Kampanie reklamowe na Facebooku - jak je ustawiać

Reklamy na Facebooku – dla kogo są przeznaczone i od czego zacząć

Facebook w Polsce to nadal numer jeden wśród portali społecznościowych z reklamowym potencjałem. Owszem, dużą rolę odgrywa także Instagram, YouTube czy Tik Tok, jednak liczba użytkowników Facebooka zachęca firmy do promowania swoich produktów właśnie na tej platformie. Jak w każdym przypadku, czy to outdoorowym, czy na antenie telewizyjnej, kampanie reklamowe w mediach społecznościowych wymagają nie tylko nakładu finansowego, ale przede wszystkim zaangażowania i planowania, ponieważ tylko starannie przygotowana kampania ma szansę odnieść sukces.

Wracając do tematu i odpowiadając na pytanie: dla kogo przeznaczone są reklamy na Facebooku? Śmiało możemy powiedzieć, że dla wszystkich! Jednak warto taki krok przemyśleć i zapoznać się z kilkoma kwestiami, które odgrywają ważną rolę w podjęciu decyzji. 

Reklamy na Facebooku - od czego zacząć?

Przede wszystkim należy przemyśleć budżet reklamowy, wyznaczyć cele reklamowe oraz oszacować moce przerobowe potrzebne do stworzenia kampanii reklamowych. Każdy produkt jest inny, ma inną grupę docelową dlatego wyniki, jakie osiągniemy, mogą znacznie się od siebie różnić.

Reklamy na Facebooku – jak ustalić budżet?

Wszystko zależy… Od czego? Od naszego celu, jaki chcemy osiągnąć! Najlepiej z góry określić sobie KPI. 

KPI, czyli Key Performance Indicators, to tak zwane kluczowe wskaźniki efektywności. Przykładowo, dane statystyczne Facebooka umożliwią nam śledzenie postępu działań, kontrolę realizacji celów, a także porównanie do innych firm. Inaczej mówiąc najlepiej założyć, ile sprzedaży chcemy uzyskać i jaki budżet jesteśmy w stanie zainwestować. 

Ważne jest też, aby nie zamykać się tylko na jedną drogę sprzedażową. Warto optymalizować kampanię reklamowe na bieżąco i reagować od razu skalując dostępny budżet. 

Jak ustalić budżet kampanii reklamowej na Facebooku?

Tworząc kampanię lub zestaw reklam, reklamodawca musi ustawić określony minimalny budżet, abyśmy mogli zapewnić spójną emisję reklam. Określając minimalny budżet, bierzemy pod uwagę typ budżetu, typ zakupu, strategię składania ofert i harmonogram, aby uniknąć niedostatecznego wyświetlania reklam.

Uwaga: Jeśli ustawisz zbyt niski budżet, otrzymasz alert w Menedżerze reklam.

– W przypadku większości reklamodawców korzystających z budżetów dla zestawów reklam ogólną zasadą jest przeznaczanie co najmniej 1 USD dziennie na budżety dzienne. Wymagania dotyczące całkowitego budżetu i optymalizacji budżetu kampanii (CBO) mogą się nieznacznie różnić w zależności od Twoich ustawień. Dzięki stosowaniu optymalizacji budżetu kampanii ryzyko niedostatecznego wyświetlania jest niższe, ponieważ budżet jest przydzielany swobodnie we wszystkich zestawach reklam.

– Jeśli obniżysz swój budżet kampanii lub budżet dla zestawu reklam i korzystasz z budżetu całkowitego: nowa kwota powinna być równa, lub wyższa od dotychczasowej wydanej kwoty, plus 10% kwoty wydanej w ciągu ostatnich 2 dni. Na przykład, jeśli do tej pory wydałeś 300 USD, a 100 USD z tej kwoty zostało wydane w ciągu ostatnich 2 dni, nowy budżet musi wynosić co najmniej 310 USD.

– Jeśli w swojej strategii składania ofert stosujesz limit kosztów, Twój budżet dzienny powinien być co najmniej 5 razy większy od kwoty limitu.

