Szkolenie Facebook Ads – praktyczne szkolenie dla firm z reklamy na Facebooku i Instagramie
Z ogólnodostępnych statystyk dotyczących mediów społecznościowych wynika, że na Facebooku istnieje ponad 60 milionów aktywnych stron firmowych. To ponad pół miliarda przedsiębiorców, którzy prowadzą strony firmowe po to, aby dotrzeć swoimi komunikatami do nowych użytkowników, a jednocześnie zaangażować obecnych Klientów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób chce się nauczyć tego, jak tworzyć atrakcyjne treści i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku, które wyróżnią się na tle konkurencji.
Potrzeba obecności w mediach społecznościowych sprawia, że wielu przedsiębiorców decyduje się na udział w szkoleniach z Facebooka, które podniosą ich wiedzę w zakresie social mediów. Takie zapytania pojawiają się regularnie także w naszej agencji social media Coconut Agency. Poniższy artykuł będzie dotyczył właśnie tematu reklam na Facebooku. Z tego wpisu dowiesz się:
- Dla kogo jest przeznaczone nasze szkolenie z Facebook Ads?
- Z jakich kanałów social media przeprowadzimy szkolenie dla Twojej firmy?
- Jak wygląda przykładowa agenda szkolenia Facebook Ads z naszą agencją?
- Czego dowiesz się ze szkoleń prowadzonych przez Coconut Agency?
- Jak wygląda wsparcie po szkoleniu z Facebooka?
Gorąco zapraszam do lektury!
Czy szkolenie Facebook Ads jest odpowiednie dla mnie i moich pracowników?
Nasze szkolenia z Facebook Ads to idealna opcja rozwoju zarówno dla wszystkich, którzy dopiero co rozpoczynają swoje działania online, jak i tych, którzy profile w mediach społecznościowych obsługują na poziomie średniozaawansowanym. Bądź pewny, że podczas pierwszej rozmowy z nami dotyczącej szkolenia, zadamy Ci pytanie właśnie o Twoje doświadczenie w social mediach.
Szkolenie z reklam na Facebooku – jaki poziom zaawansowania?
Każde szkolenie z Facebook Ads jest przygotowywane przez nas indywidualnie z wyprzedzeniem tak, aby dopasować je do poziomu wiedzy i doświadczenia uczestników warsztatów. Wielokrotnie spotykaliśmy się z sytuacją, kiedy sami braliśmy udział w szkoleniach z Facebooka organizowanych przez różne firmy szkoleniowe i pojawiały się tam osoby o różnym poziomie zaawansowania.
Z upływem czasu powodowało to frustrację dwóch stron o całkowicie odmiennych potrzebach – zarówno osób, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z Facebook Ads, jak i osób zaawansowanych, które oczekują od szkolenia stricte technicznych wskazówek. Osoby początkujące potrzebują przecież zdecydowanie więcej uwagi i czasu na zrozumienie omawianych kwestii.
Zatem jeśli jesteś na etapie pierwszych rozmów z agencjami szkoleniowymi, koniecznie zwróć uwagę na to, dla kogo jest przewidziane dane szkolenie. W przypadku szkolenia dedykowanego z naszą agencją, które jest organizowane tylko dla Ciebie i Twojego zespołu marketingowego, poinformuj naszego specjalistę podczas rozmowy, jakie zagadnienia są dla Was najważniejsze.
Facebook, Instagram, a może LinkedIn – z jakich kanałów przeprowadzimy szkolenie dla Twojej firmy?
- Czym powinienem się kierować przy wyborze kanałów społecznościowych dla mojej firmy?
- Czy muszę być obecny na wszystkich popularnych platformach społecznościowych?
- Jakie cele mogę zrealizować dzięki mediom społecznościowym?
Czy Ty także czujesz niepewność, kiedy próbujesz odpowiedzieć sobie na te pytania? To jak najbardziej normalne! Wybór odpowiednich kanałów reklamowych, na których może się pojawiać Twoja marka to nie lada wyzwanie. Pamiętaj, że aby odpowiednio komunikować się ze swoimi odbiorcami koniecznie musisz dowiedzieć się, kim oni są, jakie są ich potrzeby, a także w jakich mediach społecznościowych są obecni. Z chęcią pomożemy Ci podjąć tę decyzję na podstawie dogłębnej analizy Twojej marki.
