Branża ślubna w social media - Jak pozyskiwać klientów?

Branża ślubna w social media. Co zrobić, by państwo młodzi powiedzieli „tak” Twoim usługom?

Branża ślubna jest niezwykle konkurencyjna, ale masz do dyspozycji narzędzie, które pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych firm – social media. Jak prowadzić media społecznościowe dla salonu sukien ślubnych, florystki albo wedding plannera? Podpowiadamy!

Nie bez przyczyny mówi się o ślubie jako tym wyjątkowym dniunajważniejszym dniu w życiu – państwo młodzi i ich bliscy są gotowi zrobić wszystko, by zapamiętać ten moment na zawsze. Spraw, by Twoja firma miała w tym swój udział i przyszli małżonkowie powiedzieli „tak” nie tylko sobie, ale i Twoim usługom. Podpowiadamy, jak to osiągnąć przez prowadzenie social media w branży ślubnej!

Branża ślubna w social media. Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe dla swojego ślubnego biznesu?

Niezależnie od tego, czy działasz już na rynku od kilku lat, czy dopiero chcesz wejść do branży ślubnej, social media mogą pomóc Ci w zdobyciu zleceń i wypełnieniu kalendarza na kilka miesięcy w przód. Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu kont firmy na Facebooku, Instagramie czy Pintereście?

1. Dotrzyj do nowych klientów branży ślubnej za darmo

Twoi klienci są w mediach społecznościowych – zarówno byli, jak i obecni oraz potencjalni. Daj się znaleźć i oznaczyć! Fanpage marki ślubnej na Facebooku czy jej konto na Instagramie to nie tylko Twoje portfolio, ale przede wszystkim kanał do kontaktu z zainteresowanymi osobami. Dzięki nim dowiesz się, kto i gdzie Cię poleca i będziesz mieć możliwość bezpośredniego kontaktu z osobą, której Cię zarekomendowano.

Fanpage i rekomendacje od byłych klientów podniosą Twoją wiarygodność jako wykonawcy. Na początkowym etapie działań w branży ślubnej nie musisz mieć nawet strony www – konta w mediach społecznościowych mogą ją przynajmniej na jakiś czas zastąpić.

2. Kieruj reklamy do swojej grupy docelowej

W branży ślubnej reklama w social media jest wręcz niezbędna – na początku pozwoli Ci się przebić, a w kolejnych etapach rozwoju marki szybciej zapełniać swój kalendarz. 

Platformy społecznościowe, np. Facebook i Instagram, umożliwiają targetowanie:

– po zainteresowaniach, np. fotografią ślubną, obrączkami, zaproszeniami,

– po danych demograficznych (deklaratywnych), np. statusie związku,

– po danych behawioralnych, np. dotyczących wykorzystywanych urządzeń i nadchodzących rocznic.

Dzięki temu możesz mówić dokładnie do osób, na których pozyskiwaniu Ci zależy.

3. Zaprezentuj ślubne portfolio w social media

Media społecznościowe w branży ślubnej nierzadko będą substytutem portfolio – możesz tutaj pokazać swoje realizacje, opowiedzieć historie par, podzielić się wskazówkami oraz zainspirować przyszłych nowożeńców. Daj się poznać jako osoba doświadczona, profesjonalna i godna zaufania, która ma na swoim koncie udział w wielu wspaniałych ślubnych projektach. 

4. Zbuduj zaangażowaną społeczność

Zbuduj zaangażowaną społeczność w social media wokół swojej marki, a kalendarz wypełni się po brzegi! Znajdą się tam osoby polecające Twoje usługi kolejnym potencjalnym klientom, dlatego warto zainwestować swój czas i środki w rozwijanie mediów społecznościowych. W branży ślubnej siła rekomendacji jest szczególnie ważna, bo – choć małżeństwo zawiera się zwykle tylko raz – często po ślubie służy się radą przygotowującym się do ceremonii znajomym i przyjaciołom. Stwórz miejsce, w którym regularnie będziesz przypominać odbiorcom o marce i dasz im przestrzeń do dyskusji zarówno z nią, jak i o niej.

Strategia social media w branży ślubnej – czy jest potrzebna? Co powinna zawierać?

Działania w social media dla branży ślubnej warto zacząć od stworzenia strategii, która odpowie na pytania o to:

  • jak działa Twoja ślubna konkurencja w social media, 
  • jaka jest Twoja grupa docelowa w mediach społecznościowych, 
  • jakie były Twoje dotychczasowe działania pod względem marketingowym,
  • co należy robić, żeby firma się rozwijała, kalendarz był pełen, a społeczność zaangażowana.

Możesz przygotować ją samodzielnie albo zlecić ją naszym specjalistom. Warto to zrobić, bo dzięki strategii dowiesz się więcej o swoich konkurentach – przeanalizujemy w niej ich działania i rozłożymy je na czynniki pierwsze, by dowiedzieć się, skąd ich sukces. Sprawdzimy też, które z nich można ulepszyć i zaadaptować do Twoich potrzeb. Gruntownie przebadamy także grupę docelową, by wiedzieć, jakie komunikaty na nią działają, jaką strategię sprzedaży przyjąć i jakie elementy oferty szczególnie eksponować. 

