Branża nieruchomości - Facebook, Instagram, LinkedIn

Jak prowadzić social media w branży nieruchomości? Wartościowe wskazówki i przykłady

Niektóre branże są bardziej konkurencyjne i wymagające niż inne – tak właśnie jest z branżą nieruchomości. Social media mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży, dotarciu do nowych pracowników i zbudowaniu pozytywnego wizerunku. Jak w nich działać, by zobaczyć te efekty w swojej firmie? Podpowiadamy!

Działanie w mediach społecznościowych w branży nieruchomości to ciężki kawałek chleba. Konkurencja jest duża, a wysokie ceny za metr sprawiają, że proces decyzyjny zachodzący w głowach klientów wydłuża się w nieskończoność. Jednym ze sposobów na to, by ułatwić sobie sprzedaż, jest umiejętne prowadzenie profili w mediach społecznościowych. 

Jak prowadzić Facebooka w branży nieruchomości? Jakie inne kanały mogą się sprawdzić? Jak i o czym pisać, by treści były ciekawe i angażujące? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Branża nieruchomości w social mediach

Zacznijmy od tego, jakie korzyści może odnieść firma z branży nieruchomości, która zacznie działać w mediach społecznościowych. 

Po pierwsze i najważniejsze, za ich pomocą możecie pozyskiwać klientów. Zarówno osoby zainteresowane biurami, mieszkaniami, jak i lokalami usługowymi mają aktywne konta na Facebooku, LinkedInie czy Instagramie – i chętnie przeglądają tam różnego typu oferty handlowe. Jedna z naczelnych zasad marketingu mówi, że trzeba być tam, gdzie są nasi klienci, dlatego Wasza firma również powinna prowadzić działania w mediach społecznościowych. 

Po drugie, dobrze prowadzone social media w nieruchomościach budują wizerunek firmy jako solidnej, wiarygodnej i efektywnej. Agent, który chwali się na Facebooku kolejnymi sprzedażami mieszkań, jest postrzegany jako skuteczniejszy niż ten, który ma może realnie lepsze wyniki, ale nie wspomina o nich ani słowem w mediach społecznościowych. Pozytywne komentarze i recenzje od zadowolonych klientów wzmacniają ten przekaz.

Po trzecie, dzięki social mediom firmy z branży nieruchomości mogą pozyskiwać nowych pracowników. O dobrych specjalistów zawsze jest trudno, a oni sami mogą przebierać w ofertach. Ciekawie prowadzone media społecznościowe mogą przekonać ich, że to Wasza firma zagwarantuje im zawodowy (i finansowy) sukces.

Social media w nieruchomościach – jakie są korzyści?

Dzięki social mediom firmy z branży nieruchomości mogą na przykład:

– zwiększać sprzedaż, 

– budować wokół swojej marki zaangażowane grono fanów, 

– docierać do nowych potencjalnych klientów i przypominać o sobie starym, 

– pozyskiwać nowe oferty od sprzedających.

Każdy z celów, które mają realizować social media, warto nazwać i opisać zgodnie z metodą SMART. Cel powinien być precyzyjny, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie. Tylko w ten sposób będziecie wiedzieć, czy udaje Wam się go osiągać i móc poprawiać swoje wyniki.

Kanały social media w branży nieruchomości. Które wybrać?

Gdy znamy już swoje cele, pora na wybór kanałów social media, za pomocą których będziemy je realizować. Które z nich są najpopularniejsze i jak można w nich działać? 

Facebook w branży nieruchomości

Z Facebooka korzysta w Polsce ponad 22 miliony osób, wśród których są zarówno potencjalni pracownicy, jak i przede wszystkim klienci. Kto z branży nieruchomości powinien zatem działać na Facebooku? Deweloperzy, agencje nieruchomości, biura sprzedaży czy brokerzy znajdą tu miejsce dla siebie.

Firmy z branży nieruchomości powinny prowadzić swój fanpage na Facebooku – mogą dzielić się na nim najnowszymi ofertami, angażować do dyskusji, by lepiej poznać preferencje i oczekiwania swoich klientów, a także dzielić się wskazówkami dotyczącymi wynajmu czy zakupu nieruchomości. 

Branża nieruchomości w social media - nowinki

Dobrym pomysłem jest również prowadzenie własnej grupy dyskusyjnej. Jeśli działacie w konkretnym mieście, grupa na Facebooku Waszej firmy może być poświęcona ogólnie sprzedaży/wynajmowaniu nieruchomości właśnie w Waszym rejonie. Dzięki temu zapewnicie sobie stały napływ nowych członków społeczności, a więc również większą grupę docelową. Ograniczenie się wyłącznie do własnych ofert może dawać członkom grupy zbyt małą wartość – a przecież im większa grupa, tym łatwiej będzie Wam osiągnąć również swoje cele.