Nasi specjaliści social media przykładają dużą wagę do tego, aby regularnie poszerzać wiedzę w zakresie obsługiwanych kanałów społecznościowych. Stąd też nasza decyzja, aby specjalizować się tylko w konkretnych kanałach online. W zależności od profilu Twojej działalności nauczymy Cię samodzielnego działania na następujących platformach:
- Facebook oraz Facebook Ads
- Instagram oraz Instagram Ads
- LinkedIn oraz LinkedIn Ads
- Google Ads oraz reklama na YouTube
Już teraz skontaktuj się z nami i zapytaj o to, jakie rozwiązania będą najlepsze w Twoim przypadku.
Przykładowy dzień szkoleniowy – czy mogę zobaczyć agendę szkolenia z Facebooka?
W sytuacji, kiedy uda nam się wspólnie wybrać odpowiednie kanały online dla Twojej marki, czas skupić się na tym, jakie aspekty będą poruszane podczas samych warsztatów. Z pewnością jesteś ciekawy, jak wygląda agenda szkolenia z naszą agencją Coconut Agency. Poniżej znajdziesz przykładowy harmonogram jednego takiego dnia. Jest to plan warsztatów, które przeprowadziliśmy niedawno z naszym Klientem. Pamiętaj jednak o tym, że jest to tylko agenda poglądowa, ponieważ cały zakres spotkania przygotowujemy wspólnie z Tobą około 2 tygodnie przed pierwszym spotkaniem.
Szkolenie Facebook Ads – ile dni?
Tym, czego nie możemy pominąć jest fakt, że z naszymi Klientami zawsze przeprowadzamy dwa dni szkolenia. Liczba ciekawostek i case studies, którymi chcemy się z Tobą podzielić, jest tak duża, że jeden dzień na takie warsztaty byłby z pewnością niewystarczający. Zawsze spotykamy się dwa dni pod rząd, a spotkania trwają po ok. 8h. Szkolenie ma charakter warsztatowy, co oznacza, że skupiamy się nie tylko na teorii, ale przede wszystkim na praktyce. Pracujemy wspólnie mając na uwadze działania Twojej marki, Twojej konkurencji, a także działania sprawdzone przez Zespół Coconut Agency. Przejdźmy zatem do naszego przykładowego planu szkolenia. W przedstawionym przykładzie spotkanie rozpoczęło się o godzinie 9:00, a zakończyło o 17:00:
Facebook Ads – agenda i zakres szkolenia
9:00
- Reklamy na Facebooku, dobre praktyki i największe błędy
- Skuteczna reklama na Facebooku – cena vs dopasowanie do odbiorcy
- Od czego zależy koszt reklamy – wyjaśnienie działania algorytmów Facebooka
- Porównanie typów treści pod kątem skuteczności przekazu reklamowego
- Schemat lejka reklamowego – przygotowanie infrastruktury jeszcze przed kampanią
- 5 najczęściej popełnianych błędów przy planowaniu kampanii reklamowej na Facebooku
11:00
- Menedżer reklam – omówienie systemu
- Business Facebook, czyli firmowe konto reklamowe omówienie szczegółowe
- Wyjaśnienie zaawansowanych opcji i pojęć w menedżerze reklam
- Administracja użytkownikami, role i nadawanie dostępów
- Jak radzić sobie z najczęściej występującymi problemami
12:00
- Koncepcja wizualno-kreatywna w reklamie na Facebooku
- Podstawy tworzenia atrakcyjnej formy wizualnej
- Zasady tworzenia chwytliwych nagłówków reklamowych
- Objaśnienie formatów reklam i wymiarów kreacji w zależności od umiejscowienia
- Wymagania i ograniczenia wynikające z regulaminu Facebooka
13:30
- Planowanie Kampanii od A do Z
- Struktura kampanii, czyli kampania, zestaw reklam i kreacja reklamowa
- Omówienie celów reklamowych z przykładami zastosowania
- Planowanie budżetu – model rozliczeniowy, wydatkowanie dzienne vs lifetime
- Dobór grupy docelowej (zainteresowania, zachowanie, demografia)
- Podstawy segmentacji grup docelowych
15:00
- Optymalizacja kampanii na podstawie danych
- Omówienie wskaźników efektywności reklamy
- Statystyki reklam – jak można je wykorzystać do optymalizacji kampanii
- Pixel Facebooka – podstawy analityki
- Zestawy reklam – tworzenie wykluczeń
- Facebook Audience Insight
To Ty w pełni decydujesz, jaki obszar szkolenia jest dla Ciebie najważniejszy. Niektórzy oczekują pomocy z działaniami płatnymi w Business Managerze, podczas gdy inni chcą mocniej skupić się na działaniach organicznych. W trakcie przygotowywania do szkolenia wspólnie wybierzemy jego zakres w taki sposób, aby zawrzeć w harmonogramie najważniejsze dla Ciebie obszary.
