Obsługa social media - marka z branży odzieżowej

Odzież personalizowana dla szkół i uczelni – Obsługa Social Media dla marki REBEL | Case Study

Coconut Agency przez kilka miesięcy mieliśmy przyjemność prowadzić profile w mediach społecznościowych marki REBEL. Podczas współpracy zajmowaliśmy się świadczeniem usług z zakresu obsługi mediów społecznościowych: Facebooka i Instagrama. 

Branża odzieżowa w social mediach – REBEL

Nasz Klient, REBEL, działa w branży odzieżowej. Z ogromną pasją produkuje personalizowaną odzież głównie dla szkół, uczelni oraz firm. Marka szyje kolekcje odzieżowe dla organizacji w polskich szwalniach, a w swojej ofercie posiada bluzy, T-shirty, koszulki polo oraz akcesoria, które na życzenie mogą zostać spersonalizowane. Marka istnieje na rynku już kilka lat i regularnie współpracuje ze szkołami i uczelniami.

Klientowi zależało głównie na pomocy w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych, dotarciu do jak największego grona potencjalnych odbiorcówzyskaniu rozpoznawalności oraz zbudowaniu ciekawego profilu na Instagramie, który będzie wizytówką marki.

Strategia komunikacji na Facebooku i Instagramie

Współpracę z marką REBEL rozpoczęliśmy od analizy jej profili na Facebooku i Instagramiestworzenia planu dalszej komunikacji w mediach społecznościowych. Świadomi konkurencji, działającej na rynku nieco dłużej niż nasz Klient, chcieliśmy skupić się na jak najlepszym przedstawieniu oferty i zainteresowaniu fanów.

Postanowiliśmy kontynuować podjęte już przez Klienta działania wizerunkowe zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, aby móc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

Działania na Facebooku dla marki REBEL 

Na początek stworzyliśmy spójną identyfikację wizualną marki, którą wykorzystaliśmy do tworzenia treści na fanpage marki.

Zaproponowaliśmy kilka linii tematycznych, w których skupiliśmy się nie tylko na przedstawieniu oferty i zapoznaniu z produktami, ale również na budowaniu wizerunku i wiarygodności marki w sieci.

Posty z ofertą

Linia postów prezentująca ofertę marki Rebel.  

Celem tej linii postów było przedstawienie oferty, a konkretniej produktów (odzież personalizowana), które oferuje marka i zachęcenie do skorzystania z niej.

Posty z zaletami marki i odzieży personalizowanej

Linia postów prezentująca zalety marki Rebel, np. „Szyjemy w Polsce”.

Celem tej linii postów było poinformowanie odbiorców o możliwościach, przyciągnięcie ich uwagi za pomocą pozytywnych aspektów, zdobycie zaufania i zachęcenie do zakupu.

Posty z realizacjami

Linia postów prezentująca zrealizowane zamówienia dla klientów marki Rebel, czyli głównie szkół i uczelni, ale też firm.

Celem tej linii postów było zbudowanie świadomości dotyczącej produktów, które proponuje marka i zdobycie zaufania, poprzez prezentację gotowych projektów z logo organizacji.

Prezentacja realizacji dla klientów - marka z branży odzieżowej w social mediach

Posty z opiniami

Linia postów prezentująca pozytywne opinie od zadowolonych klientów marki Rebel.

Celem tej linii postów było wzbudzenie zaufania wśród potencjalnych klientów i zachęcenie do skorzystania z oferty marki.

Udostępnianie opinii od zadowolonych klientów w social mediach - branża odzieżowa

Posty informacyjne

Linia postów prezentująca nowinki i informacje o marce.

Celem tej linii postów było informowanie fanów o wszelkich nowościach z życia marki i budowanie więzi.

Obsługa Instagrama marki z branży odzieżowej

Posty angażujące

Linia postów prezentująca różnorodne posty o luźnej tematyce, głównie z nietypowymi świętami. 

Celem tej linii postów było zaciekawienie odbiorców, wzrost aktywności użytkowników oraz zachęcenie do zostawienia reakcji i komentarza. 

