Agencja Social Media Gdańsk

Obsługa Social Media Gdańsk – Agencja Reklamowa od Facebooka

Szukasz agencji social media z Gdańska, która mogłaby zająć się obsługą Twoich firmowych profili w social media?

Z tego artykułu dowiesz się, od czego zaczyna się i jak przebiega taka współpraca, jakimi wartościami kieruje się nasza agencja i jaki jest nasz punkt widzenia na media społecznościowe. To wszystko uzupełnimy ciekawymi przykładami z branży oraz naszymi case study, ukazującymi konkretne wyniki uzyskiwane w toku współpracy z markami. Przygotowaliśmy także listę gdańskich agencji, które zajmują się social media.

Naszym celem jest to, aby maksymalnie ułatwić Ci podjęcie decyzji. Staraliśmy się w jednym miejscu zebrać odpowiedzi na kwestie, które najczęściej poruszane są przez klientów w pierwszych rozmowach z agencją. Zacznijmy od wątpliwości dotyczących tego, czy w social media jest w ogóle miejsce dla przedsiębiorstw działających w nietypowych branżach. Z naszego doświadczenia wynika, że nie ma znaczenia, czy jesteś producentem maszyn rolniczych, konsultantem finansowym czy też prowadzisz salon kosmetyczny. Odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone działania w mediach społecznościowych przyciągną do Ciebie nowych klientów. 

Rozmiary firmy oraz stopień rozpoznawalności marki również nie stanowią przeszkody. Współpracujemy zarówno z lokalnymi przedsiębiorstwami jednoosobowymi, jak i z markami działającymi na rynku ogólnokrajowym, a nawet poza granicami Polski.

Czy chcemy przez to powiedzieć, że każda firma powinna powierzyć agencji prowadzenie swoich profili w mediach społecznościowych? Absolutnie nie. Uważamy, że ta decyzja należy do przedsiębiorcy i przy jej podejmowaniu powinien uwzględnić cele, do jakich realizacji dąży, budżet, jaki może przeznaczyć na cele marketingowe, a także fazę rozwoju, w której aktualnie znajduje się firma. Mamy nadzieję, że to, co tutaj przeczytasz, pomoże Ci w podjęciu decyzji. Zapraszamy Cię do naszego świata. Świata Marketingu, który robi kokosy!

Coconut Agency – co o współpracy z agencją social media mówią jej klienci?

Może to nieskromne z naszej strony, ale chcielibyśmy zacząć od pochwalenia się referencjami, które wystawił nam jeden z naszych klientów, Krzysztof Sarnecki. Warto wysłuchać całej jego wypowiedzi 🙂

Agencja Marketingu Internetowego – Usługa Kampanii Reklamowych Facebook i Instagram
Gdańsk - Agencje Marketingu Internetowego
Gdańsk - Realizacja i Obsługa Social Media dla Firm
Gdańsk - Najlepsze agencje social media
Gdańsk - Ranking agencji social media
Gdańsk - Opinia Klienta o Social Media

Z czego składa się oferta social media?Obsługa Gdańsk

Prowadzenie profili firmowych – Facebook, Instagram, LinkedIn

Komunikacja marki – Szukasz agencji do prowadzenia Twojego firmowego Facebooka, Instagrama czy LinkedIna? W Coconut Agency możesz liczyć na kompleksową obsługę Twoich kanałów w social mediach, wliczając w to tworzenie treści, przygotowywanie grafik oraz bieżącą moderację.

Messenger Marketing – Chatboty zdobyły już niemałą popularność w świecie social mediów. Użytkownicy chętnie z nich korzystają, ponieważ zapewniają im uzyskanie natychmiastowej odpowiedzi, a właściciele profili firmowych cieszą się, że chatboty zdejmują z ich barków część pracy.

