Armatura łazienkowa i wyposażenie łazienek na Facebooku, Instagramie i Pintereście. Co publikować, by zwiększyć sprzedaż?
Urządzanie swojego domu czy mieszkania to spore wyzwanie. Jako ekspert możesz pomóc w tym swoim klientom, prezentując im wyposażenie łazienek w social media. Jak to robić, by przekonać ich do zakupów właśnie w Twoim sklepie? Sprawdź podpowiedzi naszych ekspertów!
Ten, kto mierzył się z wykończeniem mieszkania, wie, że wykończone bywa nie tylko ono :). Liczba opcji, wariantów i kolorów może przyprawiać o zawrót głowy, dlatego klienci często szukają pomocy. Pomóż szukającym armatury łazienkowej i reszty wyposażenia łazienki, prowadząc ciekawe media społecznościowe. Zainspiruj ich swoimi produktami, a zwiększysz sprzedaż. Zdradzamy, jak to zrobić!
Firmy z branży łazienkowej – dlaczego powinny działać w social media?
Być może sądzisz, że media społecznościowe w branży łazienkowej nie będą działać tak dobrze jak np. reklama outdoorowa czy ulotki. Nic bardziej mylnego! Docieraj do swoich potencjalnych klientów, gdy jadą autobusem, leżą w łóżku albo siedzą w poczekalni – i scrollują Facebooka, Instagrama lub Pinteresta. Dlaczego warto mówić o wyposażeniu łazienek w social media?
1. Wzmocnisz lub zbudujesz swoją pozycję na rynku
Branża wyposażenia wnętrz jest bardzo konkurencyjna – produkty nie tylko są drogie, ale i wybierane na lata, dlatego klienci chętnie sięgają po rozwiązania firm, które dobrze znają. Dzięki mediom społecznościowym Twoja marka również może znaleźć się w tym gronie!
Zadbaj o to, by prezentować swoje produkty w atrakcyjny sposób, odpowiadać na komentarze i wiadomości zainteresowanych oraz inspirować, a z pewnością grono Twoich klientów się poszerzy. Social media pozwolą Ci ich nie tylko zdobyć, ale i utrzymać na dłużej oraz zachęcić do polecania Cię znajomym.
2. Zyskasz społeczność wokół marki
Zakup mieszkania czy domu to poważna sprawa, dlatego research i szukanie inspiracji wnętrzarskich zaczynają się o wiele wcześniej. Dotyczy to też wyposażenia łazienek. W social media możesz przeprowadzić klienta od etapu zauważenia marki aż do konwersji – wystarczy, że dobrze zaprojektujesz lejek sprzedażowy i poznasz potrzeby konsumentów. Zaangażowana społeczność chętnie doradzi Ci, jaki asortyment wprowadzić, będzie polecać Twoje rozwiązania i… będzie wracać na zakupy.
3. Zwiększysz zasięgi i liczbę klientów
Regularnie prowadzone social media pozwalają sprzedawcom armatury łazienkowej i wyposażenia łazienek na zwiększenie zasięgów – a co za tym idzie, także liczby klientów. Twórz treści, które są przydatne, inspirujące lub eksperckie, by fani podawali je dalej i dzielili się nimi ze znajomymi. W ten sposób masz szansę na wykorzystanie siły rekomendacji i pozyskanie nowych klientów dzięki aktywności obecnych.
4. Lepiej poznasz swoją grupę docelową
Zgromadzona w social media marki z branży łazienkowej społeczność chętnie podzieli się z Tobą informacjami o swoich potrzebach – wystarczy… zapytać. Możesz konsultować z nią wprowadzanie nowego asortymentu, pytać o najlepsze i najgorsze mieszkaniowe rozwiązania, a nawet dowiedzieć się, co takiego ma konkurencja, czego brakuje Tobie. Skorzystaj z tej wiedzy, by skuteczniej rozwijać swoją firmę.
Od czego zacząć działania w social media firmy sprzedającej wyposażenia łazienek i armaturę łazienkową?
Strategia social media w branży łazienkowej. Co powinna zawierać?
Działania marketingowe w tak konkurencyjnej branży jak Twoja warto zacząć od opracowania kompleksowej strategii social media. Powinna zawierać:
- analizę obecnej sytuacji marki i dotychczasowych działań,
- analizę działań w social media konkurencji,
- analizę grupy docelowej.
Warto posłużyć się przy tym specjalistycznymi narzędziami, które umożliwią opracowanie dużych ilości danych i odpowiedzą na kluczowe z punktu widzenia Twojego biznesu pytania.
Na podstawie analiz zostaje przygotowany pomysł kreatywny na komunikację firmy z branży wyposażenia łazienek w social media. Zawiera informacje o rekomendowanych kanałach, sposobach docierania do przeanalizowanej wcześniej grupy, metodach na angażowanie fanów i typach postów, które powinny się ukazywać na profilach. Słowem – jest jak przewodnik, z którym krok po kroku będziesz zmierzać do ustalonego celu wizerunkowego lub sprzedażowego.
