Social media w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Jak skutecznie prowadzić social media w branży mebli i wyposażenia wnętrz, w której konkurencja jest ogromna? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, jak się wyróżnić i wykorzystać potencjał drzemiący w mediach społecznościowych!
Zakup mebli i wyposażenia wnętrz jest dla wielu osób jednym z istotniejszych wydarzeń w życiu. Przede wszystkim dlatego, że zwykle oznacza przeprowadzkę na swoje – do nowego domu lub mieszkania.
Urządzenie choćby 50-metrowego apartamentu to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, dlatego nikogo nie dziwi, gdy świeżo upieczony posiadacz swojego M godzinami szuka inspiracji, porównuje opcje, zestawia ze sobą meble i dodatki. Ułatw mu trafienie na Twoją markę dzięki spójnym działaniom w mediach społecznościowych. Podpowiadamy, jak to zrobić!
Social media w branży mebli i wyposażenia wnętrz – statystyki
W branży mebli i wyposażenia wnętrz oraz szerzej rozumianego home&garden media społecznościowe są niezbędne – aż 83% badanych marek przyznało w raporcie pt. „Home & Garden – nowa komunikacja marek. Trendy 2021”, że ich komunikacja w 2021 oprze się właśnie na social media.
źródło: raport Home & Garden – nowa komunikacja marek. Trendy 2021
Wśród wykorzystywanych kanałów dominuje Facebook (prowadzi go 98% badanych), tuż za nim jest Instagram (88%), a podium zamyka YouTube (70%). Badane marki oceniały, że w kolejnych latach będzie rosło przede wszystkim znaczenie Instagrama (tak uznało 80% badanych) i Youtube’a (według 60% badanych).
źródło: raport Home & Garden – nowa komunikacja marek. Trendy 2021
Wniosek? Twoja konkurencja z branży meblarskiej i home decor doskonale rozumie, co w trawie piszczy i wie, że bez mediów społecznościowych nie możemy mówić o skutecznym docieraniu do klientów i wzrostach słupków sprzedaży. Jeśli jeszcze nie zabraliście się jako firma na poważnie za social media, najwyższa pora to zrobić – nieocenioną pomocą będzie przy tym nasz artykuł.
Na początek – strategia social media dla branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz!
O roli strategii pisaliśmy niedawno i bardzo obszernie na naszym blogu: Strategia social media – z czego się składa i komu jest potrzebna?. Warto jednak jeszcze raz podkreślić, dlaczego jest niezbędna – w końcu ma ją tylko 56,9% firm w Polsce, z czego jedynie 42% ma ją w formie spisanej (dane za: Raport Premium Consulting pt. „Strategia marketingowa w polskim biznesie”)!
Strategia social media:
– pozwoli Ci określić, czy i jak rozwija się marka,
– da Ci szczegółowe informacje na temat odbiorców i tego, jakich treści oczekują,
– umożliwi Ci wyznaczenie celów, wybór kanałów komunikacji i ustalenie harmonogramu działań,
– będzie dla Ciebie drogowskazem na drodze do zwiększenia liczby fanów, sprzedanych produktów i stałych klientów.
Jeśli jeszcze nie masz planu na marketing w social media, możesz skontaktować się z nami. Strategia przygotowana przez specjalistów z Coconut Agency jest przygotowana w oparciu o szczegółowe badania i analizy przeprowadzone z wykorzystaniem wielu nowoczesnych narzędzi marketingowych. To od kilkudziesięciu do kilkuset stron najważniejszych informacji, dzięki którym możesz wznieść swoją markę na wyższy poziom. Więcej o jej zawartości przeczytasz tutaj: Strategia Social Media
Branża home & decor – cele prowadzenia social mediów
Nieodłącznym elementem strategii i obszarem, który musisz dogłębnie przemyśleć, jest to, jakie cele chcesz osiągnąć wykorzystując media społecznościowe. Może to być większa sprzedaż, zwiększenie aktywności pod postami na Facebooku czy wzrost zasięgów – ważne jednak, by nie było to zbyt ogólnikowe.
Spójrz na przykład:
Źle postawiony cel: wzrost sprzedaży
Dobrze postawiony cel: wzrost sprzedaży z ruchu social media o 10% w I kwartale roku 2022 w stosunku do analogicznego okresu w roku 2021
O wiele łatwiej jest ocenić, czy cel marketingowy jest spełniony, gdy oprzesz się na konkretnych liczbach. Zadbaj o to, by nie stawiać przed sobą, zespołem lub agencją niemożliwych zadań – oceń realne możliwości i do nich dopasuj cel. Lepiej, byście go przekroczyli i dostali skrzydeł do dalszego działania niż zniechęcili się przy próbie dokonania tego, co od początku było skazane na porażkę.