W wyniku analiz powstanie unikatowa koncepcja komunikacji Twojej marki z branży ślubnej w social media, której wdrożenie zagwarantuje Ci wyróżnienie się na rynku i napływ nowych klientów.

Dowiedz się więcej o strategii: Strategia social media – z czego się składa i komu jest potrzebna?

Kanały komunikacji social media dla branży ślubnej – jakie wybrać?

Nie we wszystkich mediach społecznościowych efektywność działania będzie taka sama. Na jakie kanały komunikacji powinna postawić firma z branży ślubnej?

Facebook dla branży ślubnej – salonu sukien ślubnych, makijażystów, wedding plannerów, florystów i wielu innych

Jako podstawowy kanał social media w branży ślubnej najlepiej sprawdzi się Facebook korzysta z niego najwięcej osób w Polsce, a do tego umożliwia nie tylko prowadzenie fanpage’a, ale także grupy tematycznej.

Na fanpage’u marki ślubnej na Facebooku warto dzielić się:

  • przykładowymi realizacjami, 
  • opiniami dotychczasowych klientów, 
  • ślubnymi poradami, 
  • opowieściami o swoich parach i usługach dla nich (case studies),
  • trendach w modzie ślubnej,
  • bieżącymi informacjami o działaniu marki.

Facebook w branży ślubnej

Możesz także organizować wydarzenia, które odbędą się fizycznie lub wirtualnie, live’y z ekspertami, a nawet założyć własną ślubną grupę tematyczną – idealne miejsce do poznania swoich potencjalnych klientów i ich bolączek.

Instagram w branży ślubnej 

Doskonałym miejscem dla usługodawców, w tym np. fotografów ślubnych, jest Instagram – to dla nich szansa na pokazanie swojej estetyki i umiejętności szerokiemu gronu odbiorców. Warto to robić na różne sposoby, tj. tworzyć posty, stories, reels i transmisje na żywo, a także komentować posty dotyczące związków i narzeczeństwa publikowane przez innych użytkowników. 

Instagram w branży ślubnej

Osoby, które nie mają jeszcze strony www, mogą wykorzystać sekcję wyróżnionych relacji do zaprezentowania siebie, swojego portfolio, cennika oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, by ułatwić potencjalnym klientom znalezienie interesujących ich informacji.

Instagram w branży ślubnej - wyróżnione relacje na IG

Pinterest w branży ślubnej

Branża ślubna na Pintereście przeżywa swój rozkwit – to właśnie tam pary młode szukają ślubno-weselnych inspiracji, dlatego warto zadbać o to, by pojawiała się tam i nasza marka. Niezależnie od tego, czy tworzysz zaproszenia, czy aranżujesz stoły, zadbaj o opisy nasycone słowami kluczowymi i linki do swojej strony www. Zainwestuj również w profesjonalną sesję zdjęciową dla produktów, by pokazać je w jak najatrakcyjniejszy sposób.

Branża ślubna na Pintereście

YouTube dla branży ślubnej – nie tylko dla filmowców

YouTube to dla filmowców z branży ślubnej must have – potraktuj go jak kolejną odsłonę portfolio. Mogą tu jednak działać nie tylko twórcy wideo! Bardzo ciekawe kanały na Youtube dla branży ślubnej mogą stworzyć:

  • wedding plannerzy, 
  • makijażyści,
  • floryści, 
  • cateringi i zespoły kuchenne do wynajęcia.

Ślub to dla wielu osób ogromny wydatek, dlatego nim skorzystają z konkretnej oferty, chcą poznać trendy i dostępne rozwiązania. Pokaż im, że masz rozległą wiedzę na temat planowania ceremonii i wesel, by udowodnić, że wybranie Ciebie będzie strzałem w dziesiątkę!

YouTube w branży ślubnej

Co publikować w social media branży ślubnej? 6 sprawdzonych rozwiązań!

Wiesz już, dlaczego i gdzie warto działać – pora na poznanie sprawdzonych sposobów na komunikację w social media marki ślubnej. Oto najlepsze z nich!

1. Dziel się ślubnym portfolio w social media

Niezależnie od tego, czy prowadzisz salę weselną, czy masz salon sukien ślubnych, w social media prezentuj efekty swojej pracy. Zadbaj o to, by każde zdjęcie było wyraźne, estetyczne i wykonane w dobrym świetle – nawet najładniejsza rzecz na kiepskiej fotografii będzie się prezentować nijako. Opowiadaj też historie par i to, jak podchodzisz do ich oczekiwań.

Prezentuj usługi przy wykorzystaniu różnych formatów postów, takich jak wideo, pojedyncze zdjęcia, gify czy albumy. Zadbaj też o pokazanie wachlarza swoich umiejętności i możliwości, jakie oferujesz. Jeśli gotujesz, pokaż opcje wegetariańskie, wegańskie czy bez laktozy. Jeśli sprzedajesz suknie – niech modelki mają zarówno bardzo małe, jak i bardzo duże rozmiary, co udowodni, że naprawdę każda panna młoda znajdzie coś dla siebie. Fotografujesz? Dowiedź, że zrobisz magiczny reportaż i w kościele, i w urzędzie.

