Profil firmowy na Pintereście

Pinterest – jak prowadzić profil firmowy i działania reklamowe?

Ponad 3,5 miliona Polaków ma konto na Pintereście i szuka tam inspiracji, których możesz im dostarczyć właśnie Ty. Jakie firmy powinny działać na Pintereście? Jakie są najlepsze sposoby na tworzenie tam treści? Dlaczego konto firmowe na Pintereście opłaca się biznesowo? W artykule znajdziesz odpowiedzi!

Większość firm, które chcą zaistnieć w mediach społecznościowych, inwestuje w Facebooka, Instagram czy LinkedIna. To często dobry wybór, ale… można wybrać dla swojej marki lepiej. Wciąż niedocenianym, ale bardzo skutecznym w niektórych branżach medium jest Pinterest, z którego w Polsce korzysta aż 26,4% użytkowników Internetu w wieku między 16. a 64. rokiem życia (dane za raportem Digital 2021: Poland).

Jak prowadzić konto firmy na Pintereście, by skutecznie wzmacniać markę i poszerzać grono jej odbiorców? Podpowiadamy!

Pinterest – co to za medium społecznościowe i dlaczego warto go używać? 

Pinterest to serwis społecznościowy, w którym można się dzielić różnego typu materiałami wizualnymi. Stanowi ogromną bazę inspiracji z wszelkich dziedzin życia – od zdrowia i urodę, przez architekturę i wyposażenie wnętrz, po modę i styl. Użytkownik, któremu spodoba się dana treść, może ją przypiąć do swojej tablicy i wrócić do niej w dowolnym momencie.

Pinterest – Inspiracje zakupowe i promocja produktów firmy

Pinterest to przede wszystkim źródło inspiracji zakupowych. Jest skarbnicą wiedzy o trendach, praktycznych rozwiązaniach i stylu życia, po które bardzo często sięgają osoby zamierzające zrobić jakiś ważny krok (wziąć ślub, kupić mieszkanie, zmienić sposób ubierania się). 

Każdy twórca ma możliwość dodania do swoich zdjęć linku do sklepu internetowego. Gdy użytkownik zdecyduje się „zapinować” treść, zdjęcie z linkiem trafia do jego zakupowej wishlisty. Dla firm Pinterest może być swego rodzaju katalogiem, w którym zaprezentują swoje produkty całemu światu i stworzą kolejną okazję do dokonania zakupu w witrynie.

Marka na Pintereście - publikacja pinów

Lepsze pozycjonowanie strony

Za pomocą Pinteresta firma może pośrednio poprawić swoje pozycjonowanie. Dzieje się tak dzięki social signals wysyłanych do Google’a – wpływają one na polepszenie reputacji strony i zwiększenie zaufania do niej. Pinterest jest też dodatkowym źródłem linków do naszej strony www.

Docieranie do nowych odbiorców marki przez Pinterest

Na Instagramie obserwujemy konta, które interesują nas stale lub przez większość czasu, a o tym, czy zobaczymy ich treść, decyduje algorytm. Na Pintereście nie szukamy konkretnych kont, tylko treści – chcemy widzieć jak najwięcej różnych marek i inspiracji, bez ograniczania się do oferty konkretnej firmy. Konto na Pintereście może mieć zaledwie kilkunastu obserwujących i jednocześnie odnotowywać miesięczne wyświetlenia na poziomie kilkuset tysięcy! 

Na dodatek użytkownicy szukają tu przeważnie tego, czego w danej chwili potrzebują – są zatem o krok od zostania klientami i wydania u nas swoich pieniędzy.

Sprzedaż na Pintereście: reklamy i działania organiczne 

Jak podaje medium, reklamy w nim docierają w 80,5% do kobiet, dlatego marki mające produkty skierowane do tej grupy zdecydowanie powinny rozważyć promocję firmy na Pintereście. Oprócz tego dobrze zoptymalizowane piny będą się też wysoko pozycjonować organicznie, co z kolei może przełożyć się na zakupy bez dodatkowych inwestycji. 

Promocja marki na Pintereście

W jakich branżach najlepiej sprawdzi się Pinterest i jakie firmy mogą zyskać najwięcej?

Niektóre branże odnajdą się w tym medium lepiej niż inne. W przypadku jakich firm Pinterest będzie strzałem w dziesiątkę?

Firmy z branży AGD i wyposażenia wnętrz na Pintereście

Zakup mieszkania czy budowa domu to poważne sprawy, a podjęte decyzje będą z nami przez lata. Z tego powodu wiele osób najpierw szuka inspiracji na Pintereście – firmy zaś powinny im dostarczyć contentu, który zaspokoi ich oczekiwania i pokaże poszukiwane produkty w aranżacjach i na zdjęciach produktowych. Każdy taki pin powinien kierować do www, na którym można zakupić przedstawione rzeczy. 