Branża meblarska i wyposażenia wnętrz – odbiorcy i persony zakupowe
Działając w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć, do kogo mówisz. Przeanalizuj dane na temat grupy odbiorców – nie tylko własne, których dostarczy Ci np. Google Analytics, ale także pochodzące z narzędzi i raportów. Stwórz persony zakupowe, by wiedzieć, jak do nich mówić. Inaczej będziesz w końcu komunikować się z 50-latkami, którzy odchowali już dzieci i kupują dom pod miastem, a inaczej z młodymi rodzicami.
Zwróć uwagę na to, by patrzeć na swoją ofertę oczami persony. Mów do niej językiem korzyści. Podkreślaj to, co dla niej będzie atutem i pokazuj gotowe rozwiązania problemów. Uważnie słuchaj, co mówią Ci odbiorcy, bo będą dla Ciebie nieocenionym źródłem wiedzy i inspiracji.
Kanały social media w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Jeśli chcesz pozyskać klientów indywidualnych pod produkty home & decor , skup się na Facebooku, Instagramie i Pintereście. Zależy Ci na kliencie biznesowym? Rozważ działania reklamowe na LinkedInie. Oto powody!
Facebook w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Facebook to absolutny must have. Pokazuj w nich nowości, aranżacje zdjęć, lokalizacje sklepów czy wnętrzarskie sztuczki. Dbaj o to, by odpowiadać na komentarze i wiadomości prywatne – wielu klientów traktuje właśnie to medium jak Biuro Obsługi Klienta.
Skorzystaj z opcji Sklep. Umożliwi Ci ona nie tylko oznaczanie konkretnych elementów asortymentu na zdjęciach, ale przede wszystkim tworzenie dynamicznych reklam, tj. takich, które ściśle pasują do zainteresowań poszczególnych osób.
Oprócz prowadzenia strony, czyli fanpage’a, pomyśl też o uruchomieniu własnej grupy dyskusyjnej. Najpopularniejsze grupy wnętrzarskie w Polsce mają kilkaset tysięcy członków i odnalezienie tam informacji może stanowić duże wyzwanie. W mniejszej, zwłaszcza moderowanej przez fachowców, łatwiej o indywidualne podejście. To świetny sposób na dotarcie do klienta i pokazanie mu swojej marki z najlepszej strony.
Instagram w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Mieszkanie ma być nie tylko wygodne, ale i ładne. Pokaż, że z Twoim asortymentem takie urządzenie się będzie banalnie proste. Na Instagramie dziel się zdjęciami wyposażonych pomieszczeń, które wyglądają tak, jakby ktoś w tym miejscu mieszkał. Pokazuj różne kolory i aranżacje, a także zachęcaj do wyrażania swojego zdania i zapisywania postów na później.
W ramach Instagrama nie zapomnij też o Instagram Stories. Możesz w nich dzielić się wiedzą o wnętrzarskich stylach, modach, wzorach, kolorach czy typach aranżacji dla konkretnych osób (np. 5-letniej dziewczynki). Na każdej sesji zdjęciowej dbaj o to, by przygotować dostatecznie dużo zdjęć pionowych właśnie na potrzeby Stories.
Pinterest w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Wiele osób odkrywa Pinterest właśnie w momencie urządzania się – to kopalnia pomysłów i przydatnych wskazówek. Aż 83% użytkowników tego medium badanych w raporcie OpenMobi stwierdziło, że właśnie na Pintereście szuka inspiracji dotyczących wystroju wnętrz.
Marki home & decor z całego świata pokazują tam swoje produkty w użyciu, by zademonstrować, jak komponują się ze sobą ich produkty. Stworzysz tu tematyczne tablice, kolaże ze zdjęciami packshotowymi i inspirujące infografiki. Otworzysz się też na użytkowników zagranicznych, którzy są tam bardzo licznie obecni.
Czy Pinterest w branży wyposażenia wnętrz sprzedaje? Wyniki wspomnianego wyżej badania nie pozostawiają wątpliwości:
źródło: raport „Pinterest. Użytkownik Pinteresta w Polsce”
LinkedIn w branży mebli i wyposażenia wnętrz
Być może zdziwi Cię obecność LinkedIna, a… nie powinna. To medium, w którym zabłyśniesz jako atrakcyjny pracodawca lub dostawca wyposażenia dla podmiotów biznesowych. Zadbaj o to, by pokazywać warunki pracy, komunikować korzyści wynikające ze skorzystania z Waszej oferty dla firm czy informować o rozwoju marki. Zwłaszcza jeśli macie duże potrzeby rekrutacyjne, koniecznie rozważcie prowadzenie tutaj profilu firmowego.
Branża meblarska i wyposażenia wnętrz – jak i o czym mówić, by trafić do swoich odbiorców w social mediach?
