Jak promować szkołę języków obcych w social media? Ekspercki poradnik
Chcesz zapełnić grafiki lektorów i sprawić, by nauka w Twojej szkole językowej była przedmiotem pożądania? Spróbuj dotrzeć do nowych uczniów przez media społecznościowe. Jak prowadzić social media szkoły językowej, by kursanci chcieli zapisywać się właśnie do niej? W artykule znajdziesz odpowiedź!
Znajomość kilku języków to często klucz do zdobycia dobrze płatnej pracy czy udanych podróży. Z tego powodu wiele osób decyduje się na poszerzanie swoich kompetencji w tym zakresie przez naukę w szkole języków obcych – ale nie tylko. Zajęcia grupowe mogą być też sposobem na poznanie nowych ludzi i realizację pasji. Pokaż w mediach społecznościowych swojej placówki, że dzięki zapisaniu się do niej można osiągnąć wszystkie swoje językowe cele!
Jak prowadzić social media szkoły językowej, by grafik był wypełniony spotkaniami z uczniami? Podpowiadamy!
Dlaczego szkoła językowa powinna działać w social media?
Znamy przynajmniej kilkanaście powodów, dla których warto prowadzić social media szkoły językowej – przedstawimy Ci 3 najważniejsze z nich, bo to one są kluczem do zrozumienia mocy social media.
1. Kontakt z obecnymi uczniami i sposób na dotarcie do ich znajomych
Dzięki mediom społecznościowym szkoła językowa może na bieżąco informować swoich uczniów o zmianach, promocjach i nowościach. Oczywiście możecie też użyć do tego newslettera czy SMS-ów, ale zobaczą je tylko adresaci. Na Facebooku czy Instagramie możecie w ten sposób dotrzeć także do ich znajomych, którzy już korzystają z Waszych usług – wystarczy, że zadowolony uczeń skomentuje czy udostępni Wasz post. Bezpośrednia rekomendacja może być dużo skuteczniejsza niż jakakolwiek reklama.
2. Możliwość pozyskania nowych klientów
W social media szkoła językowa może docierać do nowych klientów zarówno poprzez działania płatne (reklamy), jak i bezpłatne (organiczne, np. udostępnienia postów przez obecnych fanów). Dobrze zaplanowana i wdrożona strategia prowadzenia działań w mediach społecznościowych pomoże Ci wyprzedzić konkurencję i stać się top of mind – pierwszym skojarzeniem klienta z hasłem „szkoła językowa”.
Jeśli zainstalujesz na www placówki kody śledzące generowane przez social media (np. Pixel Facebooka, Pixel TikToka, Insight Tag LinkedIna), uda Ci się dotrzeć do osób, które już były na stronie. Wystarczy stworzyć odpowiednio dobrane do nich reklamy remarketingowe, by domknąć sprzedaż i cieszyć się kolejnym zadowolonym klientem.
3. Zbudowanie i zwiększanie świadomości istnienia marki
Dziś mało kto zainteresuje się szkołą językową na podstawie billboardu czy ulotki – prędzej czy później i tak sprawdzi opinie o niej w Internecie. Spraw, by mógł ją sobie wyrobić na podstawie ciekawych treści publikowanych przez szkołę językową w social media, a także lekturę pozytywnych opinii w komentarzach i postach. Buduj wokół marki społeczność zaangażowanych i zadowolonych uczniów, która sama korzysta z usługi i poleca ją dalej.
Social media szkoły języków obcych. Od czego zacząć?
Działania szkoły językowej w social media najlepiej rozpocząć od stworzenia strategii, która składa się z czterech filarów:
- analizy grupy docelowej,
- analizy konkurencji,
- analizy obecnej sytuacji marki w mediach społecznościowych,
- pomysłu kreatywnego – od idei po sposób egzekucji i mierzenia efektywności.
Analiza grupy docelowej pozwoli na poznanie potencjalnych klientów i określenie, co nimi kieruje, jakie mają potrzeby i oczekiwania. Dowiesz się dzięki niej, jak do nich mówić, by chcieli słuchać i jakie obawy musisz rozwiać, zanim dokonają zakupu.
Analiza konkurencji ma na celu zidentyfikowanie mocnych i słabych stron firm, które prowadzą działalność podobną do Twojej. Zobaczysz jak na dłoni, co w ich przypadku działa, a co się nie sprawdza – to może być punkt wyjścia do wprowadzenia sprawdzonych rozwiązań u siebie i uniknięcia błędów.
