Sprzedaż zabawek za pomocą mediów społecznościowych – sprawdź, jak robić to skutecznie!
Choć media społecznościowe są przeznaczone przede wszystkim dla nastolatków i osób dorosłych, sprzedaż zabawek za ich pomocą nie jest skazana na porażkę. Ba, może naprawdę Ci się opłacać, jeśli przyjmiesz odpowiednią strategię. Jak sprzedawać zabawki w social media? Podpowiadamy!
Ten, kto jest rodzicem, wie, że posiadanie dziecka łączy w sobie dwie sprzeczności. Z jednej strony jest ono jak skarbonka bez dna i ciągle wymaga inwestycji, dlatego zarządzanie budżetem rodziny powinno być rozważne, ale z drugiej pragnienie zapewnienia potomkowi wszystkiego, czego zapragnie, jest silniejsze od rozsądku.
Z tego względu rodzice stanowią bardzo ciekawą i intratną grupę docelową dla marek i marketerów. Jak mówić o zabawkach w social media, by podnieść sprzedaż? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika!
Dlaczego warto mówić o zabawkach w social media?
Jeśli jeszcze nie działasz w mediach społecznościowych lub dotychczasowe działania nie przynosiły oczekiwanych efektów, możesz sądzić, że pisanie o zabawkach w social media zupełnie się nie sprawdza. To błąd! Sprawdź, jakich 5 korzyści możesz się spodziewać, jeśli postawisz na prowadzenie Facebooka, YouTube’a czy TikToka sklepu z zabawkami lub ich producenta.
1. Możliwość targetowania reklam na rodziców
Niektóre systemy reklamowe umożliwiają kierowanie reklam do rodziców. Na Facebooku i Instagramie możesz wyświetlać treści rodzicom małych dzieci, dzieci w wieku komunijnym (8–9 lat) czy nastolatków – wszystkie te grupy są jedną z kategorii grup docelowych, jakie pozwala ustawić Menedżer Reklam.
Jest to o tyle istotne, że jeśli produkujesz zabawki przeznaczone tylko dla maluchów (np. grzechotki dla niemowląt), nie chcesz przecież trafiać z reklamą do wszystkich rodziców mających potomstwo w dowolnym wieku. System reklamowy dobrze to rozumie i będzie pomocny w precyzyjnym dobieraniu odbiorców reklam.
Oprócz korzystania z zainteresowań możesz też stworzyć grupy odbiorców niestandardowych, do których trafią osoby, które były na Twojej stronie internetowej i wykonały na niej określone działania. Pozwoli Ci to na przypomnienie o marce osobom, które być może z jakiegoś powodu musiały przerwać zakupy.
2. Szansa na dotarcie do osób, które nie mają dzieci, ale…
mają wnuki, siostrzeńców, bratanków czy potrzebę kupienia prezentu dla potomstwa przyjaciół lub znajomych z pracy. Będą to często ludzie, którzy chcą regularnie kupować zabawki, ale nie mają potrzeby śledzenia nowości, bo to nie oni są rodzicami. Obserwowanie fanpage’a sklepu z zabawkami czy producenta zabawek może być dla nich wybawieniem – nie będą musieli długo szukać idealnego prezentu.
3. Zbudowanie grona zaangażowanych odbiorców
Rodzice, zwłaszcza matki, to grupa odbiorców, która sporo czasu spędza w mediach społecznościowych i uwielbia dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat rodzicielstwa. Wykorzystaj ich zapał i dzięki skutecznym działaniom w social media zbuduj zaangażowaną społeczność na swoich profilach. Pozwoli Ci to nie tylko na zwiększenie sprzedaży zabawek, ale i poszerzenie zasięgów oraz dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań Twoich fanów.
4. Wzmocnienie pozycji na rynku
Social media w branży zabawek odgrywają niebagatelną rolę – pomogą Ci w zdobyciu przewagi konkurencyjnej i stałym przypominaniu o sobie odbiorcom. Będzie to miało znaczenie zarówno w okresach, które są przeciętne lub słabsze sprzedażowo (np. w wakacje), jak i w momencie, gdy zainteresowanie zabawkami osiąga szczyt (np. w okolicy Bożego Narodzenia, Dnia Dziecka). Regularna komunikacja pozwoli Twojej marce na stanie się pierwszym skojarzeniem odbiorców z zabawkami, a tym samym – z ich zakupem.
5. Lepsze poznanie grupy docelowej
Media społecznościowe dają sklepowi z zabawkami czy ich producentowi szansę na lepsze poznanie rynku i potrzeb odbiorców, a także kreowanie trendów i popytu na konkretne produkty. Pozwoli także na łatwiejsze modyfikowanie asortymentu – potencjalni klienci chętnie opowiedzą o tym, czego im brakuje, czego poszukują albo co można poprawić. Takie działanie zdecydowanie ułatwi Ci wykonywanie strategicznych ruchów biznesowych.