Jeśli chcesz wprowadzić u siebie taką innowację, to chętnie przygotujemy odpowiedniego dla Twoich potrzeb chatbota. Może on służyć do umawiania wizyt, sprzedaży biletów na wydarzenia, przeprowadzania quizów i konkursów czy właśnie do odpowiadania na najczęstsze pytania klientów. Dodatkowo posłuży on do budowania listy kontaktów w Messengerze, którą możesz następnie wykorzystać do kampanii reklamowych.

Konsultacje i Szkolenia z Social Media

Gdańsk i Trójmiasto - Szkolenia Social Media
Szkolenia Social Media
  • Szkolenia Zamknięte – Tworzone z myślą o firmach, których pracownicy chcą pogłębić wiedzę w temacie mediów społecznościowych. Zawsze dostosowujemy je do indywidualnych potrzeb firmy.
  • Szkolenia Online z Social Media
    Kurs Online:  Podstawy Reklam na Facebooku
    Kurs Online: Jak Prowadzić Fanpage
  • Strategia Social Media – Z jednej strony wydawać by się mogło, że strategia marketingowa to rzecz podstawowa, a z drugiej okazuje się, że nie mają jej spisanej nawet duże i znane firmy. Dlatego zazwyczaj od tego zaczynamy współpracę z nowym klientem. Opracowana przez nas strategia social media obejmuje m.in. analizę wstępną, analizę konkurencji, budżet, grupy docelowe, big idea oraz propozycje konkretnych działań i ich harmonogram.

Kampanie Sprzedażowe – Jak reklamować się w Gdańsku na Facebooku?

Na jaki cel skierowane są najczęściej działania w digitalu wykorzystujące Facebook Ads?

W Coconut Agency wykonujemy następujące rodzaje kampanii reklamowych na Facebooku:

  • Lead Generation – jest to reklama mająca na celu zebranie kontaktów do potencjalnych klientów (czyli tzw. leadów). Znajduje zastosowanie np. w branży szkoleniowej, edukacyjnej, beauty;
  • E-commerce – celem kampanii jest sprzedaż produktu lub usługi – dla sklepów internetowych;
  • Event Marketing – reklamowanie wydarzeń – konferencji, koncertów itp.;
  • Kampanie Webinarowe – dziedzina, w której możemy pochwalić się sporym doświadczeniem i konkretnymi wynikami. Tutaj celem działań jest dotarcie do osób, które zapiszą się na webinar.
Gdańsk Schemat Kampanii Reklamowej Facebook
Gdańsk – Kampanie Reklamowe Facebook Ads

Cennik – jaki jest koszt obsługi social media – Gdańsk

Czy bierzemy udział w walce cenowej? Zdecydowanie nie.

Pozwól, że posłużymy się pewnym porównaniem. Powiedzmy, że przygotowujesz się do swojego pierwszego skoku ze spadochronem i stajesz przed wyborem odpowiedniego wyposażenia. Sprzedawca proponuje Ci szwajcarski spadochron za 780 zł, albo chiński za 200 zł. Czy odważysz się powierzyć swoje życie tańszemu zamiennikowi?

Odruchowo zakładamy, że za ceną idzie jakość. Sprawdźmy więc, co składa się na koszt usługi social media na przykładzie obsługi firmowego Facebooka:

  • liczba publikowanych postów – duże marki chcą komunikować się ze swoją społecznością codziennie, z kolei małym firmom wystarczy choćby 8 postów miesięcznie;
  • godziny moderacji – standardowo pracownicy agencji reagują na komentarze czy wiadomości w godzinach 9:00-17:00, ale niekiedy klient oczekuje moderacji weekendowej i/lub nocnej;
  • ilość niestandardowych działań – wydarzenia na Facebooku, live’y, konkursy itp.;
  • grupy na Facebooku – obsługa nie tylko profilu, ale i powiązanych z nim grup wymaga dodatkowej pracy;
  • montaż wideo lub wykonanie sesji zdjęciowej;
  • monitorowanie działania Chatbota i prowadzenie kampanii Messenger Marketingowych;
  • kampanie reklamowe Facebook Ads.

