LinkedIn Company Page – jak prowadzić stronę firmową na LinkedInie, by ludzie chcieli ją obserwować?
Jeśli działasz w branży, która kieruje się do klientów z sektora B2B, wiesz pewnie, jak dużą rolę odgrywa prowadzenie działań w odpowiednich mediach społecznościowych. Jak prowadzić Company Page na LinkedInie, by stale przybywali tam nowi zaangażowani obserwatorzy – klienci i pracownicy? Garść wskazówek o prowadzeniu strony firmowej na LinkedIn znajdziesz w naszym artykule!
LinkedIn to medium społecznościowe, w którym każdy – niezależnie od tego, czy działa w branży B2B czy B2C – znajdzie przestrzeń dla siebie, o ile oczywiście dostosuje się do specyfiki tego kanału. Jak prowadzić stronę firmową na LinkedInie, by dawała odbiorcom wartość? O czym pisać i w jaki sposób? Jakie typy publikacji wykorzystywać na LinkedIn? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego wpisu!
Profil firmowy na LinkedInie – co to jest? Czym się różni Company Page od fanpage’a na Facebooku?
Zacznijmy od podstaw. Company Page na LinkedInie to strona (fanpage) poświęcona Twojej marce stworzona w tym medium. Działa trochę inaczej niż na Facebooku – ma nie tylko odrębne funkcje (np. nie można do niej wysłać wiadomości), ale przede wszystkim także inne grono odbiorców, co z kolei wymusza konieczność innej komunikacji.
Użytkownicy LinkedIna używają swojego konta w tym medium w celach biznesowych – dodają tutaj informacje o swoim doświadczeniu i życiu zawodowym, kompetencjach, certyfikatach czy umiejętnościach. Na porządku dziennym jest komunikowanie się ze sobą w sposób formalny, niezależnie od tego, czy mówimy o wiadomościach prywatnych, czy o komentarzach. Pisanie do kogoś per „pani/pan” na LinkedIn nikogo nie dziwi.
Przez to również sama strona firmowa na LinkedIn musi dostosować swoją komunikację do stylu, w jakim wypowiadają się tutaj odbiorcy. Nawet te marki, które na co dzień są niezwykle zabawne na Facebooku, na LinkedInie poważnieją i skupiają się przede wszystkim na dostarczaniu merytorycznych informacji, nie rozrywki. Jeśli więc myślisz, że strona biznesowa na LinkedInie i fanpage na Facebooku to prawie to samo, koniecznie czytaj dalej – znajdziesz tu sporo wartościowych informacji, które przekonają Cię do zmiany zdania.
Po co firmie Company Page na LinkedInie? 3 kluczowe powody
Być może spotykasz się czasem z argumentem: „Po co naszej firmie Company Page na LinkedInie, skoro mamy już stronę firmową na Facebooku?” i nie wiesz, co odpowiedzieć. W agencji social media też czasem spotykamy się z tym pytaniem, dlatego wyjaśniamy, po co marce strona firmowa na LinkedInie.
1. Rekrutacja na LinkedIn
Po pierwsze, LinkedIn oferuje Twojej marce o wiele większe możliwości docierania do specjalistów z każdej dziedziny niż jakiekolwiek inne medium społecznościowe. Większość osób podaje tutaj prawdziwe dane na temat swojego wykształcenia i doświadczenia, regularnie aktualizują też te informacje, by odpowiadały stanowi faktycznemu.
LinkedIn to świetne miejsce do poszukiwania nowych pracowników i ogłaszania rekrutacji. Fanpage firmy na LinkedInie pozwoli Wam nie tylko na polepszenie dystrybucji ogłoszeń o pracę, ale przede wszystkim na pokazanie się potencjalnym pracownikom jako marka godna rozważenia w kontekście zmiany miejsca zatrudnienia.
2. Employer branding – budowanie wizerunku firmy na LinkedIn
Po drugie, na LinkedInie warto budować swój wizerunek pracodawcy – zarówno w oczach obecnych i potencjalnych pracowników, jak i klientów czy inwestorów/akcjonariuszy. Na stronie na Facebooku często (zwłaszcza w B2C) nie ma przestrzeni do pochwalenia się sukcesami firmy czy pojedynczych pracowników albo na wrzucenie informacji typowo biznesowych, nieciekawych z punktu widzenia przeciętnego fana na Facebooku.