Portfolio w social mediach - fotografia ślubna

2. Pokazuj opinie zadowolonych klientów

Opinie w branży ślubnej są bardzo ważne, dlatego zadbaj o to, by pokazywać je w mediach społecznościowych. Proś zadowolone pary o kilka słów rekomendacji, które będziesz potem wykorzystywać w swojej komunikacji – wiele z nich z radością się na to zgodzi. 

Posty z opiniami powinny pojawiać się regularnie, ponieważ są dla wielu osób świetnym pretekstem do wyrażenia w komentarzu własnego zadowolenia. Takie świadectwa zwykłych ludzi mogą być decydującym czynnikiem przekonującym przyszłych małżonków do sięgnięcia po Twoją ofertę.

Opinie klientów w social media - branża ślubna

3. Dziel się w social media ślubnymi inspiracjami i trendami

Para bierze ślub raz – a Ty na tych ceremoniach bywasz przynajmniej kilkanaście razy w roku i od podszewki znasz swój biznes. Udowodnij im to!

Twórz posty o:

  • trendach i modach w branży ślubnej, 
  • częstych błędach par młodych, 
  • najciekawszych rozwiązaniach, które podobają się gościom, 
  • sposobach na modyfikacje stałych punktów wesela, za którymi nie wszyscy przepadają (np. oczepin).

Obawiasz się, że za dużo zdradzisz? Wręcz przeciwnie! To najlepszy sposób na pokazanie, że Twoja wiedza jest rozległa i sięga o wiele dalej, dlatego zatrudnienie Cię będzie świetną inwestycją.

Edukowanie odbiorców na profilach social media - branża ślubna

4. Demonstruj proces działania krok po kroku

Znów – to Ty masz wiedzę o tym, jak działa branża ślubna. W social media pokazuj parom, jak krok po kroku będzie przebiegać Wasza współpraca. Udowodnisz w ten sposób swój profesjonalizm, unikniesz tłumaczenia wielu osobom tego samego i… uzasadnisz ceny, które na papierze mogą wydawać się zbyt wysokie.

W taki sposób możesz zaprezentować etapy tworzenia ślubnego reportażu, ustalania weselnego menu czy szycia sukni ślubnej. Rób to na wiele sposobów – za pomocą infografik, wideo, live’ów czy prezentacji, by każdy potencjalny klient mógł trafić na swoją ulubioną formę contentu.

Publikowanie Insta Stories w branży ślubnej

5. Udowadniaj, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty

Social media w branży ślubnej sprzedają, dlatego nie tylko twórz tam swoją ofertę, ale także uzasadniaj, dlaczego warto korzystać właśnie z niej. Tworzysz dekoracje? Pokaż na zdjęciach jakość półproduktów, które wybierasz, i opowiedz w opisie, dlaczego to właśnie one będą najlepsze. Gotujesz? Opowiedz na wideo o tym, z jakich narzędzi i składników korzystasz i dlaczego. 

Pamiętaj, że Twój potencjalny klient tego nie wie i nic nie jest dla niego oczywiste. Niech nie porównuje samych cen, ale ma też pojęcie, za co dokładnie płaci.

Prezentowanie zalet ze skorzystania z usług w branży ślubnej

6. Przedstawiaj kwestie formalne

Formalności też są ważne. W social media dla marki ślubnej zwróć uwagę na:

  • jasne prezentowanie lokalizacji, w których działasz, 
  • wyeksponowanie informacji o dojeździe, jeśli miejsce prowadzenia działalności jest stacjonarne, 
  • kwestie wyjazdów w plenery (ma to znaczenie zwłaszcza dla fotografów),
  • prezentację cennika i informację o podpisywanej umowie oraz sposobie rozliczeń.

Zrób z tego swoiste FAQ, do którego w każdej chwili będzie można sięgnąć i przekierować kolejnych zainteresowanych. 

Informacje o firmie z branży ślubnej w social mediach - Facebook i Instagram

Prowadzenie social media dla marki ślubnej powierz Coconut Agency!

Twój biznes wymaga stuprocentowego zaangażowania z Twojej strony i nie masz czasu na tworzenie społeczności w mediach społecznościowych? Chętnie pomożemy! Możesz nam zlecić prowadzenie dowolnego kanału social media, realizację płatnej kampanii reklamowej albo zrobienie sesji zdjęciowej. Możemy też nauczyć tego Ciebie – wystarczy, że zamówisz szkolenie dedykowane z mediów społecznościowych w branży ślubnej. Zrobimy wszystko, by jak najwięcej par mówiło „tak” Tobie i Twoim usługom!

Zapytaj nas o rekomendację dla Twojej marki podczas bezpłatnej konsultacji!

Podobne wpisy