Menedżer Firmy – Jak Założyć Konto Firmowe na Facebooku?
Tworzenia konta firmowego – Business Facebook
Spis treści:
- Jak połączyć stronę na facebooku z menedżerem firmy?
- Konfiguracja metody płatności na Facebooku
- Tworzenie konta reklamowego i menedżera reklam na Facebooku
- Jak dodać nowe osoby do menedżera firmy?
- Dodawanie partnerów do menedżera firmy
- Limit wydatków w menedżerze reklam – Instrukcja jak ustawić
Posiadasz swoją stronę na Facebooku i chciałbyś zacząć się promować, lepiej zarządzać swoim kontem, czy też właśnie rozpocząłeś współpracę z agencją reklamową. Podstawą do powyższych działań będzie utworzenie konta firmowego, które umożliwi Ci zarządzanie finansami, podpięcie konta reklamowego czy też przydzielenie funkcji i uprawnień dla innych użytkowników.
W celu utworzenia menedżera firmy przejdź na poniższą stronę i kliknij “utwórz konto”: http://business.facebook.com/overview
Uwaga – musisz posiadać konto prywatne na Facebooku i być na nie aktualnie zalogowany
Na początku trzeba wypełnić krótkie formularze podstawowymi danymi dotyczącymi naszej firmy i działalności.
W pierwszym kroku zostaniemy poproszeni o podanie imienia, nazwiska, firmowego e-maila oraz nazwy firmy, która jednocześnie będzie nazwą konta – może to być skrócona nazwa, nie ma konieczności podawania pełnej nazwy firmy.
W drugim kroku należy podać prawdziwe i faktyczne dane dotyczące adresu naszej działalności i uwaga – na końcu należy wybrać do jakich celów ma służyć tworzone konto firmowe.
Po prawidłowym wypełnieniu powyższych formularzy – mamy utworzony menedżer firmy na Facebooku. To jednak nie wszystko, a dopiero początek dalszej konfiguracji konta, która została szczegółowo opisana i wyjaśniona poniżej.
Jak połączyć stronę na facebooku z menedżerem firmy?
Po utworzeniu menedżera firmy, pierwszym krokiem, który należy wykonać jest połączenie go z nasza stroną na Facebooku.
Aby rozpocząć konfigurację konta wybierz przycisk koła zębatego w prawym górnym rogu (ustawienia firmowe). Następnie z listy po lewej stronie wybierz zakładkę “strony”
Teraz po prostu kliknij przycisk “+Dodaj” i wybierz swoją stronę, którą chcesz połączyć z tym kontem.
Nie wyświetla Ci się Twoja strona? Upewnij się, że jesteś zalogowany na to konto prywatne na Facebooku, z którym połączona jest Twoja strona, bądź na które otrzymałeś dostęp administratora.
Konfiguracja metody płatności na Facebooku
Jeśli chcemy zacząć korzystać z płatnych reklam na Facebooku i wykorzystać jego pełen potencjał musisz odpowiednio skonfigurować metody płatności
Wybierz z zakładek po lewej stronie “płatności” znajdujące się na dole listy a następnie kliknij “+dodaj”. Teraz zostaniesz poproszony o podanie danych z karty debetowej, którą chcesz połączyć z menedżerem swojej firmy. Obecnie jest to jedyna forma rozliczeń z Facebookiem.
Jeżeli boisz się o niekontrolowany wypływ gotówki, bądź przypadkowe wydanie zbyt dużego budżetu – proponujemy ustawienie limitu wydatków, co opisujemy na końcu poradnika.
Tworzenie konta reklamowego i menedżera reklam na Facebooku
Aby utworzyć konto reklamowe dla firmy i móc korzystać z menedżera reklam w celu skutecznego promowania swojego biznesu, z zakładek po lewej stronie należy wybrać “konto reklamowe” następnie “+Dodaj” i “utwórz nowe konto reklamowe”.