Marka na Pintereście - branża elektryczna

Usługi ślubne na Pintereście

Pinterest sprawdzi się także w przypadku firm z branży ślubnej. Mogą go wykorzystać fotografowie, twórcy dekoracji, wykonawcy zaproszeń, fryzjerzy, makijażystki czy salony sukien ślubnych. Pinterest to dla przyszłych państwa młodych doskonałe źródło do sprawdzania ślubnych trendów z każdego obszaru organizacji wesela – zadbaj o to, by zobaczyli tam właśnie Ciebie i Twoje kreatywne pomysły.

Branża ślubna na Pintereście

Firmy edukacyjne na Pintereście

Twoja firma zajmuje się edukacją? Taki biznes i Pinterest to połączenie doskonałe! Twórz fiszki, infografiki, tutoriale i kolaże, by dzielić się wiedzą i pokazywać siebie jako eksperta. Posłużą zarówno obecnym, jak i potencjalnym uczniom, udowadniając przy okazji, że w stosowaniu różnych metod nauczania nie masz sobie równych.

Branża językowa i edukacyjna na Pintereście

Kto jeszcze może działać na Pintereście?

Jakie jeszcze firmy mogą zaistnieć na Pintereście? Przekrój branż jest naprawdę spory! 

Spróbuj prowadzenia konta firmowego na Pintereście, jeśli:

  • masz markę modową,
  • prowadzisz salon kosmetyczny i wykonujecie makijaże oraz manicure,
  • fotografujesz,
  • robisz tatuaże,
  • produkujesz dekoracje,
  • tworzysz produkty dla mam i dzieci,
  • sprzedajesz biżuterię.

To rzeczy, które łatwo jest atrakcyjnie pokazać, a tym samym zainteresować nimi szerokie grono odbiorców. Pamiętaj o tym, że zdjęcia czy grafiki muszą być estetyczne i mieć wysoką jakość. Jeśli będzie inaczej, możesz przypadkiem zrobić sobie antyreklamę.

Jak skutecznie działać na Pintereście jako firma? Rekomendacje i przykłady

Wiesz już, po co działać na Pintereście jako firma i jakie branże z największym powodzeniem mogą się tam promować. Jak tworzyć popularne piny i powiększać sprzedaż? Oto kilka porad!

1. Wykorzystuj trendy przewidywane przez platformę

Pod koniec każdego roku Pinterest tworzy raport, w którym na podstawie danych o wyszukiwaniach przewiduje trendy na kolejny rok – znajdziesz go na ich stronie. Jak go wykorzystać? 

Sprawdź Pinterestowe trendy dla biznesu, w którym działasz i postaraj się stworzyć odpowiadające na nie piny. Jeśli np. modne mają być paznokcie we wzory nawiązujące do natury, a Ty masz salon kosmetyczny, stwórz kilka takich do swojego portfolio. Zdjęcia umieść nie tylko na Pintereście, ale także w innych mediach społecznościowych, by dotarły też do obecnych tam klientek – w końcu one też chcą być na czasie.

Wśród trendów biznesowych Pinteresta na rok 2022 znalazły się m.in.:

– zdobienie bez granic (np. ozdobami przyklejanymi do skóry),

– szalone fryzury i nietypowe cięcia (np. na czeskiego piłkarza), 

– perły (np. w biżuterii),

– dopaminowa moda (bazująca na żywych kolorach),

– bielizna (zarówno seksowna, jak i wygodna).

2. Linkuj do stron produktów

Zawsze pamiętaj o tym, by konkretny pin linkował do produktu, który gra na nim pierwsze skrzypce. Niektóre obecne na Pintereście firmy kierują z pinów do strony głównej albo do stron kategorii – to duży błąd, bo użytkownik nie chce oglądać całego Twojego sklepu, tylko znaleźć dokładnie to, co go zainteresowało. 

W opisach produktów koniecznie pisz ich nazwy, by można było łatwiej wyszukać je w sklepie lub zapisać gdzieś w notatniku.

Pinterest dla firm - linkowanie pinów do strony internetowej

3. Twórz stylizowane zdjęcia zamiast packshotów

Pokaż na Pintereście, jak produkt marki wygląda w użyciu. Jeśli to kanapa, niech stoi w pięknym mieszkaniu i będzie jego głównym elementem. Chwalisz się wykonanym tatuażem? Zadbaj o odpowiednie światło i postawę modela, by Twoje dzieło było jak najlepiej wyeksponowane.

Masz tylko packshoty i brak widoków na sesję zdjęciową? Z nimi też da się kreatywnie podziałać! Zleć przygotowanie na ich podstawie ciekawych grafik lub kolaży. Możesz np. zestawić packshotowe zdjęcia ubrań w stylizacje rodem z magazynu mody.

Branża odzieżowa na Pintereście

4. Stosuj różne typy pinów i pilnuj odpowiednich wymiarów

Twoja firma na Pintereście nie jest skazana tylko na zdjęcia – możecie wykorzystać także:

  • infografiki,
  • kolaże,
  • wideo,
  • tutoriale, 
  • kolaże,
  • listy i checklisty.