Obsługa social media marki z branży odzieżowej - posty angażujące

Posty z serii #SłownikModowy

Linia postów z serii #SłownikModowy przedstawiająca pojęcia ze słownika modowego, które pasowały do charakteru i założeń marki Rebel. 

Celem tej linii postów było zaciekawienie i zaangażowanie odbiorców oraz przybliżenie im pojęć ze świata mody. 

Obsługa social media marki z branży odzieżowej - różne serie postów

Podczas prowadzenia profilu na Facebooku skupiliśmy się na zdobyciu aktywności i zaangażowania odbiorców oraz uzyskaniu większego zasięgu postów.

Zgodnie z naszymi obserwacjami i statystykami, możemy stwierdzić, że największą popularnością spośród postów publikowanych na Facebooku cieszyły się treści z realizacjami oraz prezentacją produktów na zdjęciach z organizowanych przez Klienta sesji zdjęciowych. 

Działania na Instagramie w branży odzieżowej

Działania Klienta na Instagramie @berebelpl były dość regularne, a sam feed był estetycznie zaplanowany, jednak brakowało różnorodności w treściach i porządku w przekazie.

Zadbaliśmy o to, aby treści prezentowane na instagramowym profilu marki były zróżnicowane i spójne tematycznie. Zależało nam również na prezentacji oferty marki Rebel, głównie bluz, które są najchętniej wybieranym produktem z asortymentu. 

Tym sposobem stworzyliśmy spójny feed, w którym zastosowaliśmy wzór trzech dopasowanych zdjęć z jednej sesji i z tym samym produktem. 

Obsługa social media marki z branży odzieżowej - estetyczny feed na Instagramie

Podobnie jak na Facebooku, tu również zadbaliśmy o tematyczne linie postów, co pozwoliło zachować nam porządek w przekazie i zgraną siatkę zdjęć. 

Głównie skupiliśmy się na prezentacji odzieży marki Rebel, jednak udało nam się wpleść również linię tematyczną #SłownikModowy. 

Serie tematyczne postów, jakie zaproponowaliśmy marce Rebel to m.in.:

Posty z prezentacją produktów

Obsługa social media marki z branży odzieżowej - estetyczne zdjęcia na Instagramie

Posty z serii #SłownikModowy

Obsługa social media marki z branży odzieżowej - prowadzenie Instagrama

Podczas prowadzenia profilu na Instagramie marki Rebel postawiliśmy na estetyczne prezentowanie oferty i realizacji. Naszym celem było zdobycie obserwatorów i zachęcenie ich do aktywności. 

Największą popularnością spośród postów na Instagramie cieszyły się posty, przedstawiające produkty na modelach z organizowanych przez markę Rebel sesji zdjęciowych. 

Działania w mediach społecznościowych – podsumowanie i wnioski

  1. Utrzymywanie pozytywnych relacji z odbiorcą zwiększa zaufanie do marki i pozwala zyskać grono lojalnych fanów.
  2. Publikowanie efektów swojej pracy zwiększa wiarygodność w oczach potencjalnego klienta.
  3. Prezentacja oferty w atrakcyjny sposób przyciąga użytkowników na profil. 
  4. Estetyczne grafiki przyciągające wzrok zachęcają odbiorców do przeczytania posta i polubienia fanpage’a na Facebooku lub obserwacji profilu na Instagramie.
  5. Dopracowany feed na Instagramie intryguje potencjalnego Klienta i sprawia, że pierwsze wrażenie jest pozytywne.
  6. Treści dostosowywane pod odpowiednią grupę docelową mają większe szanse na zyskanie aktywności odbiorców. 
  7. Regularność to jeden z kluczy do sukcesu, dzięki której odbiorcy nie zapomną o Twoim profilu. 
  8. Działania w social mediach ułatwiają dotarcie do grupy docelowej, dzięki czemu wzrasta rozpoznawalność marki i jej produktów. 
  9. Dostosowanie rodzaju branży do odpowiedniego kanału to połowa sukcesu!

Jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu Social Media lub szukasz agencji, która weźmie na siebie obsługę kanałów Twojej firmy – zapraszamy do kontaktu >> Kliknij tutaj i przejdź do zakładki kontaktowej

Podobne wpisy