Reklamy na Twitterze – dowiedz się, jak robić je dobrze!
Być może Twitter nie jest Twoim pierwszym reklamowym wyborem, mimo że jego możliwości są w tym zakresie naprawdę spore. Pora to zmienić! Jak robić skuteczne reklamy na Twitterze, dzięki którym zrealizujesz swoje cele wizerunkowe i sprzedażowe? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Twitter to medium specyficzne, ale gdy rozgryziesz sposób jego działanie, masz spore szanse na zebranie wokół siebie zaangażowanej społeczności. Ta z kolei da Ci możliwość łatwiejszego zrealizowania Twoich krótko- i długoterminowych celów marketingowych. Jak reklamować się na Twitterze, by zwrot z inwestycji był satysfakcjonujący? Podpowiadamy!
Po co robić reklamy na Twitterze? Najważniejsze powody
Rozważasz, na który system reklamowy w mediach społecznościowych postawić i wahasz się między dostępnymi opcjami? Sprawdź, co może dać Ci reklama na Twitterze!
1. Zwiększenie zasięgów najlepszych tweetów
Załóżmy, że udało Ci się opublikować tweet, który bardzo dobrze poniósł się wśród członków Twojej społeczności i przebił się nawet poza nią, zdobywając uznanie użytkowników, którzy Cię nie znają. Jeśli nie jest to news, możesz przedłużyć jego żywotność dzięki promocji i zdobywać dzięki niemu kolejnych followersów – skoro dobrze sprawdził się organicznie, to zareklamowany może być niezwykle skuteczny.
To doskonały sposób na powiększenie swoich zasięgów w dość bezpieczny sposób – „grupa kontrolna”, którą była Twoja społeczność, przyjęła go dobrze, dlatego możesz wysłać go do podobnych do niej osób, by i one mogły poznać Twoją markę.
2. Zwiększenie liczby fanów
Dzięki reklamie jesteś w stanie powiększać grono swoich followersów szybciej, niż prowadząc tylko działania organiczne. Ma to niebagatelne znaczenie w przypadku marek, które chcą mówić do dużej audiencji – zbudowanie jej organicznie to często wieloletni proces, który dobrze zrobiona reklama na Twitterze może kilkukrotnie skrócić.
Przemyślana i zaplanowana komunikacja pozwoli na zatrzymanie pozyskanych osób i przekształcenie ich z fanów na faktycznych klientów.
3. Szansa na wyróżnienie się w branży
Jeśli inne firmy z Twojej branży aktywnie działają na Twitterze, reklamy pomogą Ci w dogonieniu lub przegonieniu ich w skuteczności. Oczywiście możesz próbować to robić tylko dzięki aktywności organicznej, ale to algorytm reklamowy Twittera wie lepiej, komu pokazać Twoje treści, by trafić w samo sedno. W ten sposób możesz uzyskać grono wiernych fanów większe niż konkurenci, a docelowo – stać się pierwszym skojarzeniem klienta w swojej kategorii.
4. Łatwiejsza realizacja celów sprzedażowych
Reklama na Twitterze pozwala na szybsze i efektywniejsze osiąganie celów sprzedażowych. Możesz za jej pomocą dotrzeć do grup osób, które zdaniem algorytmu będą szczególnie zainteresowane ofertą, albo skierować się do tych, którzy już Cię znają i byli na Twojej stronie internetowej, a nawet wykonali tam jakąś akcję.
Menedżer reklam na Twitterze. Jak go znaleźć, gdzie go szukać?
Twitter Ads Manager, czyli Menedżer reklam na Twitterze, to narzędzie, które najwygodniej obsługiwać za pomocą komputera. By się do niego dostać, wejdź na główną stronę Twittera, zaloguj się i z paska menu po lewej stronie wybierz opcję „Więcej”. Kliknij w przycisk „Reklamy na Twitterze”… i gotowe! Możesz zacząć konfigurację pierwszej kampanii.
Ads Managera Twittera znajdziesz również pod adresem: ads.twitter.com – strona natychmiast po kliknięciu przekieruje Cię bezpośrednio do Twojego konta reklamowego.
Jak założyć konto reklamowe na Twitterze?
System reklamowy Twittera jest naprawdę przyjazny dla użytkownika, bo… każdy posiadacz konta w tym medium może stworzyć reklamę bez dodatkowych aktywności. Jeśli masz konto na Twitterze, masz też dostęp do Twitter Ads Managera. Nim stworzysz swoją pierwszą reklamę, musisz jednak wykonać kilka działań.
Po pierwsze, uzupełnij informacje podatkowe. Wskaż, czy działasz jako osoba prywatna, czy jako firma, a następnie wypełnij wybrany formularz. Pamiętaj, że te informacje będą pojawiać się później na fakturach, dlatego zadbaj o to, by nie było w nich literówek ani innych błędów.