Próbujcie różnych form contentu, by dotrzeć do różnych typów odbiorców – wielu z nich ma swoje ulubione i to je najchętniej przypina do swoich tablic.

Rekomendowane wymiary grafik na Pintereście to 1000×1500 px. Mogą to być też inne wymiary zachowujące proporcję 2:3 (dbaj jednak o to, by nie były zbyt małe). Jeśli tworzysz wideo na Pinteresta firmy, pamiętaj, że powinno być krótkie i mieć najlepiej maksymalnie kilkanaście sekund.

Promocja marki na Pintereście - poradniki

5. Zatroszcz się o branding treści firmy na Pintereście

Forma graficzna pinów zależy od Ciebie, dlatego wykorzystaj jej potencjał w pełni i stwórz szablony, dzięki którym Twoje treści staną się rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka. Zadbaj o to, by szablon grafik firmy na Pintereście:

  • zawierał logo marki, 
  • wykorzystywał firmowe kolory i księgę znaku,
  • dawał się łatwo przystosować do różnych typów zdjęć, które się w nim znajdą,
  • był dopasowany rozmiarem do specyfiki medium,
  • był stosowany zawsze i do każdego wrzucanego pina.

Nie masz szablonów ani pomysłu na nie? Prawie 800 gotowych szablonów grafik do social media możesz kupić na naszej stronie! Dzięki temu stworzysz spójne kreacje do wszystkich kanałów, w których działasz. Chętnie przygotujemy także wyjątkowe szablony wyłącznie dla Twojej firmy.

Branding postów na Pintereście

6. Dbaj o częste i regularne publikowanie treści firmowych na Pintereście

Jak często publikować piny firmy na Pintereście? Być może Cię zaskoczymy, ale możesz robić nawet kilka pinów dziennie! Algorytm to doceni i tym chętniej pokaże Twoje treści nowym odbiorcom. Pamiętaj o tym, by grupować je w czytelnie opisane tablice tematyczne – zachowanie porządku jest równie ważne jak stałe wrzucanie świeżych pinów.

Tworzenie tablic tematycznych w profilu marki na Pintereście

7. Nasycaj opisy słowami kluczowymi

Każdy pin firmy na Pintereście powinien być opisany. W 500 znakach zamkniętych w 2–3 zdania zawrzyj słowa kluczowe opisujące grafikę i znajdujący się na niej produkt, by użytkownicy z łatwością mogli na niego trafić. Także opis profilu firmowego i nazwy tablic powinny zawierać słowa kluczowe, by lepiej się pozycjonowały i prościej było je znaleźć.

8. Utwórz bezpłatne konto firmowe na Pintereście

Jeśli konto wciąż jest osobiste, pora jak najszybciej to zmienić. Konto firmowe na Pintereście daje Ci dostęp do menedżera reklam, obszernych statystyk, a także specjalnych ofert dla firm. Jest darmowe, więc na jego założeniu możesz tylko zyskać!

Konto firmowe na Pintereście

9. Zamieszczaj teksty na grafikach

Opis produktu marki na Pintereście to jedno z miejsc, w których można znaleźć specyfikację produktu – jednak by go zobaczyć, trzeba najpierw kliknąć w zdjęcie. Zwiększ szanse na kliknięcie dzięki umieszczeniu na grafice tekstów. To mogą być wymiary lub nazwa produktu albo informacja, że to bestseller. Dzięki temu wyróżnisz swoją grafikę spośród setek innych i ułatwisz jej zapamiętanie.

Nagłówki na grafikach - marka na Pintereście

10. Analizuj, sprawdzaj i testuj

Pamiętaj, że każda firma w social media jest na swój sposób wyjątkowa i to, co działa u innych, nie zawsze jest najlepsze dla Ciebie. Testuj różne formaty i zaprzyjaźnij się ze statystykami, by zobaczyć, co sprawdza się najlepiej. Niech „pewniaki” stanowią około 80% contentu – 20% pozostaw sobie na eksperymenty, które pozwolą Ci nie przegapić zmian i nowych trendów. Stale aktualizuj też swoją wiedzę o platformie, aby zmaksymalizować potencjał drzemiący w Pintereście dla biznesu.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Pinteresta dla firmy? Zgłoś się do Coconut Agency!

Po lekturze tekstu wiesz, że Pinterest to coś dla Twojej firmy i chcesz spróbować działań? Chętnie powiemy Ci, od czego zacząć! Możemy stworzyć dla Ciebie kampanię reklamową na Pintereście albo prowadzić konto firmy. Jeśli masz ochotę robić to samodzielnie, ale potrzebujesz instrukcji, zamów u nas dedykowane szkolenie z Pinteresta. 

Nie wiesz, co wybrać? W podjęciu wyboru najlepszego dla Twojej firmy chętnie pomoże nasz specjalista. Umów się na bezpłatną konsultację i już teraz zacznij zarabiać na Pintereście!

Podobne wpisy