Ile w takim razie może kosztować obsługa firmowego Facebooka w skali miesiąca, zakładając, że publikowanych będzie 12 postów?

Trzeba się liczyć z wydatkiem nie mniejszym niż 2400 zł netto.

Tak drogo?! To wystarczy na zatrudnienie u siebie dodatkowej osoby i powierzenie jej obsługi social mediów!

Z tym nie możemy się zgodzić. Po pierwsze, w Coconut Agency nad każdym profilem pracuje kilku specjalistów. Nasz standardowy zespół operacyjny to minimalnie:

  • grafik – odpowiedzialny za spójny i atrakcyjny wygląd postów, stron lądowania itp.;
  • specjalista social media – obdarzona lekkim piórem osoba przygotowująca harmonogram publikacji oraz wszystkie niezbędne treści;
  • specjalista performance – osoba o umyśle analitycznym, która odpowiada za kampanie Facebook Ads.

Trudno byłoby zatem znaleźć pracownika, który miałby doświadczenie w każdym z tych obszarów. Po drugie, 2400 zł netto to wcale nie byłaby atrakcyjna stawka dla takiej osoby. Nie zapominajmy też, że nie byłby to jedyny wydatek dla przedsiębiorcy, albowiem dochodzą do tego jeszcze m.in. koszty pracodawcy.  

To praktycznie niemożliwe, aby być dobrym we wszystkim. Gra w najwyższej lidze wymaga specjalizacji. Naszą ambicją od początku było, aby pracować z najlepszymi. Tym sposobem zapewniamy przewagę konkurencyjną nam oraz naszym klientom.

Agencja social media marketingu – po czym poznać najlepszą?

Czy wybierając agencję marketingową można się “naciąć” i nie otrzymać tego, czego się spodziewaliśmy? Istnieje takie ryzyko, a przekonaliśmy się o tym prowadząc rekrutację do naszej firmy.

Historia zaczęła się od tego, że przyszła do nas na rozmowę dziewczyna starająca się o pracę w roli social media specjalisty. Z CV wynikało, że zajmowała już takie stanowisko w innej agencji, dlatego zapytaliśmy, jak wyglądała jej praca. Kiedy pochwaliła się nam, że w pewnym momencie zajmowała się 18 różnymi profilami, nie kryliśmy zdumienia. Zaintrygowało nas też, jaki był wobec tego jej zakres obowiązków. Tutaj spotkała nas kolejna niespodzianka, albowiem okazało się, że nasza rozmówczyni zajmowała się wszystkim – kontaktem z każdym spośród 18 klientów, ustalaniem harmonogramu publikacji, pisaniem postów, tworzeniem grafik i oczywiście bieżącą moderacją. Ciężko nam wyobrazić sobie, jak to w ogóle możliwe, ponieważ w naszej agencji trzymamy się diametralnie odmiennych standardów.

Tymczasem realia podobne do tych opisanych powyżej panują nie tylko w branży social media, ale także np. w wielu agencjach SEO/SEM. Warto zdawać sobie z tego sprawę i przed rozpoczęciem współpracy można wręcz zadać pytanie, ilu klientów przypada na jednego pracownika.

Oczywiście firmy idące na ilość zazwyczaj wygrywają ceną. Tutaj kryje się rozwikłanie zagadki dotyczącej różnic w wycenie usługi. Jeżeli ktoś do każdego posta robi odpowiedni research, stara się przekazać w nim pewną wartość dla odbiorcy, to jego przygotowanie będzie kosztowało więcej, niż post napisany “na kolanie”, opatrzony grafiką pobraną z internetowego banku zdjęć.

Dla jasności – nie chcemy absolutnie negować jednego podejścia i wychwalać drugiego. Oba znajdują swoich zwolenników, albowiem skierowane są do różnych odbiorców. Jeżeli zatem najważniejszym kryterium wyboru agencji social media jest dla Ciebie cena, to na pewno znajdziesz tańszego usługodawcę niż Coconut Agency.