Źródło: Facebook Support 

Kampanie reklamowe na Facebooku - od czego zacząć i jak je ustawić?

Reklamy na Facebooku – jakie są cele reklamowe?

Zanim utworzysz reklamę, najpierw zastanów się nad celami biznesowymi. Ważne jest, by wiedzieć, co chcesz osiągnąć, aby wybrać właściwy cel. Cel reklamowy to czynność, do której chcesz zachęcić osoby oglądające reklamę. Jeżeli np. chcesz zaprezentować witrynę osobom, które interesują się Twoją firmą, możesz utworzyć reklamę zachęcającą do odwiedzenia witryny. Jeśli zależy Ci na wiadomościach, to wybierzesz inny cel zachęcający do kontaktu w Messengerze. Poniżej znajdują się trzy ogólne kategorie – czy też zamierzenia – w których obrębie mogą się mieścić Twoje cele.

Świadomość

Cele, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy. Zwiększanie rozpoznawalności marki polega na opowiadaniu o tym, co nadaje firmie wartość. Na przykład firma Jasper’s Market zamierza uruchomić niewielką regionalną sieć sklepów spożywczych. Korzystając z celu Rozpoznawalność marki firma, może utworzyć kampanię, która zaoferuje okolicznym mieszkańcom świeże, ekologiczne produkty.

Działania

Cele, które powodują, że odbiorca bierze pod uwagę daną firmę i poszukuje więcej informacji na jej temat. Na przykład firma Jasper’s Market ma witrynę, w której opowiada o sobie i prezentuje unikatową ofertę sklepu. Dzięki celowi Ruch może utworzyć kampanię zachęcającą ludzi do odwiedzenia ich witryny w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Konwersje

Cele, które zachęcają osoby zainteresowane firmą do kupienia lub skorzystania z jej produktów, lub usług. Na przykład firma Jasper’s Market otworzyła kilka nowych lokalizacji. Dzięki celowi Wizyty w firmie może utworzyć kampanię zachęcającą potencjalnych klientów do zajrzenia do jej najbliższego sklepu.

Reklamy na Facebooku - cele reklamowe.

Rozpoznawalność marki

Cel Rozpoznawalność marki umożliwia wyświetlanie reklam odbiorcom bardziej skłonnym do ich zapamiętania. Cel Rozpoznawalność marki podaje szacowany wzrost wskaźnika zapamiętania reklamy (osoby) wskazujący liczbę osób, które według naszych szacunków będą pamiętały reklamę w ciągu dwóch dni od jej obejrzenia.

Zasięg

Cel Zasięg umożliwia zwielokrotnienie liczby osób, które obejrzą reklamy, a także kontrolowanie częstotliwości ich oglądania. Wybierz ten cel, jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki, zmienić jej percepcję lub wyświetlać reklamy jak największej liczbie odbiorców.

Ruch

Wybierając Ruch jako cel, możesz tworzyć reklamy, które umożliwiają: odsyłanie odbiorców do miejsca docelowego, takiego jak witryna, aplikacja lub konwersacja w Messengerze (Kliknięcia przekierowujące do witryny), zwiększenie liczby osób przechodzących do aplikacji mobilnej lub komputerowej (aktywność w aplikacji).

Aktywność

Cel Aktywność służy przyciągnięciu większej liczby osób, które zareagują na post lub stronę na Facebooku. Wybierając Aktywność jako cel, możesz tworzyć reklamy, które umożliwiają: promowanie postów (aktywność dotycząca posta); promowanie strony (polubienia strony);

Instalacja aplikacji

Ustawienie celu Instalacja aplikacji pozwala dotrzeć do użytkowników Facebooka, Instagramu oraz Audience Network i umożliwia im łatwe pobranie aplikacji. Reklamy przekierowują do App Store, Google Play lub Kindle Fire.

Wyświetlenia filmu

Cel Wyświetlenia filmu umożliwia optymalizację pod kątem jak największej liczby odtworzeń reklamy wideo. Wyświetlaj reklamy odbiorcom najbardziej skłonnym do obejrzenia reklamy bez przerwy przez co najmniej 2 sekundy, 15 sekund lub dłużej.