Przeczytaj także: Strategia social media – z czego się składa i komu jest potrzebna?
Kanały social media – armatura łazienkowa i wyposażenie łazienek
Z naszych wieloletnich doświadczeń w marketingu wynika, że kanałami social media, które dobrze sprawdzają się w branży łazienkowej, są Facebook, Instagram, Pinterest oraz LinkedIn. Dlaczego?
Facebook w branży wyposażenia łazienek
Facebook to branży wyposażenia łazienek absolutne social mediowe minimum. Umożliwia nie tylko prowadzenie strony o marce, ale także tematycznej grupy dotyczącej urządzania łazienek, organizację live’ów z ekspertami, a nawet podłączenie sklepu.
Na Facebooku firmy z branży armatury i wyposażenia łazienek warto:
- prezentować nowości w ofercie,
- pokazywać produkty i opowiadać o ich walorach językiem korzyści,
- angażować fanów przez organizację live’ów i webinarów,
- założyć tematyczną grupę i odpowiadać w niej na pytania klientów oraz przedstawiać specjalne promocje tylko dla nich.
Instagram w branży łazienkowej
Instagram to dla urządzających mieszkania katalog inspiracji. Wykorzystaj to do celów swojej marki. Firma z branży wyposażenia łazienek na Instagramie powinna tworzyć ciekawe posty prezentujące jej asortyment we w pełni urządzonych wnętrzach – zwiększy to liczbę zapisań postów i innych interakcji z nimi.
Oprócz tego warto wykorzystać potencjał stories i rolek. Rolki to na Instagramie nowość, dlatego ich zasięgi wciąż rosną, a konkurencja jest nadal niewielka. W rolkach i stories możesz:
- pokazywać efekt przed i po,
- dawać wskazówki dotyczące sprytnych rozwiązań w łazience,
- ofertować eksperckie porady na temat urządzania wnętrz,
- w ciekawy sposób ogłaszać nowości.
Pinterest w branży armatury łazienkowej i wyposażenia łazienek
Na Pintereście wyposażenie łazienek może cieszyć się dużym powodzeniem – to medium, w którym wnętrzarskie inspiracje biją rekordy popularności. Zaprzęgnij go do realizacji swoich celów! Twórz ciekawe infografiki, piny z pojedynczymi zdjęciami, kolaże, zestawienia i rankingi, zawsze linkując do odpowiedniej strony produktowej w sklepie. Warto też tworzyć specjalne piny kierujące do bloga firmowego, by również tam zwiększyć ruch.
LinkedIn w branży łazienek
Duże firmy z branży łazienek mają często spore potrzeby rekrutacyjne. W ich zaspokojeniu pomoże LinkedIn – możesz tutaj znaleźć przede wszystkim kadrę zarządzającą i kierowniczą. Na LinkedInie zbudujesz swój wizerunek jako atrakcyjnego pracodawcy i kontrahenta B2B. Warto zainwestować zarówno w prowadzenie konta firmowego, jak i rozwijanie profili osobistych pracowników działu HR i sprzedaży.
Możemy nauczyć Cię tego na szkoleniu: Szkolenie z LinkedIn – prowadzenie profili firmowych, personal branding i kampanie reklamowe
11 sposobów na zwiększenie sprzedaży w social media w branży wyposażenia łazienek i armatury łazienkowej
Pora na podzielenie się z Tobą naszymi sprawdzonymi sposobami na zwiększenie sprzedaży w social media dla branży łazienkowej. Oto działania, na które warto postawić w pierwszej kolejności!
1. Zbuduj sklep i oznacz produkty
Do swojego konta na Facebooku i Instagramie dodaj sklep, by móc oznaczać na zdjęciach konkretne produkty. To bardzo ułatwi klientom zakupy i pozwoli na szybkie sprawdzenie cen, właściwości i rozmiarów rzeczy, które ich interesują.
Wgrany w tym celu katalog możesz również wykorzystać do tworzenia dynamicznych reklam. Dzięki temu remarketing na Facebooku i Instagramie będzie skuteczniejszy, bo klienci zobaczą w reklamie to, co oglądali w sklepie.
2. Organizuj konkursy dla klientów
Sporą popularnością cieszą się w social media konkursy – branża łazienkowa nie jest tu wyjątkiem. Możesz zorganizować zabawę kierowaną wyłącznie do swoich klientów. W regulaminie zawrzyj zapis, że podstawą udziału w zabawie jest posiadanie paragonu na zakupy zrealizowane w określonym terminie i na wskazaną kwotę.
Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, pamiętaj o tym, by nagroda była wystarczająco atrakcyjna – wtedy zgłoszeń będzie naprawdę wiele. Może będzie to na przykład metamorfoza łazienki, którą później pokażesz w swoich social media? Wybór należy do Ciebie!