Kiedy już wiesz, po co, do kogo i gdzie chcesz dotrzeć, pora ustalić, jak się komunikować i o czym mówić. Zebraliśmy dla Ciebie przykłady dobrych praktyk i porady, dzięki którym z łatwością zaplanujesz swoją komunikację w social mediach.
Postaw na content wizualny w branży home & decor
Najbardziej trafne, wysublimowane i kwieciste opisy nie zastąpią wysokiej jakości zdjęć. Zadbaj o to, by do mediów społecznościowych trafiały najlepsze i nie wahaj się inwestować w produkcję sesji. Myśl nie o tym, ile wydasz, a ile zyskasz, pokazując swoje produkty od najlepszej strony.
Pokazuj nie tylko pojedyncze meble czy kawałki ekspozycji z salonów, ale całe urządzone przez swoją markę pomieszczenia. Wykorzystaj moc stylizacji i home stagingu, by dać odbiorcy wrażenie, że od zamieszkania w takim wnętrzu dzieli go jedynie ekran i wypełnienie koszyka zakupowego w sklepie.
Bez dobrych zdjęć nie da się odnieść sukcesu w tej branży – Twoja konkurencja od dawna to rozumie. Twórz zarówno zdjęcia poziome, które przydadzą się w postach na Instagramie i LinkedInie, jak i pionowe, które są idealne do wykorzystania w Stories i postach na Facebooku.
Ucz o tym, co modne i gustowne w branży home & decor
Twórz poradniki na temat stylów i motywów przewodnich w urządzaniu wnętrz. Jako marka jesteście w tym ekspertami, więc czemu by tego nie wykorzystać? Pokazuj zarówno globalne, jak i lokalne trendy. Udowodnij, że nowości w Waszej ofercie się w nie wpisują i że wcale nie trzeba wydawać dziesiątków tysięcy złotych, by urządzić swojemu domowi metamorfozę.
Branduj swój content w social mediach
Oznaczaj swoje treści przynajmniej przez użycie logo. Wiele osób zapisuje sobie zdjęcia interesujących przedmiotów, po czym zapomina, jaka marka za nimi stoi. Dodając na grafikach logo i stosując szablony postów, nie tylko zapadniesz w pamięć, ale i ułatwisz konwersję.
Jeśli nie masz jeszcze szablonów postów, możesz je zakupić w naszym sklepie – do wyboru masz niemal 800 opcji, które samodzielnie wyedytujesz w Canvie!
Twórz poradniki i podziel się nimi w social mediach
Jako marka planujecie tysiące wnętrz rocznie – z pewnością macie sposób na te nawet najtrudniejsze w aranżacji. Setki internautów zastanawiają się w końcu, jak urządzić wąski korytarz, małą łazienkę czy długą sypialnię. Odpowiedz na ich potrzeby w cyklach postów mierzących się z tego typu wyzwaniami, a szybko zobaczysz, że są to treści nie tylko ciekawe i angażujące, ale i bardzo atrakcyjne do udostępnienia.
Zadawaj pytania i słuchaj, co odpowiadają odbiorcy w mediach społecznościowych
Nie wiesz, czy coś będzie dla odbiorców ciekawe? Zapytaj! Chętnie opowiedzą Ci w komentarzach o swoich mieszkaniowych wyzwaniach, wpadkach i sukcesach. Wskażą też, co było dla nich najtrudniejsze na etapie urządzania się lub przemeblowania – a to niemal gotowy temat do kolejnych postów.
Z tego względu istotna jest uważna i umiejętna moderacja. Jako marka musicie angażować się w dyskusje, odpowiadać i dopytywać, by móc się doskonalić. To jeszcze nigdy nie było tak proste!
Nie od razu Kraków urządzono – krok po kroku dąż do osiągnięcia swoich celów za pomocą social mediów
Wiesz już, co musisz zrobić, by osiągnąć sukces w mediach społecznościowych. Nie ma tutaj drogi na skróty, jeśli chcesz zaangażować odbiorców i stworzyć konta, z którymi pozostaje się jeszcze długo po tym, jak urządziło się swoje gniazdko. Dbaj o to, by dostarczać estetyczny wizualnie i merytoryczny content, a także rozmawiać ze swoimi fanami i odpowiadać na ich potrzeby. Rób to regularnie, a z pewnością uda Ci się osiągnąć Twoje cele.
Prowadzisz social media w branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz? Chętnie porozmawiamy z Tobą o stojących przed Twoją marką wyzwaniach podczas bezpłatnej konsultacji. Umów się już dziś i zacznij realizować swoje cele biznesowe, wykorzystując social media!
Kliknij i zamów bezpłatną konsultację marketingową dla Twojej marki