Profil firmowy na LinkedInie to dobre miejsce do dzielenia się takimi informacjami, bo użytkownicy właśnie po to korzystają z tego serwisu.
3. Precyzyjne kierowanie reklam do biznesowych grup docelowych na LinkedInie
Po trzecie, LinkedIn umożliwia bardzo precyzyjne kierowanie reklam do przedstawicieli różnych grup zawodowych, np. pracowników konkretnej firmy czy osób na decyzyjnych stanowiskach.
Prowadzenie strony firmowej na LinkedInie i reklamowanie się tutaj daje Ci dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów i pracowników, którzy mogą być zainteresowani ofertą Waszej firmy lub których to Wy sami chcecie pozyskać. I choć są to na ogół działania bardziej kosztowne niż na Facebooku, możesz się przekonać, że efekty na LinkedIn są o wiele szybsze i lepsze, a kampania ostatecznie okazuje się dzięki temu efektywniejsza.
Prowadzenie strony firmowej na LinkedInie krok po kroku
Gdy decyzja o tym, że będziecie prowadzić profil biznesowy na LinkedInie, jest już podjęta, pora na zastanowienie się nad tym, jak się za to zabrać. Oto 5 kroków, które przybliżą Was do osiągnięcia wymarzonych efektów i pozwolą na ustalenie najważniejszych założeń i oczekiwań.
1. Profil firmowy na LinkedIn – określenie celów
Określenie celu prowadzenia strony firmowej na LinkedInie ma bardzo duże znaczenie, bo to stąd będziecie wiedzieć, czy podejmowane działania zbliżają Was do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Celem może być:
– uzyskanie określonej liczby obserwujących do wyznaczonego terminu,
– osiągnięcie wyrażonych liczbowo lub procentowo (w porównaniu do innego okresu) zasięgów,
– pozyskanie założonej wcześniej liczby aplikacji na oferty pracy.
Wszystkie cele powinny być stworzone w zgodzie z metodą SMART, czyli precyzyjnie określone, mierzalne, istotne, osiągalne i osadzone w czasie. Tylko w ten sposób będziecie w stanie ocenić, czy przyjęta strategia i podejmowane w jej ramach działania są odpowiednie.
2. Opracowanie strategii dla Company Page na LinkedIn
Gdy mamy już określone cele, pora na zastanowienie się nad strategią, która pomoże nam w ich osiągnięciu. Strategia prowadzenia profilu firmowego na LinkedInie powinna wynikać bezpośrednio z ogólnej strategii marketingowej firmy i strategii działań w innych social media, aby tworzyć z nimi spójną całość.
O strategii piszemy więcej w tym tekście: Strategia social media krok po kroku.
3. Przeanalizowanie działań konkurencji na LinkedIn
Jeśli Wasza konkurencja działa na LinkedInie, przyjrzyjcie się jej komunikacji. Jakie posty i treści się sprawdzają? Co można zrobić inaczej lub lepiej? Jak pokrewna Waszej grupa docelowa reaguje na komunikaty podobnej marki? Poszukanie odpowiedzi na te pytania na profilach konkurencji może być dla Was dobrym punktem wyjścia do stworzenia planu swojej własnej komunikacji na profilu firmowym.
4. Określenie grupy docelowej i sposobu komunikacji
Koniecznie należy zwrócić uwagę na grupę docelową, do jakiej będą kierowane treści, a także na styl, ton i język komunikacji. To element znacząco odróżniający fanpage na Facebooku od strony firmowej na LinkedInie, dlatego warto poświęcić jego analizie więcej miejsca.
Sprawdźcie, jak robią to inne marki na LinkedIn, które potrafią zaangażować swoich fanów – w końcu liczy się nie tylko co, ale i jak będziecie mówić.
