Branża bieliźniarska w social media. 7 pomysłów na przekonanie klientów do zakupu
Chcesz podnieść sprzedaż w swoim sklepie z bielizną albo dotrzeć do nowych klientów przy użyciu mediów społecznościowych? Pomogą Ci w tym na przykład estetyczne, sensualne zdjęcia, ale same w sobie nie będą gwarantem sukcesu. Jak prowadzić social media w branży bieliźnianej, by trafić do serc (i portfeli) klientów? Podpowiadamy!
Sprzedaż bielizny w social media to niełatwy kawałek chleba. Nie tylko dlatego, że wiele osób woli przymierzyć rzecz przed zakupem, ale także ze względu na ograniczenia różnych platform dotyczące reklamy tego typu produktów. W artykule piszemy zarówno o płatnych, jak i o bezpłatnych sposobach na promocję bielizny w mediach społecznościowych – sprawdź, co rekomendujemy!
Dlaczego warto prowadzić social media w branży bieliźniarskiej?
Być może wydaje Ci się, że prowadzenie mediów społecznościowych dla marki bieliźnianej nie ma sensu lub masz złe doświadczenia z tym związane. Poznaj 4 powody, dla których warto zmienić myślenie i rozpocząć swoje działania w social media.
1. Możliwość dotarcia do odbiorców zainteresowanych naszą marką w miejscu, w którym przebywają dobrowolnie
Nikt z nas nie lubi reklam – kojarzą się z nachalnością, wyskakującymi okienkami, słupami reklamowymi, billboardami, migającymi banerami na stronach internetowych. Jednocześnie chętnie i często korzystamy z mediów społecznościowych, które również zawierają reklamy. Dlaczego?
Różnica polega na tym, że reklamy w social media są subtelnie wkomponowane w feedy i często tylko dzięki oznaczeniom możemy odróżnić je od zwykłych postów. Przez to nie drażnią, a my bez zniechęcenia scrollujemy w nieskończoność.
Pojawianie się wśród treści, które użytkownicy chcą oglądać (w końcu każdym medium wskazują, co ich interesuje), sprawia, że nasza marka od razu wydaje się bardziej znajoma i godna zaufania niż ta, której reklamę widzimy na przykład w przestrzeni miejskiej. Wykorzystaj to do promocji swojej marki z branży bieliźnianej i twórz social media, które chce się oglądać z własnej woli!
2. Możliwość wypromowania nowej marki
Nowe marki mają przed sobą liczne koszty – postawienie strony www, zatowarowanie się, kupienie opakowań – dlatego reklamę stawiają czasem na ostatnim miejscu. To największy błąd, jaki można popełnić, bo nie od dziś wiadomo, że to ona jest dźwignią handlu i to dzięki niej firma może się rozwijać.
Dzięki social media firma bieliźniarska może dotrzeć do klientów zarówno metodami bezpłatnymi, jak i płatnymi. Założenie strony sklepu z bielizną w social media jest darmowe. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne publikowanie, to jej prowadzenie w pewnym sensie również.
Dlaczego „w pewnym sensie”? Bo stworzenie nawet najkrótszego posta to koszt Twojego czasu poświęconego na znalezienie zdjęcia, jego obróbkę, stworzenie grafiki, napisanie treści, planowanie etc. Na początku pozwoli Ci to jednak na optymalizację kosztów finansowych i przekonanie się, czy oddelegowanie tego zadania umożliwi Ci robienie innych, równie istotnych dla rozwoju firmy.
3. Możliwość zbudowania społeczności, a w efekcie lojalnego grona klientów
Social media dają Ci to, czego nie dają inne opcje reklamy – możliwość zbudowania wiernego grona klientów wokół marki. Możesz ich kusić kartami rabatowymi czy programem lojalnościowym, ale wówczas sami muszą dojść do wniosku, że chcą dokonać zakupu i przypomnieć sobie o marce – na Facebooku, Instagramie czy Pintereście masz nad tym większą kontrolę.
Dzięki mediom społecznościowym pojawisz się w ich komputerach i telefonach niejako mimochodem, nienachalnie informując o promocji, specjalnej ofercie czy nowościach. Będziesz także mieć możliwość zbudowania z nimi relacji oraz stania się pierwszym zakupowym wyborem.
4. Szansa na wyróżnienie się na tle branży
Dobrze prowadzone media społecznościowe sklepu bieliźniarskiego to szansa na pokonanie nawet najbardziej znanych w branży konkurentów. Postaw na oryginalne, przykuwające oko kreacje i rozwiązania, na które duże brandy często nie mają odwagi. Baw się formą i formatami, aby zaciekawić swojego klienta i skłonić go do opowiedzenia o Tobie kolejnym osobom. Pokaż, że ciekawe social media to zaledwie początek, bo produkty są od nich wielokrotnie lepsze.
