Trendy ze świata projektowania graficznego na 2023 rok
Świat projektowania mediów społecznościowych nieustannie ewoluuje. Mają na to wpływ przede wszystkim szybkie zmiany technologiczne i społeczne zachodzące w dzisiejszych czasach. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoje sociale były na czasie, musisz być na bieżąco z największymi trendami w projektowaniu graficznym. Poznaj te, które coraz częściej będą pojawiać się w 2023 roku!
Geometryczne, odważne kształty
Geometryczne formy znów będą dominować w projektowaniu grafik do social mediów, tym razem w odważnych, podstawowych kolorach. Popularność tego stylu bierze się przede wszystkim z tego, że wyjątkowe, geometryczne kształty przyciągają wzrok i sprawiają, że grafika jest bardziej efektowna. Oprócz tego wykorzystują różnorodność i kontrast, pozwalając przebić się przez tłum bez konieczności umniejszania przesłania, które stara się przekazać marka. Są również stosunkowo łatwe do stworzenia. Trudno przejść obojętnie obok takich projektów – grafiki wykonane w tym stylu zwracają uwagę odbiorców, co ułatwia markom powiększanie społeczności i liczby fanów na profilu.
Maksymalizm
Zasadniczo maksymalizm jest odpowiedzią na minimalizm. Zawiera mnóstwo tekstur, kolorów, tonów, obiektów i kształtów. Ten przesyt i pozorny chaos przyciąga jednak uwagę oraz intryguje, co może przełożyć się na większe zainteresowanie marką. W 2023 roku w social mediach będziemy mogli obserwować mniej białej przestrzeni, a więcej odważnych kombinacji kolorów, kontrastujących wzorów, bogatych tekstur, wymyślnych czcionek i warstwowych obrazów. Dzięki wykorzystaniu wszystkich tych elementów, które pozornie stwarzają chaos, marki mają okazję na wyróżnienie się wśród konkurencji oraz na pozyskanie uwagi odbiorców.
Anty-design
W 2023 roku w projektowaniu grafik na social media zaobserwujemy nowy, nieoczywisty trend – anty-design. Ten styl odrzuca konwencjonalne zasady projektowania, stawia na asymetrię i kombinacje kolorów, które wydają się nieharmonijne. Marki, które sięgną po tę estetykę, zapadną w pamięć, wywołają nowe wrażenia, a może nawet kontrowersję. Aktualnie coraz trudniej wybić się na tle konkurencji, stąd też poszukiwania coraz to nietypowych, abstrakcyjnych rozwiązań. Kiedyś takie projekty mogłyby się nie sprawdzić, ale w obecnych czasach, gdy sukces może zapewnić jedynie kreatywność na najwyższym poziomie, asymetryczne kombinacje i nieoczywiste połączenia kolorystyczne mogą być kluczem do wybicia się na rynku.
Elementy 3D
Ze względu na zdolność do przykuwania uwagi i zapewniania unikalnych wrażeń odbiorcom, elementy 3D cieszą się coraz większą popularnością. W 2023 roku w mediach społecznościowych będziemy mogli obserwować jeszcze więcej grafiki trójwymiarowej. Elementy 3D znacznie uatrakcyjnią komunikację marki z odbiorcami, przyciągną nowych klientów oraz pomogą wyróżnić się na tle konkurencji.
Ruchome obrazy
Wkrótce w social mediach będziemy mogli obserwować coraz więcej ruchomych grafik. Stanowią one atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych i statycznych projektów. Angażują i zachęcają odbiorców do zaprzestania scrollowania i zwrócenia uwagi na treść. Biorąc pod uwagę ich dynamiczny i wciągający charakter, ruchome grafiki mogą potencjalnie zwiększyć współczynniki konwersji, ruch i liczbę potencjalnych klientów.
Retro minimalizm
Projekty inspirowane stylem retro zawsze będą ponadczasowe. W tym roku można spodziewać się renesansu tej estetyki. Oprócz nostalgii jednym z czynników, które nadal napędzają popularność tego trendu, jest jego nieprzemijająca atrakcyjność. Mimo że te elementy projektowe pojawiły się kilka dekad temu, nadal są atrakcyjne i mają zastosowanie w projektowaniu social mediów. Wiele czołowych marek wciąż wykorzystuje projekty inspirowane stylem retro w komunikacji swojej marki.
Zleć przygotowanie grafik na profile social media profesjonalnej agencji!
2023 rok będzie pełen eksperymentów, przekraczania granic, nostalgii, odważnych kolorów i kształtów. Nie bój się wprowadzać tych elementów do komunikacji swojej marki! Jeśli nie masz czasu na samodzielne przygotowywanie grafik lub potrzebujesz wsparcia od profesjonalistów znających branżę kreatywną od podszewki, napisz do nas! Przygotujemy dla Ciebie nową identyfikację wizualną, zaproponujemy ciekawe i wyróżniające się grafiki oraz doradzimy w kwestii budowania wizerunku marki w social mediach, zarówno od strony wizualnej, merytorycznej, jak i reklamowej.
Jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu Social Media lub szukasz agencji, która weźmie na siebie obsługę kanałów Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu >> Kliknij tutaj i przejdź do zakładki kontaktowej.