Przeanalizowanie obecnej sytuacji marki umożliwi dostrzeżenie zalet i wad obecnej komunikacji oraz określenie, co można robić lepiej. Będzie okazją do uważnego, krytycznego przyjrzenia się profilom social media szkoły językowej i poprawienia kwestii, które być może były odsuwane w nieokreśloną przyszłość.
W efekcie analiz powstaje koncepcja kreatywna, czyli unikalny pomysł na to, jak wyróżnić się na tle konkurencji, dotrzeć do nowych klientów i poprawić popełniane błędy. Zawiera wszystko, co musisz wiedzieć o nowej koncepcji komunikacji swojej szkoły językowej w social media.
Jak stworzyć strategię działań w mediach społecznościowych? Możesz zrobić ją samodzielnie, z zespołem albo powierzyć to naszym doświadczonym specjalistom, którzy z sukcesem wymyślili i wdrożyli strategie social media dla wielu firm z różnych branż – także szkół językowych.
Więcej o strategii piszemy tutaj: Strategia social media – z czego się składa i komu jest potrzebna?
Kanały social media dla szkoły języków obcych – jak je wybrać?
Jednym z elementów pomysłu kreatywnego jest wybór kanałów social media dobranych indywidualnie do potrzeb i możliwości marki. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz na razie stworzyć strategii, podpowiemy Ci, które kanały sprawdziły się najlepiej w przypadku innych firm z Twojej branży i dlatego mogą być skuteczne także w Twoim przypadku. Które kanały warto wypróbować najpierw, gdy chcesz wprowadzić do social media szkołę języków obcych?
Facebook dla szkoły językowej
Szkoła językowa na Facebooku może postawić na edukowanie swoich obecnych i potencjalnych uczniów przez ciekawostki językowe i kulturowe. Taka opcja doskonale sprawdzi się w przypadku szkół wyspecjalizowanych w konkretnym języku, np. szkoły języka hiszpańskiego albo szkoły języka angielskiego. Placówki, w których naucza się wielu języków, mogą za to wykorzystać Facebooka do prezentowania całej swojej oferty i poświęcić pojedynczym językom konkretne dni czy miesiące.
Facebook szkoły językowej może posłużyć także do:
- publikowania aktualności,
- przedstawienia kompetencji lektorów,
- informowania o promocjach i zniżkach,
- szukania pracowników.
Instagram dla szkoły języków obcych
Silnym trendem na Instagramie jest edukowanie przez posty w formie karuzeli czy codzienne stories. Szkoła języków obcych na Instagramie może również postawić na edukację i wyspecjalizować się w tworzeniu konkretnego typu postów, na przykład:
- wyjaśniających zawiłości gramatyczne,
- prezentujących codziennie nowe słowo w danym języku,
- będących ciekawostkami kulturowo-obyczajowymi,
- prezentujących struktury językowe z seriali i piosenek.
W Insta stories możesz przeprowadzać angażujące quizy sprawdzające wiedzę przekazywaną w postach, tworzyć wyzwania i odpowiadać na pytania fanów.
TikTok dla szkoły językowej
Z TikToka w Polsce korzystają nie tylko dzieci – mniej więcej ¾ użytkowników to osoby dorosłe, a więc dysponujące w zdecydowanej większości jakimś kapitałem i będące potencjalnymi klientami.
Na TikToku szkoła językowa może:
- uczyć wymowy słówek i fraz,
- pokazywać slang i język codziennej komunikacji native speakerów,
- wyjaśniać struktury gramatyczne, bazując na piosenkach stanowiących podkład muzyczny do TikToka.
Kreatywne podejście do tego medium pozwoli na szybkie uzyskanie dużych zasięgów i wypromowanie innych kanałów, np. Instagrama, a także zaprezentowanie oferty szkoły i jej wyróżników w sposób zapadający w pamięć.
Pinterest dla szkoły języków obcych
Lektorzy z Twojej szkoły tworzą atrakcyjne graficznie materiały do nauki? Wykorzystaj to, by na ich podstawie stworzyć piny na Pintereście! Każdy pin może kierować do strony www, jest to więc dla witryny doskonałe źródło ruchu. Stwórz unikalne, wyróżniające się szablony (lub kupcie gotowe szablony do social media w naszym sklepie), by użytkownicy łatwo mogli rozpoznać Twoją markę.
Szkoła językowa w social media – 7 sprawdzonych wskazówek, jak działać skutecznie!