Strategia social media w branży bieliźniarskiej. Co powinna uwzględniać?
Strategię social media dla marki bieliźnianej (przygotowywaną zwykle przed rozpoczęciem działań) dzieli się na dwie części – analityczną i kreatywną. Część analityczna zawiera:
· analizę stanu obecnego marki (jeśli są już prowadzone działania w mediach społecznościowych; jeśli nie, może się tu zawrzeć ogólna informacja o działaniach marketingowych),
· analiza konkurencji, w której bierze się pod lupę od 3 do 5 konkurentów wskazanych przez klientów lub wybranych za pomocą specjalistycznych narzędzi,
· analizę grupy docelowej, czyli osób, do których marka chce mówić w mediach społecznościowych.
Na podstawie zgromadzonych obserwacji i wniosków tworzy się pomysł kreatywny – kombinację unikalnych dla każdej marki technik i taktyk prowadzenia mediów społecznościowych, których stosowanie z największym prawdopodobieństwem może pomóc w realizacji strategicznych celów firmy.
Więcej o strategii pisaliśmy tutaj: Strategia social media – dla kogo jest, co zawiera?
Kanały komunikacji marek w branży bielizny w mediach społecznościowych. Na które warto się zdecydować?
Kanały komunikacji social media dla sklepów z bielizną czy jej producentów dobiera się zwykle na etapie tworzenia strategii. Nie wszystkie marki decydują się jednak na jej zrobienie, dlatego poniżej znajdziesz podpowiedzi, które kanały na podstawie naszych doświadczeń okazują się w tej branży najskuteczniejsze.
Facebook dla sklepu z bielizną
Facebook to obecnie największe medium społecznościowe w Polsce, w którym działa ponad 28 milionów Polaków. Z tego względu jest zwykle dobrym i bezpiecznym wyborem – sprawdzi się też w przypadku marki bieliźnianej. Na Facebooku warto:
· informować o nowościach, promocjach, specjalnych ofertach,
· publikować zarówno treści produktowe, jak i bardziej angażujące (np. dotyczące wyboru jednej z opcji),
· oznaczać produkty pokazywane na zdjęciach i linkować do nich z opisu,
· odpisywać na wszystkie komentarze i wiadomości od fanów, by pozostać w kontakcie i dać się poznać jako marka, której na nich zależy.
Możesz także korzystać z popularnych, choć wykorzystywanych przez marki rzadziej niż posty opcji – wydarzeń, live’ów, relacji czy grup.
Instagram w branży bieliźnianej
Sensualne zdjęcia bielizny doskonale sprawdzą się w medium, które kocha estetykę – czyli na Instagramie. Bez profesjonalnej sesji zdjęciowej ani rusz, bo tutaj jakość i wygląd zdjęć mogą zdecydować o sukcesie lub porażce.
Twórz:
· posty do gridu (siatki), które wyglądają dobrze zarówno osobno, jak i w zestawieniu ze sobą,
· angażujące relacje wykorzystujące interaktywne naklejki (np. quizy),
· live’y, na których pokażesz np. jak dobrze dobrać biustonosz,
· kolekcje postów poświęconych konkretnym rodzajom bielizny,
· rolki (reels), w których pokażesz, jak Twoje produkty prezentują się na ciałach w ruchu.
Pamiętaj o używaniu hashtagów! Każdorazowo sprawdzaj, czy nie są one zbanowane lub zbyt niszowe (poznasz to po tym, że po wpisaniu # w wyszukiwarce nie pojawią się żadne informacje). Użycie zbanowanego hashtaga sprawia, że wszystkie pozostałe również nie działają, dlatego Twój post ma ograniczoną możliwość dotarcia do nowych odbiorców.
TikTok dla branży bieliźnianej
TikTok to najlepsze miejsce, by zabłysnąć i skutecznie wyróżnić się nawet na tle największych konkurentów. Twórz treści wpisujące się w trendy, pamiętając jednocześnie o tym, by były one zgodne z regulaminem platformy i nie zawierały np. nagości. Możesz postawić na:
· poradniki dotyczące wyboru rozmiary,
· śmieszne filmiki pokazujące oczekiwania vs. rzeczywistość,
· wskazówki dotyczące prania bielizny,
· i wiele innych – ogranicza się tylko własna kreatywność.
Pinterest dla sklepu z bielizną
Pinterest to medium, do którego wchodzimy po inspiracje – często zakupowe. Zadbaj o to, by wszystkie piny ze zdjęciem produktów linkowały do konkretnej strony produktowej. Możesz wrzucać zarówno pojedyncze zdjęcia (nawet packshotowe), jak i np. infografiki czy zestawienia (przykładowo: X bestsellerów w kategorii biustonoszy). Publikuj nawet kilkadziesiąt pinów tygodniowo – pamiętaj jednak, że nawet tutaj jakość stoi ponad ilością.