Branża nieruchomości - grupa na Facebook

Możecie także tworzyć wydarzenia na Facebooku – realne, np. powiązane z targami domów i mieszkań, lub wirtualne, np. webinary i szkolenia. 

Oprócz działań organicznych warto zdecydować się także na reklamy na Facebooku. Działania reklamowe w branży nieruchomości mogą przyspieszyć wynajem powierzchni w biurach coworkingowych czy sprzedaż mieszkań na nowo wybudowanych osiedlach, a tym samym zaoszczędzić czas Waszych agentów i handlowców. Pomogą również w zwiększeniu świadomości istnienia marki i stworzeniu wokół niej zaangażowanej społeczności w social mediach.

Instagram w branży nieruchomości

Argumenty racjonalne, takie jak bliskość komunikacji publicznej czy położenie w centrum miasta, często przegrywają z emocjonalnymi, których dostarczą piękne aranżowane zdjęcia. Doskonałym miejscem do ich publikowania jest Instagram. W branży nieruchomości sprawdzą się nie tylko posty pokazujące wnętrza, ale także edukacyjne. Możecie dzielić się swoją wiedzą przez publikowanie estetycznych postów karuzelowych lub tworzyć o tym Instagram Stories

Na Instagramie warto zadbać o:

– bio informujące, czym się zajmujecie, w jakim obszarze działacie i jak się z Wami skontaktować, 

– wyróżnione relacje z estetycznymi okładkami i jasnymi nazwami,

– spójny feed, czyli zdjęcia o podobnej kolorystyce lub motywie przewodnim.

Branża nieruchomości na Instagramie

LinkedIn w branży nieruchomości

Istotnym medium, które pomoże Wam dotrzeć do klientów z sektora B2B, jest LinkedIn. Wasi agenci i handlowcy powinni mieć uzupełnione i regularnie prowadzone profile osobiste na LinkedInie, które stale będą wzbogacać o nowe wartościowe kontakty. W ten sposób zapewnicie sobie organiczne dotarcie do osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach i zbudujecie z nimi relacje również jako firma.

Branża nieruchomości na LinkedIn

Bardzo ważne jest także prowadzenie strony firmowej na LinkedInie. W branży nieruchomości mogą zgromadzić się wokół niej i klienci, i inwestorzy, i pracownicy, dlatego nie zaniedbujcie tego obszaru. 

Organicznie dystrybuowane treści firmy doskonale uzupełnią reklamy – na LinkedInie macie ogromne możliwości precyzyjnego konstruowania grup odbiorców według ich stanowisk, lat doświadczenia czy wykształcenia. 

Więcej o działaniach reklamowych na LinkedInie pisaliśmy tu: Reklama na LinkedIn. Jak stworzyć krok po kroku płatne kampanie? Poradnik

Nie wiesz, które medium wybrać dla swojej firmy? Nasi specjaliści chętnie zbadają Twoje potrzeby i doradzą Ci najlepsze rozwiązania.

Branża nieruchomości w social media. Dobre praktyki, wskazówki i przykłady

Wiesz już, po co i gdzie w social media może działać firma w branży nieruchomości. Pora na podzielenie się z Tobą zestawem dobrych praktyk, które pomogą Ci w skutecznym realizowaniu swoich celów.

1. Wykorzystywanie zdjęć wysokiej jakości w mediach społecznościowych

Dobre zdjęcia lub wizualizacje w branży nieruchomości to podstawa – klient przed zainwestowaniem sporej sumy w nieruchomość chce widzieć, co kupuje, jeszcze zanim zobaczy to miejsce na żywo. 

Zdjęcia powinny pokazywać stan faktyczny, ale jednocześnie być profesjonalnie obrobione. Nie ma tu miejsca na przypadkowe kadry wykonane w pośpiechu telefonem komórkowym. Ładne zdjęcia pozwolą na wyróżnienie Twoich ofert i wizualne wyeksponowane treści marki w feedzie odbiorców.

Branża nieruchomości w social media - wysoka jakość zdjęć

2. Przedstawianie szczegółów ofert przez pryzmat korzyści

Klienta obchodzi przede wszystkim to, co zyska dzięki wynajęciu lub zakupowi nieruchomości. Facebook czy Instagram to doskonałe miejsca do przedstawienia korzyści, jakie odniesie. 

Gdy piszesz, że mieszkanie ma okna na wschód, wspomnij, że dzięki temu latem panuje w nim przyjemny chłód, bo się nie nagrzewa. Kiedy przychodzisz z ofertą biura w coworkingu, zwróć uwagę na to, że w cenie są nielimitowane napoje albo dostęp do materiałów biurowych. Dla Ciebie to może być oczywistość, ale dla klienta kwestia, która postawi Twoją propozycję ponad wszystkimi innymi.

