Reklama na Facebooku – Odrzucona Grafika, a Ilość Tekstu
Gdy wychodzimy na ulicę, zewsząd atakują nas krzykliwe hasła na billboardach oraz rzucające się w oczy grafiki. Tak, jesteśmy przyzwyczajeni do reklam w formacie maxi! Czy tego samego możemy spodziewać się na Facebooku? Otóż nie.
Reklamodawcy podczas swojej pracy niejednokrotnie odbijają się od wytycznych Systemu Reklamowego Facebooka. To dlatego, że jego zadaniem jest zapewnienie wartości obu stronom – reklamodawcom i odbiorcom. I to właśnie wartość ma tu kluczowe znaczenie.

Zespół Facebooka nieustannie prowadzi badania i analizuje opinie społeczności. W ten sposób automatycznie jest w stanie ocenić, które reklamy stanowią wartość dla odbiorców, a które nie. Dzięki temu również i Ty podczas przeglądania aktualności widzisz reklamy, które mają być dla Ciebie potencjalnie wartościowe i interesujące.
Reklama na Facebooku, a Ilość tekstu na grafice
Dlaczego należy zwracać uwagę na ilość tekstu na obrazie? Okazuje się, że obrazy, które zawierają mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze – osiągają lepsze wyniki i kosztują mniej!
Jeśli wykorzystasz grafikę bez tekstu lub z jego małą ilością, to zapłacisz za reklamę zdecydowanie mniej. Jak to działa? Przy takim samym budżecie grafika z większą ilością tekstu dotrze do mniejszej ilości osób.
Pamiętaj! Zasada 20% dotyczy tylko i wyłącznie tekstu, który znajduje się na grafice. Nie musisz martwić się o długość tekstu głównego oraz nagłówków (chociaż to temat na odrębny artykuł).

Wniosek zatem jest prosty:

Co ciekawe, ilość tekstu w reklamach w Stories nie jest objęty limitami – tutaj możesz szaleć do woli – bez względu na ilość znaków na grafice zostanie ona zatwierdzona.
Skoro już ustaliliśmy, że działanie zgodnie z wytycznymi Facebooka po prostu się opłaca, pozostaje odpowiedzieć na pytanie:
Reklama na Facebooku – Jak sprawdzić ilość tekstu na grafice
Gdzie możemy zweryfikować, czy ilość tekstu na grafice jest odpowiednia? Facebook udostępnia narzędzie, za pomocą którego w prosty i szybki sposób sprawdzisz, czy Twoja grafika spełnia wytyczne zasady 20%: SPRAWDŹ

Reklama na Facebooku z dużą ilością tekstu – czy to możliwe?
Należy pamiętać, że pierwszy etap weryfikacji odbywa się w pełni automatycznie – to tylko system, który można… oszukać! Chciałoby się rzec, że system Facebooka jest nieomylny, jednak zdarzają się wyjątki.
Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka sprawdzonych tipów, które pomogą Ci “oszukać” algorytm Facebooka:
- Unikaj kontrastów! Polecamy użyć opcji przeźroczystości – np. na poziomie 90% różnica gołym okiem jest nie do wychwycenia, jednak algorytm Facebooka odczyta taką grafikę, jako bardziej spójną!
- Kolor ma znaczenie! Zwróć uwagę na kolor tekstu. Im bardziej wtapia się w tło, tym lepiej!
- Nie rozbijaj tekstu! Staraj się, by obszar z tekstem był jak najbardziej zbity – zmniejsz interlinie, wypróbuj odrobinę mniejszy rozmiar czcionki lub zrezygnuj z boldowania.
- Spróbuj na ukos! Tekst umieszczony na grafice po skosie ma większe prawdopodobieństwo przejścia weryfikacji.

Zauważ! Grafika z tymi samymi elementami nie przechodzi weryfikacji. Dlaczego? Głównym powodem jest tekst, który jest umieszczony idealnie prosto.

5. Musisz kombinować! Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki jest przepis na grafikę idealną. Zauważyliśmy jednak, że im bardziej automat traktuje grafikę jako całość, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie zaakceptowana.
Zmiany na Facebooku zachodzą bardzo dynamicznie, również w kwestii zasad dotyczących grafik i ich wytycznych. Czy zdarzyło się nam, że grafika została zaakceptowana, by po paru godzinach otrzymać powiadomienie o wstrzymaniu kampanii? Oczywiście, że tak. Jednak wyjątki potwierdzają regułę, a wyżej wymienione tipy bardzo ułatwiają nam pracę 🙂
Dlaczego Facebook odrzucił moją grafikę w reklamie?
Mało osób zdaje sobie sprawę, że logo firmy, znak wodny, a nawet liczby mogą być potraktowane jako tekst.
- Klienci zapominają, że logo, to niejednokrotnie także tekst! Każdy grafik chociaż raz w swojej karierze usłyszał “większe logo!” i tu pojawia się problem – zbyt duże logo na grafice zostanie automatycznie odrzucone. Czasem zapominamy, że nasza firma posiada dwie wersje logo – tekstową i graficzną. Polecamy użyć tę drugą!

Liczby – wszystkie liczby podczas weryfikacji są traktowane jako tekst.

Odrzucona grafika – poproś Facebooka o ponowną weryfikację
Pamiętaj! Zawsze możesz się odwołać! Zgodność tekstu na grafice nie budzi zastrzeżeń, jednak Twoja reklama została odrzucona? Odwołaj się od decyzji Facebooka. Poproś o ponowną weryfikację jeśli uważasz, że decyzja została podjęta niesłusznie. Sprawdź specjalną zakładkę: TUTAJ
Chcesz zrozumieć reklamy na Facebooku? – Sprawdź nasze szkolenia dla firm!