Po drugie, dodaj opcję płatności – powinna nią być karta płatnicza, z której Twitter będzie mógł pobrać należności w odpowiedniej wysokości. Częstotliwość pobierania środków jest różna, może to być raz dziennie lub raz w tygodniu w zależności od tego, jak duży budżet ma kampania i jak szybko chcesz go wydać.
Szczegółowe informacje o płatnościach za reklamy na Twitterze znajdziesz w poradniku dla reklamodawców na Twitterze.
Struktura konta reklamowego na Twitterze
Tworzenie reklam na Twitterze przypomina robienie ich w innych systemach, np. na Facebooku czy LinkedInie. Kolejność jest analogiczna:
- Najpierw wybierasz cel swojej kampanii.
- W kolejnym kroku dobierasz grupę, która ma zobaczyć kampanię. Grup może być w obrębie jednej kampanii kilka.
- Na końcu tworzysz kreację reklamową odpowiednią dla wybranej grupy i adekwatną do celu.
Przechodzisz zatem od ogółu do szczegółu, dokładając do swojej układanki kolejne klocki. Nie martw się o to, czy sobie poradzisz – kreator jest intuicyjny i przeprowadzi Cię przez tworzenie kampanii reklamowej na Twitterze za rękę.
Cele reklamowe na Twitterze – przewodnik
Tworzenie kampanii reklamowej na Twitterze musisz zacząć od wybrania jej celu. Jakie opcje są dostępne i co kryje się pod ich nazwami?
Świadomość marki
Grupę celów związanych ze świadomością marki reprezentuje „Zasięg”. Cel „Zasięg” na Twitterze pozwoli Ci na dotarcie do jak największego grona odbiorców. Oznacza to, że reklama będzie optymalizowana pod kątem liczby osób, do których dociera.
Niekoniecznie muszą one wykonać wobec niej jakąś akcję – wystarczy, że ją zobaczą. Ten cel dobrze sprawdzi się na pierwszym etapie kampanii, gdy zależy Ci tylko na tym, by jak najwięcej osób zaczęło kojarzyć Twoje działania.
Rozważanie/Zainteresowanie
„Rozważanie” to kolejny etap lejka sprzedaży i cel reklamowy, który zbliża klienta do zakupu. W jego ramach możesz:
- zwiększyć liczbę wyświetleń wideo,
- zachęcić odbiorców do zainstalowania aplikacji,
- zwiększyć ruch na stronie www,
- zwiększyć zaangażowanie pod tweetami,
- zwiększyć liczbę followersów,
- połączyć chętnie oglądane wideo z reklamą pre-roll, która wyświetli się na początku filmu.
Który wybrać? Wszystko zależy od tego, co chcesz uzyskać. Jeśli zależy Ci na obejrzeniach całego wideo, a nie tylko jego polubieniach, postaw na cel „Video views” zamiast aktywności. Jeśli liczysz na ruch na stronie, nie oczekuj, że tweet będzie miał dużo polubień. Jeden cel reklamowy to najczęściej wyłącznie jedna aktywność, jaką podejmie odbiorca.
Konwersja
W tym celu użytkownik ma wykonać konkretne działanie związane z Twoją aplikacją, dlatego najlepiej jest wybrać grupę odbiorców, która zna już markę i produkt – a więc obecnych klientów. To szansa na ponowne pobudzenie ich do aktywności.
Formaty reklam na Twitterze
Gdy wybierzesz już cel kampanii, musisz stworzyć odpowiednią kreację reklamową. Do dyspozycji masz kilka opcji, z których najciekawsze opisujemy poniżej.
Promoted Ads
Ten format pozwala na zwiększenie zaangażowania pod tweetami – wygląda jak zwykły tweet, z tym wyjątkiem, że pojawia się pod nim informacja, że jest to treść sponsorowana. Tak przygotowaną reklamę można wyświetlać np. w feedzie użytkownika.
Do jej przygotowania możesz użyć:
- wideo,
- grafiki,
- karuzeli,
- chwili (zbioru wybranych tweetów),
- samego tekstu.
Follower Ads
Jak sama nazwa wskazuje, ten format reklamowy na Twitterze ma przyciągnąć na Twój profil nowych fanów. W części graficznej jest umieszczony przycisk „Obserwuj”/„Follow”, który umożliwia zaobserwowanie konta bezpośrednio z poziomu reklamy.
Twitter Takeover
Ten format można nazwać formatem „premium” – po wybraniu tej opcji masz gwarancję, że tego dnia Twoja reklama będzie się wyświetlać odbiorcom jako pierwsza, tuż po otworzeniu przez nich aplikacji (w opcji Timeline Takeover) lub pojawi się obok treści zyskujących na popularności (Trend Takeover i Trend Takeover+ z opcją wykorzystania wideo).
Sprawdź inne formaty reklamowe dostępne na Twitterze.