3. Twórz posty produktowe
Zadbaj o to, by wśród innych typów postów na łazienkowych fanpage’ach znalazły się też te produktowe. Wykorzystuj przy tym nie tylko zdjęcia packshotowe, ale także te pochodzące z profesjonalnych sesji. W opisach skup się na korzyściach, jakie zastosowane rozwiązania dają klientowi, a przekonasz go do zakupów.
4. Konsultuj nowości
Klienci uwielbiają doradzanie markom. Jako firma sprzedająca wyposażenia łazienek możesz ich zapytać o:
- kolory płytek, które sami by zamówili,
- wybór między opcjami A i B,
- opinię na temat konkretnego produktu, z którego być może już korzystali.
Daj im poczuć, że mają wpływ na to, co pojawi się w sklepie.
5. Dziel się trendami i inspiracjami wnętrzarskimi
Kto jak kto – ale Ty na łazienkowych trendach znasz się pewnie doskonale. Wykorzystaj to i dziel się wiedzą ze swoimi klientami. Jak? Na Instagramie firmy z armaturą możesz zrobić przewodnik po różnych stylach urządzania łazienek, a na Pintereście stworzyć tablice poświęcone np. samym kranom i temu, jak zmieniają wnętrza. Duża liczba zapisań gwarantowana!
6. Współpracuj z influencerami
Wykorzystaj moc influencer marketingu i zaufania, jakim darzą influencerów ich fani. Zaproponuj współpracę osobom, które uważasz za wiarygodne (bo np. planują niedługo remont lub są w trakcie budowy domu) – w zamian za produkty i doradztwo mogą zareklamować w swoich social media Twoją firmę z branży łazienkowej i dostarczyć Ci atrakcyjnych zdjęć.
7. Zbieraj swoje porady w e-booki
Profil społecznościowy firmy z branży łazienkowej jest kopalnią wiedzy, ale powracanie do niej może sprawiać kłopoty. Możesz ją zebrać w e-booki, a następnie pozwolić na pobranie ze strony www w zamian za zostawienie adresu e-mail. Pozyskaną w ten sposób bazę wgraj do Facebooka, by stworzyć nową grupę odbiorców reklam i tworzyć specjalne kreacje z myślą o nich.
Nie chcesz wydawać e-booków? Stwórz przynajmniej serię wyróżnionych relacji na Instagramie, w których oprócz typowych kafelków stories znajdą się też podlinkowane posty.
8. Linkuj do konkretnych produktów
Nie ma nic gorszego niż linkowanie do strony głównej w opisie, podczas gdy cały post jest o konkretnym produkcie. By zwiększyć konwersję na Facebooku, Instagramie i Pintereście w branży łazienkowej, odsyłaj klientów do stron produktowych, a nie ogólnych.
9. Dziel się opiniami o marce
Wykorzystaj magię rekomendacji i twórz posty przedstawiające opinie konkretnych klientów zostawione w Google’u, sklepie internetowym czy prywatnych wiadomościach. Będzie to dowód dla kolejnych osób, że Twojej marce warto ufać.
10. Rób zestawienia i porównania
Urządzający pierwsze własne wnętrza klient z pewnością zgubi się w mnogości dostępnych opcji. Ułatw mu wybór! Na Pintereście możesz stworzyć infografiki, w których przedstawisz rankingi – najlepszych kranów, najciekawszych umywalek lub najłatwiejszych w czyszczeniu kabin prysznicowych. Zawęzisz w ten sposób pole wyboru i… ułatwisz skorzystanie z ofert, na których sprzedaży najwięcej zyskujesz.
11. Publikuj reklamy w social mediach
Nie ma mediów społecznościowych w branży wyposażenia łazienek bez reklamy. To dzięki nim będziesz w stanie stale i szybko zwiększać konwersję i ruch na stronie oraz świadomość istnienia marki. Postawienie wyłącznie na działania organiczne będzie o wiele bardziej czasochłonne – najlepiej zadziałają one właśnie w połączeniu ze skuteczną reklamą.
Zasługujesz na współpracę z profesjonalistami – powierz nam social media swojej firmy z branży wyposażenia łazienek
Chcesz mieć pewność, że inwestycja w media społecznościowe dla firmy łazienkowej się zwróci? Zacznij współpracę z Coconut Agency! Chętnie poprowadzimy dla Ciebie konto na Facebooku, Instagramie, Pintereście bądź LinkedInie, a także wesprzemy Cię w skutecznym zwiększaniu sprzedaży dzięki reklamom. Możemy też Cię tego nauczyć – wystarczy, że skorzystasz z jednego z naszych szkoleń dedykowanych.
Umów się na bezpłatną konsultację, by dowiedzieć się, co Ci rekomendujemy!