Teraz należy podać nazwę konta reklamowego, wybrać odpowiednią strefę czasową oraz właściwą walutę, i jeśli posiadasz już skonfigurowaną metodę płatności – wybierz ją również.
UWAGA – wybierz odpowiednią walutę rozliczeniową – późniejsza edycja tego ustawienia, może okazać się niemożliwa.
Jak dodać nowe osoby do menedżera firmy?
Kolejnym krokiem (opcjonalnie), który możesz wykonać, jest przyznanie uprawnień i funkcji innym użytkownikom, którzy mają korzystać z menedżera firmy.
Aby to zrobić, wybierz z listy po lewej stronie zakładkę “osoby” i kliknij przycisk “+Dodaj” w kolumnie po lewej stronie.
Teraz wpisz adres mailowy użytkownika, któremu ma zostać przyznany dostęp i na który to adres dostanie maila z potwierdzeniem (adres musi być właściwy, inaczej osoby trzecie mogą zdobyć dostęp do Twojego konta). Wybierz rolę, jaką będzie pełnił użytkownik (warunkuje możliwości i uprawnienia) a na końcu kliknij “dalej”
Teraz bardzo ważny krok. Należy, dla osoby, która ma otrzymać dostęp do menedżera firmy, określić, dla jakiej strony chcemy przyznać jej dostęp i jakie możliwości ma otrzymać.
W pierwszej kolumnie wybieramy typ zasobu (strona, konto reklamowe). W drugiej z kolumn wybieramy stronę/ konto reklamowe, do którego chcemy dać użytkownikowi dostęp. Na koniec w trzeciej kolumnie wybieramy konkretne uprawnienia, jakie chcemy nadać.
I gotowe.
Dodawanie partnerów do menedżera firmy
Chcesz rozpocząć współpracę z agencją reklamową? Dodaj ją jako Twojego partnera w menedżerze firmy. Dzięki temu szybko zostaną połączone zasoby Twojej firmy a kontem agencji i ułatwi to znacznie wspólną współpracę w przyszłości. Wyeliminuje, chociażby konieczność przyznawania dostępu do konta, każdemu z pracowników agencji z osobna.
W tym celu wybierz “Partnerzy” z menu po lewej stronie i kliknij “+Dodaj” pod odpowiednią opcją (w opisanym przypadku “Partner do udostępnienia zasobów”).
Wypełnij teraz formularz odpowiednimi danymi. Identyfikator firmy na Facebooku otrzymasz od swojego partnera.
I to wszystko. Twoje konto firmowe jest skonfigurowane, a Twoi współpracownicy, bądź partnerzy dostali odpowiednie uprawnienia. Życzymy ogromnych kokosów z prowadzonego biznesu.
Limit wydatków w menedżerze reklam – Instrukcja jak ustawić
Jeśli chcesz uniknąć niemiłej niespodzianki w postaci przekroczenia przeznaczonego budżetu na cele reklamowe, oprócz oczywiście odpowiednich ustawień na poziomie kampanii, możesz zabezpieczyć się jeszcze w jeden sposób.
W tym celu powinieneś ustawić limit wydatków dla Twojego konta. Zobacz jak to zrobić.
Kliknij w lewym górnym rogu “ustawienia firmowe” i wybierz z listy, która się właśnie rozwinęła “ustawienia konta reklamowego” w sekcji “reklama”
Teraz z kolumny po lewej stronie wybierz “ustawienia płatności” i na głównym ekranie ustaw limit wydatków na koncie.
Limit możesz zmieniać na bieżąco, czy też restartować np. co miesiąc jeśli Twój budżet reklamowy jest stały. Jeśli współpracujesz z agencją reklamową, poproś ich o zrobienie tego za Ciebie i ustawianie limitu wydatków co miesiąc – dzięki temu dwie strony unikną przykrej niespodzianki, która oczywiście się nie zdarzy, jeśli ustawienia na poziomie kampanii, są prawidłowo skonfigurowane.