Branża home decor w social media - prowadzenie profili marki - Case study

Pokrowce na meble z IKEA – Obsługa Social Media dla marki Soferia | Case Study

Ponad rok temu do grona Klientów naszej agencji Coconut Agency dołączyła marka Soferia, która swoje produkty, czyli wysokiej jakości pokrowce na sofy oraz fotele marki IKEA, oferuje klientom z całego świata. Od tego czasu zajęliśmy się obsługą profili marki na Facebooku i Instagramie. Ponadto nasza współpraca obejmuje także tworzenie kampanii reklamowych Facebook Ads oraz wykonywanie sesji zdjęciowych próbek tkanin, z których firma wykonuje swoje produkty. 

Co udało nam się osiągnąć w ciągu ponad rocznej współpracy? Jak kreują się najważniejsze statystyki na przestrzeni ostatnich miesięcy oraz jakie treści klikają się najlepiej? Tego dowiesz się z dzisiejszego wpisu!

Ale zacznijmy od początku…

Soferia – prowadzenie profili marki z branży home decor

Marka Soferia istnieje na rynku już od kilku lat, a na swoich kanałach w mediach społecznościowych dzieli się szczegółowymi informacjami dotyczącymi oferowanych produktów, zdjęciami wnętrz otrzymanymi od klientów, a także poradami i ciekawostkami związanymi z wystrojem wnętrz.

Case Study – strategia komunikacji na Facebooku i Instagramie

Współpracę z marką Soferia rozpoczęliśmy od analizy kanałów w social mediach i stworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych

Przeanalizowaliśmy konkurencję marki, która okazała się aktywnie działać w mediach społecznościowych, ale głowa do góry, my tak łatwo się nie poddajemy, więc zabraliśmy się do pracy! W strategii dla marki Soferia skupiliśmy się także na opracowaniu konkretnych, mierzalnych celów, określeniu grupy docelowej i taktyk czy wyznaczeniu budżetu na działania wizerunkowe oraz sprzedażowe. Opracowaliśmy również spójną identyfikację marki Soferia w mediach społecznościowych. W dokumencie nie zabrakło również licznych pomysłów na propozycje treści, które mogłyby pojawiać się w mediach społecznościowych marki Soferia. Kreatywność to nasza mocna strona!

Po omówieniu strategii komunikacji w mediach społecznościowych przystąpiliśmy do wdrażania zmian na profilach oraz wdrażania nowości.

Branża home decor w social mediach - case study

Case Study – działania na Facebooku na marki Soferia

Bazując na stworzonej strategii oraz opracowanej identyfikacji wizualnej, przygotowaliśmy nowe, przyciągające uwagę cover photo, na którym znalazły się informacje o marce i tematyce profilu. 

Na początku naszych działań profil marki Soferia na Facebooku posiadał 6 149 fanów. Aktualnie, po ponad roku współpracy, to 12 325 osób, co oznacza, że liczba fanów fanpage’a marki wzrosła w tym czasie dwukrotnie. 

Serie tematyczne postów, jakie publikujemy na facebookowym profilu marki to: 

Opisy produktów  

Linia postów prezentująca produkty marki.

Celem tej linii postów jest przedstawienie poszczególnych produktów marki oraz zachęcenie do przejścia na stronę i zapoznania się z całą ofertą. 

Branża home decor w social mediach - prezentacja oferty

Inspiracje i porady

Celem tej linii postów jest zbudowanie wizji marki jako eksperta w dziedzinie wystroju wnętrz i regularne inspirowanie odbiorców marki Soferia tak, aby chcieli zaglądać na fanpage, gdy poszukują ciekawych i kreatywnych rozwiązań do swoich wnętrz.

Linia postów prezentująca porady z zakresu trendów wnętrzarskich i kreatywnych rozwiązań w dekorowaniu mieszkania. 

Branża home decor w social mediach - porady

Our projects 

Linia postów ze zdjęciami otrzymanymi od zadowolonych Klientów marki, gdzie przedstawione są pokrowce Soferia we wnętrzach.

Celem tej linii postów jest pokazanie, jak konkretne modele i tkaniny wyglądają na żywo, w różnych aranżacjach i zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej i wyboru pokrowca na swój model sofy IKEA. Ponadto Klienci chętnie wysyłają zdjęcia i są na nich oznaczani, co wpływa na rosnące zasięgi.

Branża home decor w social mediach - prezentacja efektów

Mocne strony

Linia postów prezentująca markę Soferia pod kątem największych atutów dla osób, które zdecydują się na zakup produktów. 

Celem tej linii postów jest przedstawienie zalet wynikających z zakupu produktów oferowanych przez Soferię, które wyróżniają się na tle konkurencji jakością, paletą barw oraz innowacyjnością. 

Branża home decor w social mediach - zalety marki

FAQ

Linia postów prezentująca najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.

Celem tej linii postów jest edukacja użytkowników o tym, na jakich zasadach działa marka. Pokazujemy najczęściej zadawane pytania i gotowe odpowiedzi w formie tekstu oraz ciekawej grafiki, a przy okazji zachęcamy do sprawdzenia oferty.

