet reklamowy jest stały. Jeśli współpracujesz z agencją reklamową, poproś ich o zrobienie tego za Ciebie i ustawianie limitu wydatków co miesiąc – dzięki temu dwie strony unikną przykrej niespodzianki, która oczywiście się nie zdarzy, jeśli ustawienia na poziomie kampanii, są prawidłowo skonfigurowane. 

Potrzebujesz wsparcia w zakresie reklam na Facebooku?

Sprawdź nasze szkolenia i skontaktuj się z nami!

Podobne wpisy