Strategia social media dla sprzedawcy zabawek – co powinna zawierać?
Działania w social media dla sklepu z zabawkami czy ich producenta warto zacząć od stworzenia kompleksowej strategii, która odpowie na pytania o to:
- jakie były najlepsze i najgorsze działania marketingowe marki,
- co robi konkurencja, jakie skutki przynoszą jej działania, w jakich obszarach ma przewagę, a w jakich Twoja marka ma szanse szybko ją wyprzedzić,
- jakie oczekiwania ma grupa docelowa, jakie osoby ją budują, co jest ich priorytetem, jakie wspólne cechy można wyróżnić wśród członków grupy docelowej.
Wszystkie te informacje pozwolą na stworzenie skutecznej strategii sprzedaży zabawek w social media, a także dadzą odpowiedzi na różne pytania biznesowe (np. o możliwe pola rozwoju).
W oparciu o nie powstanie pomysł kreatywny, czyli unikalna kombinacja różnych metod i środków pomocnych w realizacji celów wizerunkowych i sprzedażowych marki. Jego realizacja pozwoli marce na odróżnienie się od konkurencji i zdobycie lojalności odbiorców, nawet jeśli same produkty wciąż są podobne jak u konkurentów.
Dowiedz się więcej: Strategia social media – z czego się składa i komu jest potrzebna?
Kanały komunikacji – na co postawić, gdy sprzedajesz zabawki w social media?
Przy sprzedaży zabawek warto postawić na komunikację na Facebooku, TikToku, Instagramie i YouTubie. Sprawdź dlaczego!
Facebook dla sklepu z zabawkami
Facebook jako największe medium społecznościowe w Polsce wciąż daje duże pole do popisu, zwłaszcza tym markom, które stać na prowadzenie płatnych działań reklamowych – ale nie tylko. Wykorzystaj go do:
– informowania o nowościach w ofercie,
– podawania odbiorcom na tacy inspiracji prezentowych,
– organizowania konkursów dla klientów,
– konsultowania nowości czy ulepszeń w sklepie lub produkcie.
Pamiętaj, że kierujesz go nie bezpośrednio do dzieci, ale do ich opiekunów i komunikuj się z nimi właśnie z takiej perspektywy – doradcy, pomocnika, eksperta w zakresie zabawek. Wykorzystaj również opcję Sklep, by ułatwić użytkownikom zakup i odnalezienie produktu w asortymencie.
Instagram dla sklepu z zabawkami lub ich producenta
Na Instagramie przede wszystkim pokazuj zabawki w użyciu i w przestrzeni – niech użytkownicy zobaczą rzeczy, które są estetyczne i w harmonijny sposób współgrają z przestrzenią wokół nich. Zadbaj o to, by w opisach postów posługiwać się językiem korzyści oraz oznaczać na zdjęciach konkretne produkty z Twojego sklepu.
W Insta Stories możesz pisać o rodzicielstwie, inspirować do wspólnych zabaw czy tworzyć poradniki dotyczące tego, co kupić dzieciom w różnym wieku – zarówno gdy jest się rodzicem, jak i wujkiem, dziadkiem czy przyszywaną ciocią.
TikTok i zabawki – to ma sens
TikTok to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych w najmłodszych grupach wiekowych. Wykorzystaj drzemiący w nim potencjał i pokazuj zabawne, kreatywne lub inspirujące filmiki ze swoimi zabawkami w roli głównej. Dbaj o to, by w opisach zadawać pytania – użytkownicy tego medium chętnie na nie odpowiadają. Możesz też kierować ruch z TikToka do swojego Instagrama czy strony www.
YouTube dla sklepu z zabawkami
YouTube dla Twojego sklepu z zabawkami może być prawdziwym gamechangerem – a to dlatego, że rodzice chętnie oglądają tam recenzje zabawek, które zamierzają kupić swoim pociechom, a same dzieci lubią patrzeć, jak inni się nimi bawią. Zadbaj o to, by oglądali Twoje produkcje.
Nie masz zaplecza do nagrywania swoich filmów? Twórz atrakcyjne reklamy, które będą się wyświetlać podczas filmów interesujących dziecięcą widownię (piosenek, bajek) – w ten sposób również możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.
Jak zwiększyć sprzedaż zabawek w social media? 9 sprawdzonych porad
Mamy spore doświadczenie w prowadzeniu komunikacji w social media dla firm – także producentów i dystrybutorów zabawek, dlatego chętnie podzielimy się z Tobą wiedzą o tym, co może zwiększyć sprzedaż Twoich produktów. Oto 9 sprawdzonych sposobów!