Pozyskiwanie kontaktów

Pozyskiwanie kontaktów jest procesem polegającym na wzbudzaniu zainteresowania produktami lub usługami firmy. Na Facebooku można tworzyć kampanie z celem obejmującym pozyskiwanie kontaktów, które umożliwiają klientom podanie danych w formularzu zwanym formularzem błyskawicznym.

Wiadomości

Cel Wiadomości umożliwia kupowanie reklam w Menedżerze reklam lub przy pomocy interfejsu API reklam z zamiarem rozpoczynania interakcji w Messengerze, tym samym ułatwiając prowadzenie konwersacji na dużą skalę. Firmy bez względu na wielkość mogą korzystać z celu reklamowego Wiadomości, żeby wchodzić w bardziej osobiste interakcje z odbiorcami i pozyskiwać kontakty, zwiększać sprzedaż oraz udzielać odpowiedzi na pytania.

Konwersje

Cel Konwersje służy zwiększeniu liczby wartościowych działań w witrynie, aplikacji lub Messengerze. W przypadku witryny wymagany jest piksel Facebooka lub API konwersji, a w aplikacji należy skonfigurować zdarzenia w aplikacji.

Sprzedaż z katalogu

Cel Sprzedaż z katalogu jest idealny dla sklepów internetowych, które mogą w ten sposób „domykać” sprzedaż, wyświetlając np. reklamę dynamiczną z produktami znajdującymi się w koszyku.

Ruch w firmie

Cel Ruch w firmie umożliwia tworzenie reklam z zawartością dopasowaną do każdego sklepu albo do kilku sklepów, które chcesz promować. Reklamy mogą zawierać adresy poszczególnych sklepów, numer telefonu i kartę mapy.

Szkolenie dedykowane dla firm z Facebooka.

Działania marketingowe na Facebooku – przykłady na konkretnych branżach

Branża spożywcza

Dla marki z branży spożywczej budowaliśmy społeczność od samego początku, zaczynając od założenia fanpage. Obecnie fanpage tej marki na Facebooku ma 28 304 fanów, a konto na Instagramie 2 647 obserwujących. 

Od grudnia 2020 oprócz działań wizerunkowych prowadzimy dla klienta działania sprzedażowe. Nasze kampanie reklamowe przynoszą średnio 120 – 150 sprzedaży miesięcznie, a średni ROAS wynosi 30%. 

Branża edukacyjna

Dla klienta z branży edukacyjnej przeprowadzaliśmy akcję, która miała na celu zapisanie jak największej liczby osób do biblioteki online. Tworząc kampanie reklamowe, zdecydowaliśmy się wykorzystać dwa cele: RUCH oraz LEAD ADS. Dzięki naszym działaniom, które trwały miesiąc udało nam się zapisać 335 nowych użytkowników, którzy mogli korzystać z zasobów biblioteki online. Średni koszt pozyskania zapisu to 5,96 zł. 

E-commerce – sprzedaż książek 

Dla klienta z branży e-commerce prowadziliśmy akcję promocyjną, która trwała jeden dzień. W tym czasie klient zainwestował 600 zł w promocję reklam na Facebooku, co przy stworzonych przez nas reklamach wygenerowało mu 22 000 zł dochodu. 

Biznes sieciowy

Dla klienta działającego w branży związanej z biznesem sieciowym przeprowadzaliśmy akcję reklamową, która miała na celu sprzedaż e-booków oraz kursów online. Klient zainwestował 2 700 zł w reklamę na Facebooku, a po 7 dniach trwania kampanii reklamowych uzyskał 21 000 złotych przychodu. 

To tylko kilka przykładów naszych sukcesów – jest ich jednak znacznie więcej! Jeśli Ty również chciałbyś zarabiać kokosy dzięki reklamom w mediach społecznościowych, napisz do nas! 

Podobne wpisy

kampanie-reklamowe-na-facebooku

Kampanie reklamowe na Facebooku - od czego zacząć i jak je ustawić?