Facebook Ads – czego dowiesz się ze szkolenia z Coconut Agency?
Nie ważne, jaki zakres szkolenia wspólnie wybierzemy – po dwóch wspólnych dniach pracy nauczysz się działać w social mediach samodzielnie i przede wszystkim skutecznie. Jesteśmy w 100% pewni, że wychodząc z warsztatów będziesz wiedział, jak:
- stworzyć strategię działania w mediach społecznościowych,
- wyznaczać realne i mierzalne cele marketingowe,
- skonfigurować swoją stronę firmową na Facebooku, aby była wizytówką Twojej marki,
- tworzyć atrakcyjne i angażujące treści,
- poprawnie budować grupy odbiorców,
- zorganizować swój pierwszy konkurs w social mediach,
- utworzyć wydarzenie,
- poradzić sobie z sytuacją kryzysową,
- ustawić swój Menedżer Firmy, aby rozpocząć działania reklamowe,
- krok po kroku ustawić płatną kampanię reklamową Facebook Ads
- poprawnie zainstalować piksel Facebooka,
- mierzyć i analizować wyniki swoich działań online.
Co więcej, każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od nas imienny certyfikat będący poświadczeniem ukończenia kursu stacjonarnego z naszym specjalistą.

Facebook Ads – czy otrzymam wsparcie po szkoleniu i jak będzie ono wyglądać?
Oczywiście! Wsparcie po ukończonej nauce to jedna z najważniejszych rzeczy, na jakie powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze firmy szkoleniowej. Celem naszej agencji social media jest to, abyś Ty lub Twój zespół mógł samodzielnie rozwijać dział marketingu online w swojej firmie. Po 16 h wspólnej pracy otrzymujesz od nas rozszerzony pakiet wsparcia, który składa się z 3 wartościowych bonusów.
1. Konsultacje po szkoleniu Facebook Ads
Pierwszy etap wsparcia dotyczy możliwości skorzystania z bezpłatnych konsultacji przez okres 2 miesięcy, w wymiarze 2h co 2 tygodnie. To Ty decydujesz na co wykorzystasz ten czas. Zazwyczaj konsultacje odbywają się w ramach zorganizowanej wspólnie wideokonferencji. To idealna opcja w przypadku, kiedy zacząłeś samodzielne działania i w ich trakcie pojawiły się pewne pytania lub refleksje.
2. Kursy Online z Prowadzenia Fanpage’a i reklam Facebook Ads
Po szkoleniu otrzymujesz od nas również kompletny pakiet kursów online, których wartość wynosi 498 zł. W pełni zdajemy sobie sprawę z tego, że wiedza jest ulotna, a odpowiedzi na pewne pytania będziesz chciał poznać od razu. Mając to na uwadze, stworzyliśmy dwa merytoryczne kursy online dotyczące prowadzenia Fanpage’a i reklamy na Facebooku. Jeden z nich to kurs „JAK PROWADZIĆ FANPAGE NA FACEBOOKU?”, a drugi „PODSTAWY REKLAM NA FACEBOOKU”. Decydując się na szkolenie z naszą agencją otrzymujesz dożywotni dostęp do naszej platformy e-learningowej. To 20 praktycznych lekcji, które łącznie trwają 250 minut i skupiają się nie tylko na aspektach teoretycznych, ale przede wszystkim na realnych case studies.
3. Grupa wsparcia na Facebooku
Wymiana doświadczeń z innymi osobami, które tak jak my chcą skutecznie działać online, jest bardzo ważna. Właśnie w takim celu stworzyliśmy zamkniętą grupę na Facebooku, która jest dedykowana zarówno naszym Klientom, jak i wszystkim osobom, które chcą osiągać lepsze wyniki w swoich kampaniach reklamowych. To otwarta przestrzeń do dyskusji, wymiany doświadczeń czy zadania pytania, na które na pewno ktoś odpowie. Przykładamy dużą wagę do tego, aby w grupie znajdowały się osoby związane z social mediami, a ich dołączenie do grupy nie było przypadkowe. Aby dołączyć do naszej społeczności, wymagane jest wypełnienie formularza z pytaniami, weryfikujące cele użytkowników.
Jeśli czujesz, że Ty lub Twoi pracownicy potrzebują szkolenia z reklamy na Facebooku, które krok po kroku przeprowadzi Was przez skuteczną konfigurację reklam Facebook Ads, to jesteście w dobrym miejscu. Koniecznie skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o tym, jak możemy pomóc Tobie i Twojej firmie. To łatwiejsze, niż myślisz!