1. Informuj o nowościach i promocjach w social media sklepu z zabawkami
Każda promocja, którą organizujesz, powinna zostać zapowiedziana również w mediach społecznościowych. Użytkownicy mają o wiele większe szanse na przypadkowe natknięcie się na Twój post podczas szybkiego scrollowania Facebooka niż na równie przypadkowe wejście na www akurat w dniu promocji.
Na Facebooku, Instagramie czy YouTubie o zabawkach pokazuj nowości w taki sposób, by odbiorca wiedział, co wyróżnia dany produkt, dla jakiej kategorii wiekowej będzie najlepszy i gdzie można go znaleźć. Koniecznie linkuj do konkretnych produktów w postach, które ich dotyczą!
2. Twórz recenzje zabawek
Recenzje zabawek w social media cieszą się nieustanną popularnością. Jest to trend zwłaszcza na YouTubie, który dzięki przyjaznej dla użytkownika wyszukiwarce pozwala na docieranie do materiałów nawet kilka lat po ich publikacji. W recenzjach zwracaj uwagę na trwałość, łatwość obsługi, głośność czy odporność na zalanie – są to cechy szczególnie istotne z perspektywy rodzica.
3. Publikuj opinie i zdjęcia od klientów
Dziel się opiniami zadowolonych klientów w swoich social media! Sklep z zabawkami może też – za ich zgodą – publikować w swoich kanałach przesyłane przez nich zdjęcia przedstawiające produkt w użyciu. Nawet jeśli nie będą mieć wysokiej jakości, dla innych klientów będą potwierdzeniem, że warto zainwestować.
4. Organizuj konkursy tylko dla klientów
Organizuj konkursy w social media, w których jednym z warunków udziału jest dokonanie zakupu w sklepie. Pamiętaj, że nagroda główna musi być bardzo atrakcyjna, bo próg wejścia jest wysoki i wielu fanów zrezygnuje z udziału, jeśli oceni, że wysiłek jest nieadekwatny do tego, co można w zamian otrzymać.
5. Zbuduj sklep i oznaczaj produkty
Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie sprzedawcy zabawek możesz stworzyć sklep połączony z katalogiem produktów ze strony www – dzięki temu możesz na zdjęciach oznaczać konkretne przedmioty ze swojego asortymentu i ułatwiać ich zakup.
6. Współpracuj z influencerami
Influencerzy parentingowi to nie tylko Twoja grupa docelowa – mogą być również partnerami. Zaproponuj im barter lub współpracę odpłatną za działania przygotowane wspólnie z Twoim sklepem z zabawkami. Niech w zamian opublikują film, rolkę lub post poświęcony Twojej ofercie, który pozwolą Ci udostępnić także w Twoich kanałach.
7. Twórz zestawienia i porównania
I rodzice, i inni krewni potrzebują czasem pomocy przy wyborze jednej lub dwóch rzeczy z tysięcy produktów składających się na asortyment sklepu z zabawkami. W swoich social media – np. relacjach na Instagramie – możesz tworzyć zestawienia według wieku dziecka czy umiejętności, jakie rozwija zabawka. Możesz także porównać ze sobą kilka na pozór podobnych zabawek, pokazując zalety każdej z nich.
8. Doradzaj, co kupić
Pokazuj trendy i bestsellery, które pomogą dziadkom, wujostwom i przyjaciołom rodziców w przygotowaniu prezentu dla ich dziecka. Jeśli zabawka podobała się setkom innych dzieci, jest szansa, że spodoba się i temu, które chcą obdarować. Możesz w ten sposób podnieść sprzedaż wybranych modeli zabawek, np. tych, które zalegają w magazynie.
9. Twórz reklamy i korzystaj z mocy remarketingu
Sklep z zabawkami może i powinien w social media wykorzystać siłę reklamy i remarketingu, by zwiększyć sprzedaż. Rodzice często są rozpraszani przez dzieci i nie mogą dokonać zakupu w danej chwili, dlatego przypomnienie im o porzuconym koszyku zadziała wyłącznie na Twoją korzyść.
Zwiększ sprzedaż zabawek dzięki współpracy z agencją social media
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży zabawek dzięki social media, ale samodzielnie nie chcesz lub nie potrafisz się tym zająć? Chętnie zrobimy to za Ciebie! Możemy również przeszkolić Ciebie i Twoich pracowników podczas szkolenia dedykowanego, dzięki czemu samodzielnie będziecie w stanie prowadzić działania lub lepiej kontrolować działania agencji, z którą w tym zakresie współpracujecie.
Zamów bezpłatną konsultację i dowiedz się, co możemy dla Ciebie zrobić!