Chętnie podzielimy się z Tobą kilkoma sprawdzonymi wskazówkami, które przyniosły najlepsze efekty w prowadzonych przez nas kanałach social media dla szkół języków obcych. Oto one!
1. Wykorzystaj humor w postach szkoły językowej
Nauka przez zabawę jest dobra nie tylko dla dzieci. Twórz memy w języku, który jest nauczany w szkole, i objaśniaj wybrane słownictwo. Możesz także przygotować wykreślanki, językowe bingo czy zgadywanki, by dostarczyć fanom rozrywki i porcji wiedzy. Social media szkoły językowej nie muszą być śmiertelnie poważne!
2. Przygotuj różne formaty postów na social media
Na Facebooku twórz posty pionowe i poziome, albumy, gify, pokazy slajdów czy krótkie wideo. Zróżnicowany content sprawi, że każdy z fanów strony znajdzie coś dla siebie. Na Instagramie zadbaj o to, by prócz postów z pojedynczym zdjęciem pojawiały się karuzele, rolki, stories i live’y. Na TikToku szkoły językowej wykorzystuj hashtag challenge’e, efekty i duety.
3. Pokazuj lektorów i opinie
Stwórz cykl postów, w którym zaprezentujesz doświadczenie i wykształcenie lektorów, by przekonać do siebie szczególnie wymagających klientów. Niezdecydowanych namówią do skorzystania z Twoich usług grafiki, na których będą zawarte prawdziwe opinie uczniów szkoły językowej. Social media to dobre miejsce do uzyskania kolejnych recenzji, dlatego od czasu do czasu zamieść post z prośbą o napisanie np. opinii w wizytówce Google.
4. Dziel się ciekawostkami kulturowymi w social mediach
Język to nie tylko słówka i gramatyka, ale także tradycje i obyczaje. Odwołuj się w swoich postach do świąt charakterystycznych dla wybranych kultur, a także do ich życia codziennego – pokaż np. koszyk zakupowy przeciętnego mieszkańca Norwegii i to, co odróżnia go od koszyka typowego Polaka. Niech social media Twojej szkoły językowej będą miejscem, w którym można poznać pasjonujące ciekawostki.
5. Moderuj interakcje i angażuj społeczność na profilach w SM
Dobra treść nie wystarczy – koniecznie odpowiadaj na komentarze i wiadomości oraz inicjuj dyskusje. Możesz prosić użytkowników o podzielenie się ich sposobami na naukę języka, o napisanie, jak jego znajomość przydała im się w podróży albo o wrzucenie w komentarzach zdjęcia miejsca, do którego chcą pojechać i którego język ich fascynuje. Zadbaj o to, by w social media Twojej szkoły językowej mieli przestrzeń do mówienia, nie tylko do słuchania Ciebie.
6. Pokaż atuty szkoły językowej w social media
W salach wykładowych znajdują się nowoczesne sprzęty wspierające naukę? Lektorzy zdobyli nowe kompetencje? Do placówki jest znakomity dojazd z każdego miejsca w mieście? To doskonałe pomysły na posty!
Komunikuj w social media szkoły językowej jej „formalne” i niepodważalne atuty, których nie ma nikt inny. Dla osób decydujących się na zajęcia stacjonarne infrastruktura może mieć kluczowe znaczenie, dlatego mów o niej w mediach społecznościowych, by na pewno to do nich dotarło.
7. Zachęć obecnych klientów do obserwowania szkoły językowej w mediach społecznościowych
Tak banalnie proste działanie przynosi często doskonałe efekty! Wspomnij nowym klientom o tym, że Twoja szkoła języków obcych ma media społecznościowe. Dodaj informację o nich do ulotek. Poproś lektorów, by 1–2 razy w semestrze zachęcili uczniów do śledzenia social media szkoły językowej. Koniecznie zamieść linki do nich na www, a na drzwiach wywieś kody QR przekierowujące do fanpage’y. W ten sposób możesz niskim lub żadnym kosztem dotrzeć do najbardziej zainteresowanych osób.
Jak prowadzić profesjonalną komunikację szkoły językowej w social media? Umów się na bezpłatną konsultację
Czujesz, że potrzebujesz wsparcia rzetelnego partnera w stworzeniu i wdrożeniu strategii social media? Skorzystaj z usług Coconut Agency! Nasi specjaliści mogą zarówno poprowadzić kanały Twojej marki, jak i przygotować dla Ciebie dedykowane szkolenie, dzięki któremu dowiesz się, jak robić to samodzielnie.
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się jak możemy Ci pomóc w branży edukacyjnej >>