Jak uruchomić pierwszą kampanię reklamową na Twitterze?
Po konfiguracji konta reklamowego (wpisaniu danych do faktury i dodaniu formy płatności) możesz przystąpić do konfigurowania pierwszej kampanii. Od czego zacząć?
1. Wybierz cel kampanii i nadaj jej nazwę
Pierwszym krokiem w ustawianiu reklam na Twitterze jest wybór celu kampanii – omówienie każdego z nich znajdziesz powyżej. By już na pierwszy rzut oka odróżnić kampanie od siebie, nadawaj im nazwy, w których choćby skrótowo opiszesz, czego dotyczą (np. reklamy postów, ruch na stronie).
2. Określ budżet i czas wyświetlania
Wskaż, jakim budżetem dysponujesz. Jeśli chcesz wydać określoną kwotę i ani grosza więcej, postaw na budżet całkowity i ustaw datę zakończenia kampanii – wtedy reklamy zatrzymają się automatycznie po osiągnięciu ustawionego przez Ciebie limitu.
Jeśli nie wiesz, jak długo kampania ma potrwać, a budżet zależy od jej skuteczności, wybierz budżet dzienny – reklama będzie wyświetlać się nieprzerwanie do czasu, aż ją zatrzymasz, a kwota wydana każdego dnia nie przekroczy założonego dziennego maksimum.
3. Wybierz grupę odbiorców i określ miejsce wyświetlania reklam
Pora na określenie, jaki budżet chcesz przeznaczyć na poszczególne grupy odbiorców i jakie mają one być. Możesz wybierać spośród danych demograficznych, geograficznych, behawioralnych lub postawić na niestandardowe grupy odbiorców, np. osoby, które były na stronie www (jeśli jest w niej wpięty kod śledzący Twittera).
Pamiętaj, że grupa nie może być zbyt wąska i wyspecjalizowana, bo kampania nie ruszy. Lepiej postawić na szerszą grupę i pozwolić algorytmowi na wybranie najlepszych odbiorców.
Wskaż, gdzie chcesz, by reklama była wyświetlana (np. wyłącznie w feedzie użytkownika lub tylko na konkretnych urządzeniach).
4. Wybierz materiał reklamowy
Wybierz materiał reklamowy spośród dostępnych treści lub dodaj nowe materiały. Skorzystaj z opcji podglądu (Preview), by upewnić się, czy grafika i tekst wyglądają odpowiednio zachęcająco.
5. Sprawdź wszystkie ustawienia i zatwierdź kampanię
W ostatnim kroku Twitter przedstawi Ci krótkie podsumowanie wszystkich ustawień – sprawdź przede wszystkim ustawienie budżetu, bo tu pomyłki zdarzają się czasem nawet najlepszym.
Wszystko gra? Zatwierdź kampanię i pogratuluj sobie – właśnie udało Ci się stworzyć pierwszą reklamę na Twitterze!
Twitter Website Tag – czym jest i jak zainstalować „Pixel Twittera”?
Jeśli prowadzisz działania na Facebooku, kojarzysz pewnie, czym jest Pixel Facebooka – na Twitterze ta funkcja nazywa się Twitter Website Tag i również pozwala na śledzenie konwersji w Twojej witrynie. Możesz dzięki niemu monitorować jednocześnie wiele różnych działań albo pojedyncze akcje, na których szczególnie Ci zależy (np. przesłania formularza).
By uzyskać kod możliwy do zaimplementowania w swojej witrynie, musisz najpierw podpiąć kartę płatniczą do swojego konta reklamowego na Twitterze. Szczegółowe informacje o instalacji Twitter Website Tag znajdziesz w poradniku od samego Twittera.
Największą korzyścią, jaką przyniesie Ci jego zainstalowanie na stronie www, jest oczywiście to, że zyskasz możliwość docierania do osób, które już były w Twojej witrynie i dzięki temu w jakimś stopniu kojarzą markę. Będą one z zasady chętniej dokonywać akcji i konwersji niż osoby z tzw. zimnego ruchu, nieznające Twojej firmy.
Zleć przygotowanie reklam na Twitterze dla firmy nam!
Nie masz czasu na samodzielne przygotowanie, ustawianie i nieustanne optymalizowanie swoich reklam na Twitterze? Zleć to Coconut Agency! Nasi specjaliści przygotowali dziesiątki kampanii reklamowych w różnych mediach społecznościowych, także na Twitterze. Wybierzemy cele reklamowe, które najlepiej odzwierciedlą Twoje cele biznesowe i pomożemy Ci je osiągnąć.
Chcesz robić reklamy na własną rękę, ale potrzebujesz szkolenia lub konsultacji? W tym zakresie również możemy Cię wesprzeć. Skontaktuj się z nami, by poznać ofertę szytą na miarę swoich potrzeb.