5. Harmonogram i budżety na LinkedInie
Określcie, ile treści będziecie publikować tygodniowo czy miesięcznie na stronie firmowej. Dobrą praktyką jest publikowanie minimum dwa razy w tygodniu, ale liczba postów zależy od tego, co chcecie komunikować i jakie macie do tego zasoby. Jeśli z tymi ostatnimi jest krucho i wiecie, że sami nie podołacie prowadzeniu fanpage’a na LinkedInie, agencja Coconut jest do Waszej dyspozycji ?.
Budżet na działania to przede wszystkim środki, jakie możecie przeznaczyć na działania reklamowe LinkedIn Ads. Wspieranie treści organicznych przez płatną promocję pozwoli Wam na szybsze osiągnięcie zamierzonych celów i jeszcze bardziej precyzyjne dotarcie z komunikacją do Waszej grupy docelowej.
Company Page na LinkedInie – typy postów, które można wykorzystywać
Strony firmowe na LinkedIn mogą korzystać z wielu rodzajów postów, dlatego nie ograniczajcie się wyłącznie do posta z jednym zdjęciem. Wykorzystanie różnych formatów, zwłaszcza wideo, zwiększa szanse na to, że nowe osoby będą interesować się treściami Waszej strony firmowej na LinkedInie. Z jakich opcji warto korzystać?
Posty z wideo na LinkedIn
Na LinkedInie możecie publikować zarówno filmy, jak i animacje czy gify. Wideo jest tańsze w promocji niż inne typy contentu i bardzo angażuje, dlatego jeśli macie do przekazania szczególnie ważny komunikat, spróbujcie go przekazać właśnie w tej formie.
Ankiety
Company Page gromadzi różne grupy zainteresowane Waszą działalnością – wykorzystajcie to i za pomocą ankiet zadawajcie im pytania, by rozwiać swoje wątpliwości. Mogą one dotyczyć oferty, procesu rekrutacji czy nawet treści, których oczekują na Waszym profilu firmowym na LinkedInie. Oni poczują, że liczycie się z ich zdaniem, a Wy zyskacie bardzo wartościowe informacje na temat swojej grupy docelowej.
Dokumenty na LinkedIn
Chcecie się podzielić ogłoszeniem, oświadczeniem lub innym dokumentem? LinkedIn jest na to gotowy – ten format postów pozwoli Wam na zrobienie tego w estetycznej i, co najważniejsze, bardzo czytelnej formie.
Posty z linkiem do treści zewnętrznych
Strona firmowa na LinkedInie to świetne miejsce do podzielenia się linkami do artykułów, filmów czy innych materiałów na temat Waszej działalności. Wykorzystujcie je w codziennej komunikacji, dbając o to, by oznaczać powiązane z nimi profile biznesowe na LinkedInie, np. medialne, i w ten sposób zwiększać zasięgi w social mediach.
Oferty pracy na LinkedIn
LinkedIn zrzesza specjalistów z całego świata i ze wszystkich branż, dlatego warto udostępniać tutaj najnowsze ogłoszenia rekrutacyjne. Ułatwi to użytkownikom aplikowanie na wybrane stanowisko, a Wam od razu pozwoli na przejrzenie profilu kandydata w tym właśnie medium.
Prowadzenie strony firmowej na LinkedInie – dobre praktyki
Dobre prowadzenie strony firmowej na LinkedInie nie jest wcale takie proste, jak może się wydawać. Jakie dobre praktyki wykorzystywać, by od samego początku działać właściwie?
Korzystanie z hashtagów na LinkedIn
Hashtagi działają na LinkedInie lepiej niż na Facebooku (choć wciąż nie aż tak dobrze jak na Instagramie), dlatego warto dodawać je w swoich postach. Mogą być wrzucone zarówno na końcu posta, jak i być słowami wplecionymi w ich treść. Gdy wyraz poprzedzony # wyświetli się na niebiesko, to znak, że hashtag działa i będzie klikalny.
Dzięki hashtagom, marki są w stanie docierać na LinkedIn do nowych odbiorców i wydłużyć żywotność swoich postów, dlatego jeśli jeszcze z nich nie korzystacie, pora jak najszybciej to zmienić.