Branża nieruchomości w social media - prezentacja korzyści

3. Dbanie o dwukierunkowość relacji w social mediach

W prowadzeniu fanpage’a dewelopera lub agencji nieruchomości na Facebooku, LinkedInie czy Instagramie bardzo ważna jest dwukierunkowość. Nie skupiajcie się wyłącznie na sprzedaży, ale przede wszystkim na poznaniu potrzeb swoich fanów. Warto tworzyć ankiety, zadawać pytania, prosić o opinie oraz o dzielenie się swoimi radami i przemyśleniami. Pytajcie odbiorców o to, co lubią, czego im brakuje, czego poszukują, co ich odrzuca – to doskonały punkt wyjścia do ulepszenia swoich ofert, a tym samym… zwiększenia sprzedaży. 

Branża nieruchomości w social media - treści angażujące

4. Korzystanie z szablonów postów w mediach społecznościowych

Szablony postów pomagają w zapamiętaniu marki i odróżnieniu jej postów od treści innych firm przepływających codziennie przez nasze feedy. 

Dobry szablon:

– ma wymiary pasujące do wybranego medium społecznościowego, 

– zawiera logo i inne elementy identyfikacji wizualnej marki, 

– wyróżnia się na tle postów konkurencyjnych firm.

Nasi graphic designerzy przygotowali 762 szablony grafik social media, dzięki którym odróżnisz swoją firmę od innych. Znajdziesz wśród nich także dedykowane szablony postów dla branży nieruchomości. Kup teraz!

Branża nieruchomości w social media - materiały graficzne

5. Kierowanie do strony www firmy

Warto kierować klientów do swojej strony www – zwłaszcza jeśli zamieszczacie tam artykuły blogowe lub dziesiątki różnorodnych ofert, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. W kodzie strony podepnijcie koniecznie kody śledzące Facebooka i LinkedIna – nazywające się odpowiednio Pixel i Insight Tag. Dzięki temu będziecie mogli skierować do tych klientów lepsze reklamy odpowiadające na ich potrzeby. 

O konfiguracji Pixela Facebooka pisaliśmy w tym artykule: Pixel Facebooka – Co to jest i jak go dodać?

Blog pomoże również w pozycjonowaniu się w wyszukiwarkach.

6. Employer branding w mediach społecznościowych

Employer branding na LinkedIn to ważna część działań w social mediach w branży nieruchomości. Na LinkedInie chwalcie się swoimi wynikami, warunkami pracy czy zdobytymi nagrodami, a także tym, co udało Wam się sprzedać i w jakim czasie. Dbajcie o to, by treści pracowników dotyczące firmy były przez Was jako markę komentowane, a ich zawodowe sukcesy nie pozostały bez komentarza.

Branża nieruchomości w social media - employer branding

7. Porady specjalistów w social mediach

Osoby kupujące i wynajmujące nieruchomości przed podjęciem ostatecznej decyzji szukają poradników, dzięki którym będą wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę. Pokażcie im, że nikt nie zna branży i potrzeb klienta lepiej niż Wy i edukujcie w mediach społecznościowych. 

Podpowiedzi dotyczących zakresu tematycznego poruszanego w postach dostarczą Wam z pewnością sami fani – możecie poprosić ich o zagłosowanie na wybrane tematy lub napisanie ich w komentarzach.

Branża nieruchomości w social media - treści merytoryczne

Prowadzenie mediów społecznościowych w branży nieruchomości – Agencja Social Media

W prowadzeniu social media w branży nieruchomości najważniejsze jest wyznaczenie swoich celów, bo to one determinują dobór kanałów i środków przekazu. Facebook, LinkedIn i Instagram świetnie sprawdzą się zarówno jako narzędzia służące do docierania do klientów, jak i do potencjalnych pracowników. Będą pomocne nie tylko przy budowaniu pozytywnego wizerunku marki, ale przede wszystkim przy sprzedaży.

Samo tworzenie treści może jednak stanowić wyzwanie. Jeśli nie masz czasu na to, by zająć się tym samodzielnie, nasi specjaliści chętnie Ci w tym pomogą. 

Zajmujemy się: 

– tworzeniem strategii social media dla marek z branży nieruchomości i nie tylko, 

– prowadzeniem kont firm w mediach społecznościowych – w tym na Facebooku, Instagramie, LinkedInie,

– przygotowywaniem grafik, wykonywaniem sesji zdjęciowych i nagrań wideo dla naszych klientów,

– tworzeniem skutecznych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. 

Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej firmy! 

Podobne wpisy