Zależy nam na tym, aby uzmysłowić Ci różnice, z jakimi możesz spotkać się rozmawiając lub współpracując z różnymi agencjami. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższych akapitów będziesz lepiej zorientowany w sposobie funkcjonowania agencji social media.

Portfolio Coconut Agency – przykłady firm, które zaufały naszej agencji social media

Gdańsk Obsługa Social Media dla marek
Klienci Coconut Agency

Case Study – przykłady kampanii oraz efekty działań reklamowych

Jak Zarobić 250 000 zł w 26 Dni – Kampania Facebook Ads

Gdańsk - Reklama na Facebooku dla Firm
Gdańsk – Prowadzenie Social Media i Kampanie Facebook Ads

Współpraca z Dallmayr Polska – od 0 do 7 000 polubień w pół roku

Fotowoltaika – Jak Pozyskiwać Klientów na Facebooku?

Facebook Lead Ads - Poznań
Pozyskiwanie Klientów na Facebooku dla branży Fotowoltaicznej

Lead Generation – Case Study 5-ciu Kampanii Pozyskującej Kontakty za pomocą Facebook Ads

Agencja Social Media Poznań - Kampanie Reklamowe Facebook
Pozyskiwanie Klientów przez Facebook Ads

Gdańsk – jak wygląda tutejszy rynek agencji marketingowych od social media?

Prawodobonie szukasz właśnie agencji social media z Gdańska, której będziesz mógł przekazać pod opiekę Twoje firmowe profile w mediach społecznościowych. Najlepiej, aby robiła to w sposób kompleksowy – począwszy od moderacji i prowadzenia profili na Facebooku, Instagramie czy np. Twitterze, aż po obsługę kampanii reklamowych.

Jeżeli z kolei Twoje wymagania wykraczają poza obszar mediów społecznościowych, to powinieneś zainteresować się ofertą tzw. agencji 360. Świadczą one także usługi związane z SEO, Google Ads czy z tworzeniem stron internetowych. Tak naprawdę agencje 360 stanowią większość tego typu podmiotów.

My z kolei wybraliśmy specjalizację w social media i zależy nam, abyśmy z tym byli kojarzeni. Co nam to daje?

  • Skupienie – mamy czas na bieżącą pracę, ale i na śledzenie nowinek w branży oraz na szkolenia;
  • Wysoką jakość – przyjmując zlecenie na obsługę social media jesteśmy spokojni o to, że nasz klient będzie zadowolony;
  • Pozycjonuje nas to jako ekspertów od mediów społecznościowych – social media nie mają przed nami tajemnic.

Gdańsk – Performance Marketing w Social Media

Mianem Performance Marketingu (albo marketingu efektywnościowego) nazywane są takie działania reklamowe na Facebooku, które skierowane są na uzyskanie pożądanego działania. Co istotne, możemy przy nich dokładnie policzyć koszt pojedynczej akcji. Są one wykorzystywane m.in. do generowania sprzedaży (w branży e-commerce), pozyskania kontaktu (lead generation) czy sprzedawania biletów na wydarzenia.

Lista agencji social media z Gdańska

  • Coconut Agency
  • Beeffective
  • Engine Sp. z o.o.
  • Feeltz
  • Jamel
  • NAOKO Agencja Interaktywna
  • Playsoft Agency Mobile&Social
  • Projekt PR
  • SEOgroup
  • White Factory

Obsługa social media Gdańsk – Kontakt

Chcesz zapytać o wycenę, umówić się na niezobowiązującą rozmowę lub bezpłatne konsultacje z naszym specjalistą? 

Przejdź do formularza kontaktowego >> Kliknij TUTAJ <<

Zachęcamy także do śledzenia Coconut Agency w social mediach:

Facebook: Coconut Agency na FB

Instagram: @coconut_agency

LinkedIn: Coconut Agency na LI

YouTube: Coconut Agency na YT

Podobne wpisy