Wzajemne udostępnianie treści przez CEO, pracowników i strony firmowe na LinkedInie
Profile osobiste mają na LinkedInie o wiele większe możliwości, także w kwestii docierania z treściami do nowych użytkowników. Warto poprosić pracowników i CEO, by od czasu do czasu udostępniali treści publikowane przez Company Page na swoim koncie – najlepiej z kilkoma słowami komentarza.
Również strona firmowa na LinkedInie może udostępniać ciekawe treści od CEO czy pracowników – pozytywnie wpłynie to na employer branding.
Niekopiowanie treści z innych social mediów
Wrzucanie tego samego na LinkedIna, Facebooka i Instagram w tym samym czasie sprawia, że użytkownicy tracą zainteresowanie wszystkimi kanałami oprócz jednego – nie mają po co obserwować firmy w innych, skoro treści i tak do nich dotrą. By tego uniknąć, na stronie firmowej na LinkedInie możecie skupić się na employer brandingu i to na to położyć największy nacisk. Jeśli zaś chcecie polecić tę samą treść, co w innym medium społecznościowym, zróbcie to w innej formie (np. przygotowując inną grafikę i ubierając przekaz w inne słowa) i najlepiej w pewnym odstępie czasowym.
Korzystanie z różnych typów contentu – w tym artykułów i live’ów
Do niedawna tworzenie artykułów było dostępne tylko dla profili osobistych, a posty marek mogły mieć maksymalnie długość 2 tysięcy znaków. Teraz także strony firmowe mają opcję tworzenia artykułów na LinkedInie – dzięki temu użytkownicy mogą zapoznać się z długimi wpisami marek bez konieczności wychodzenia z aplikacji. Może to być nawet alternatywa dla bloga firmowego.
Inną funkcją, którą warto przetestować i wdrożyć w komunikację na Company Page, są live’y. Działają one analogicznie, jak na Facebooku i również mogą być zapowiedziane przez wydarzenie. Jeśli zależy Wam na komunikacji przede wszystkim do klientów B2B, LinkedIn będzie najlepszym medium do organizowania webinarów na profilu firmowym na LinkedIn.
Regularność publikacji na LinkedInie
Jeśli strona firmowa na LinkedInie ma generować zaangażowanie, musi być prowadzona regularnie. Wrzucenie posta raz w miesiącu to zdecydowanie za mało, by można było mówić o sensownym prowadzeniu strony. Dbajcie też o to, by profile osobiste kluczowych pracowników na LinkedIn (handlowców, HR-owców, CEO) były systematycznie prowadzone, bo one stanowią niejako przedłużenie strony firmowej i mają niebagatelny wpływ na rozwój organizacji.
Strona firmowa na LinkedInie – prowadzenie samodzielne czy z pomocą agencji?
Company Page na LinkedIn możecie prowadzić zarówno samodzielnie, jak i z pomocą agencji. Dzięki współpracy z agencją social media:
– Wasze zaangażowanie w tworzenie treści ogranicza się do minimum,
– treści są zawsze dopracowane pod względem graficznym,
– w każdej chwili jesteście w stanie rozpocząć efektywne działania reklamowe,
– możecie skupić się na zadaniach, które trudniej zdelegować.
Jeśli chcielibyście poznać naszą ofertę dotyczącą prowadzenia Company Page na LinkedInie lub szukacie dedykowanego szkolenia z LinkedIn dla zespołu, dajcie nam o tym znać przez zakładkę Kontakt.
Strona firmowa na LinkedInie pozwoli Twojej organizacji rozwinąć skrzydła
Dzięki działaniom na LinkedInie Twoja organizacja może łatwiej pozyskiwać pracowników i klientów oraz zbudować pozytywny wizerunek. Strategiczne przygotowanie komunikacji pozwoli na uniknięcie błędów i precyzyjne docieranie z treściami do osób, na których najbardziej Wam zależy, a zastosowanie różnych formatów postów i wdrożenie dobrych praktyk umożliwią szybkie wyróżnienie się na tle konkurencji. Chcecie, by w prowadzeniu Company Page na LinkedInie pomogli Wam profesjonaliści? Skontaktujcie się z nami!