Branża bieliźniarska w social media. 7 pomysłów na przekonanie klientów do zakupu
Jak promować bieliznę w social media, by przekonać klientów do jej zakupu? Oto lista najlepszych, sprawdzonych porad wykorzystywanych w praktyce przez naszych specjalistów.
1. Postaw na profesjonalne sesje zdjęciowe i sensualne zdjęcia bielizny
Czasem większą uwagę zwróci to, co jest odpowiednio zakryte i tajemnicze, niż to, co wszystko podaje na tacy. Zadbaj o to, by Twoje zdjęcia były wykonane podczas profesjonalnej sesji – koniecznie z modelami i częściowo formie tzw. flatlayów produktowych. Uzyskasz dzięki temu efekty, którym inne firmy zawdzięczają swój sukces i pokażesz w atrakcyjny sposób, jak produkt może się prezentować w użyciu.
2. Skorzystaj ze świąt okolicznościowych
… i nie chodzi tu o świętowanie Dnia Wykopków, tylko o przypominanie o okazjach prezentowych. Zbliżają się Walentynki, Dzień Kobiet, gwiazdka? Mów o tym w social media oraz pokazuj bieliznę jako idealny prezent dla ukochanej.
Stwórz poradniki, w których opowiesz o tym, jak dobrać rozmiar, czym sugerować się przy wyborze ijakie kroje będą wyglądać dobrze na jakich sylwetkach. Zdecydowanie ułatwi to wybór i decyzję zakupową klienta.
3. Różnicuj treści w social media sklepu z bielizną
Chcesz wrzucić to samo zdjęcie na Facebooka, Instagram, do stories i na Pinteresta? Świetny pomysł – byle nie w tym samym dniu czy nawet tygodniu. Daj odbiorcom poczucie, że w każdym z tych mediów dostają coś wyjątkowego. Wtedy będą chcieli Cię obserwować nie tylko w jednym z nich.
4. Twórz markę ciałopozytywną
Jeśli Twoja marka ma inkluzywną rozmiarówkę albo po prostu chce docierać do zwyczajnych kobiet, pokaż to w swoich social media. Sklep z bielizną powinien w swoich kanałach używać wizerunków modelek starszych i młodszych, mniejszych i większych, nieidealnych i zwyczajnych. To da klientkom poczucie, że robicie produkt właśnie dla nich, bo same takie są.
5. Ułatw znalezienie produktu w Twoim sklepie z bielizną
Pokazujesz w social media sklepu z bielizną konkretny model fig damskich? Dodaj w poście link do jego strony produktowej w sklepie internetowym. Utwórz też sklep na Facebooku, by móc oznaczać wykorzystane na fotografiach elementy kolekcji. Skróci to ścieżkę zakupową klienta i przyspieszy jego decyzję.
6. Promuj posty sklepu z bielizną
Zwłaszcza na początku marka może nie mieć do kogo mówić, bo audytorium jeszcze nie będzie istnieć. Pomóż jej w tym! Twórz reklamy w mediach społecznościowych dla swojego sklepu z bielizną, by dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować grono odbiorców. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolejne treści ci sami odbiorcy zobaczą dzięki dystrybucji organicznej, nie płatnej.
7. Wykorzystuj różne formaty i typy postów
Przeplataj ze sobą content sprzedażowy i rozrywkowy, by odbiorca się nie nudził i czuł, że dbasz o różne jego potrzeby. Wykorzystuj do tego różne formaty postów, np. pionowe, poziome, albumy, gify, wideo. Jeśli zauważysz, że któryś z nich działa lepiej niż inne, twórz go często. Nie zapominaj jednak, że około 20% treści warto przeznaczyć na testowanie różnych rozwiązań – może po zwiększeniu się grupy odbiorców to one będą skuteczniejsze?
Blokada reklam sklepu z bielizną. Jak się przed tym ustrzec?
Niektóre media społecznościowe – zwłaszcza Facebook – blokują reklamy bielizny w mediach społecznościowych. Powodem jest najczęściej uznanie przez system, że na zdjęciu widać nagość. Jak się przed tym ustrzec?
- Spod bielizny nie powinny wystawać części narządów płciowych.
- W przypadku przezroczystej bielizny warto wymazać na grafice sutki.
- Lepiej pokazywać więcej niż mniej, zwłaszcza w reklamach. Zbliżenia na niemal w pełni obnażone pośladki również mogą być powodem do zablokowania reklamy, a w niektórych przypadkach do zbanowania całego konta.
Powierz promocję sklepu z bielizną specjalistom z agencji Coconut!
Nie masz czasu na to, by dopieszczać posty i angażować grupę docelową? Chętnie Ci w tym pomożemy! Możemy zarówno przeszkolić Cię z dowolnego kanału social media i jego systemu reklamowego, jak i tworzyć treści za Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację, by porozmawiać z naszym specjalistą o tym, co rekomendujemy w Twoim przypadku!