Branża home decor w social mediach - treści informacyjne

Palety barw

Linia postów przedstawiająca wszystkie dostępne tkaniny w konkretnym odcieniu.

Celem tej linii postów jest zaprezentowanie, jak szeroką ofertę kolorystyczną pokrowców na sofy IKEA posiada marka oraz pokazanie, że każdy znajdzie idealny odcień do swojego wnętrza.

Branża home decor w social mediach - oferta sklepu

Największą popularnością spośród postów publikowanych na Facebooku cieszą się treści z serii Our projects oraz Inspiracje i porady.

Case Study – działania na Instagramie

Działania na koncie @soferia_com na Instagramie były dość regularne, jednak brakowało im odpowiedniego planu oraz spójnej szaty graficznej. 

Zadbaliśmy o to, aby treści prezentowane na instagramowym profilu marki były spójne kolorystycznie oraz tematycznie. Tym sposobem stworzyliśmy estetyczny feed, pasujący do charakteru marki. 

Branża home decor w social mediach - działania na Instagramie Case Study

Podobnie jak na Facebooku, tu również zadbaliśmy o kilka tematycznych linii postów, co pozwoliło zachować nam spójność na profilu. 

Ilość obserwatorów na Instagramie na początku naszej współpracy była równa 4 700, natomiast po nieco ponad roku liczba urosła do 9 653 osób, czyli profil stał się aż 2x większy!

Serie tematyczne postów, jakie zaproponowaliśmy Klientce to m.in.:

Zdjęcia od Klientów oraz ze współprac

W przypadku konta @soferia_com na Instagramie postawiliśmy na dużą ilość zdjęć prezentujących produkty marki, które otrzymujemy od zadowolonych Klientów, a także od influencerów w wyniku współprac.

Celem tej linii postów jest pokazanie, jak konkretne modele i tkaniny wyglądają na żywo i zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej i wyboru pokrowca na swój model sofy IKEA. Ponadto Klienci chętnie wysyłają zdjęcia i są na nich oznaczani, co wpływa na rosnące zasięgi.

Branża home decor w social mediach - zdjęcia od zadowolonych klientów

Cytaty, opinie, zalety 

Linia postów z grafikami przedstawiającymi ciekawe cytaty, związane z wnętrzami oraz domem. 

W tym cyklu dzielimy się opiniami otrzymanymi od Klientów, podkreślamy mocne strony marki, a także opisujemy zalety produktów. 

Case study - prowadzenie profili w branży home decor na Instagramie

Największą popularnością na instagramowym koncie marki Soferia cieszą się posty ze zdjęciami otrzymanymi od Klientów oraz powstałymi w wyniku współprac z influencerami z całego świata.

Case Study – kampanie reklamowe Facebook Ads

Kampanie wizerunkowe Facebook Ads

30% miesięcznego budżetu reklamowego jest przeznaczane na działania wizerunkowe, które obejmują:

  • Kampania na aktywność FB (promowanie postów publikowanych na profilu marki na Facebooku),
  • Kampania na aktywność IG (promowanie postów publikowanych na profilu marki na Instagramie),
  • Kampania na polubienia strony na Facebooku (promowanie całego profilu marki na Facebooku).

Kampanie sprzedażowe Facebook Ads

Pozostała część budżetu, czyli 70%, jest przeznaczana na działania sprzedażowe, w ramach których promowane są konkretne produkty do grup docelowych marki.

Promocja w mediach społecznościowych – podsumowanie i wnioski

  1. Tworząc treści na media społecznościowe, warto pamiętać o budowaniu relacji z odbiorcami.
  2. Mieszanie różnorodnych formatów graficznych (zdjęcia, grafiki, animacje, wideo) pozwala przyciągnąć uwagę odbiorców i tym samym zwiększyć zasięgi.
  3. Regularna analiza statystyk i grupy docelowej pozwala na dobór treści atrakcyjnych dla tych osób, co przekłada się na wzrost zasięgów.
  4. Planując ilość publikacji, należy pamiętać, że umiar jest kluczem do sukcesu. Zbyt mała ani tym bardziej zbyt duża ilość postów, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
  5. Tematyka publikowanych postów powinna być różnorodna. Warto łączyć treści sprzedażowe z różnymi ciekawostkami z branży, nietypowymi świętami czy luźnymi postami jak np. łamigłówki, zagadki.
  6. Odpowiednio prowadzone działania w social mediach ułatwiają dotarcie do grupy docelowej, dzięki czemu wzrasta rozpoznawalność marki i jej produktów, a co za tym idzie, obserwujemy również, że wyniki sprzedażowe mają tendencję rosnącą.

Jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu Social Media lub szukasz agencji, która zajmie się obsługą mediów społecznościowych Twojej marki – zapraszamy do kontaktu >> Kliknij tutaj i przejdź do zakładki kontaktowe.

Podobne wpisy