Firma w social mediach - trendy na 2022 rok

Trendy Social Media na 2022 rok – gdzie warto być?

Jeśli w 2022 roku chcesz postawić na social media marketing w Twojej firmie, to trafiłeś w dobre miejsce. Z tego artykułu dowiesz się jakie media społecznościowe będą w 2022 najchętniej używane, a które stracą na popularności, a także jakie treści będą na topie. Chcesz poznać trendy na 2022 rok i osiągnąć sukces w mediach społecznościowych? Zapraszamy do lektury!

Social Media w 2022 r. – TikTok na pierwszym miejscu

Jeśli chcesz w 2022 roku rozwijać tylko jeden kanał social media postaw na TikToka, szczególnie jeśli w Twojej grupie docelowej dominują przedstawiciele pokolenia Z. Wszystkie prognozy zgodnie przewidują, że popularność tej platformy w 2022 będzie nadal dynamicznie wzrastać. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii użytkownicy już spędzają więcej czasu na TikToku, niż w serwisie YouTube i można się spodziewać, że polscy odbiorcy niedługo pójdą w ich ślady. 

Skąd taka popularność tej platformy? Po pierwsze TikTok stawia na krótki i angażujący content video – coś, co już od dawna święci triumfy w innych mediach społecznościowych. Po drugie TikTok stał się miejscem, gdzie króluje kreatywność, a standardy wizualne, tak ważne np. na Instagramie, mają mniejsze znaczenie. Co za tym idzie, odbiorcy czują się tam bardziej swobodnie i mogą uwolnić swoją twórczość bez poczucia wielkiej presji społecznej. Po trzecie na TikToku próżno szukać mdłych treści produktowych. Zamiast tego filmiki są żywe, dynamiczne i  co najważniejsze pełne ludzi, a jak wiadomo, w marketingu „element ludzki” odgrywa kluczową rolę.

Prawdopodobnie TikTok wraz z ogromnym wzrostem popularności, sam będzie się rozwijał i zaskakiwał nas nowymi funkcjami. Jedno jest pewne jeśli chodzi o tę platformę, warto trzymać rękę na pulsie i szybko reagować na nowinki, które będą się pojawiać.

Trendy social media 2022 - TikTok

TikTok dla małych firm

Jeszcze nie czujesz się przekonany? Być może przemówi do Ciebie fakt, że na TikToku ilość osób obserwujących Twoje konto nie ma tak dużego znaczenia dla zasięgów, jak np. na Facebooku. Ciekawe, humorystyczne treści mogą się okazać wystarczające, by Twoja mała początkująca w social mediach firma została w krótkim czasie „gwiazdą” TikToka. 

Czy TikTok wyprze inne Social Media w 2022 r.?

Czy dynamiczny wzrost popularności TikToka może sprawić, że inne media społecznościowe stracą swój potencjał reklamowy dla firm? I tak, i nie. 

Można się spodziewać, że Facebook i Instagram będą nadal tracić na popularności wśród najmłodszych grup wiekowych, co działo się już od jakiegoś czasu. Wraz ze spodziewanym rozwojem systemu reklamowego TikToka, Meta zyska ogromnego przeciwnika. Zanim jednak spiszesz swoją stronę na Facebooku na straty, weź pod uwagę, że tak duże zmiany nie dokonują się z dnia na dzień i nieco starsi użytkownicy (powyżej 30, 40 lat) nie porzucą znanych sobie mediów społecznościowych aż tak szybko.

Choć nie wydaje się prawdopodobne, by TikTok miał wyprzeć inne social media, z pewnością wpływa on  i będzie wpływał coraz mocniej na ich funkcjonowanie. Już teraz na Instagramie ogromną popularnością cieszą się rolki, tak podobne do filmików z TikToka. Instagram Reels są nie tylko szczególnie promowane przez algorytm Instagrama, ale także podbiły serca początkowo sceptycznych użytkowników. 

Instagram już zapowiedział testowanie kolejnych zmian, np. inny sposób wyświetlania Instagram Stories, podobny do wyświetlania treści na TikToku. Możemy się spodziewać, że również w innych mediach społecznościowych pojawią się odpowiedzi na popularność tego kanału.

Rok Influencerów – trendy social media w 2022 r.

Instagram kojarzy się nam już niemal jednoznacznie z obserwowaniem influencerów. Nie brakuje ich także na TikToku. Jeśli Twoja firma do tej pory nie inwestowała w influencer marketing, 2022 rok to ostatni moment, żeby to zmienić!

Dobrze przemyślana kampania z udziałem influencera może przynieść rewelacyjne rezultaty. Jako konsumenci coraz mniej ufamy reklamom, ale potrafimy dosłownie opróżnić półki z produktem polecanym przez zwykłego człowieka”, który zyskał popularność w social mediach. To zjawisko powinno dać nam do myślenia.

Przedsiębiorców i marketerów obawiających się współpracy z influencerami powinien uspokoić fakt, że influencer marketing staje się coraz dojrzalszy i lepiej przemyślany. Gdy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów niejako zmusił influencerów do jasnego oznaczania reklam produktów i usług, współprace z firmami stały się jednocześnie bardziej profesjonalne. Teraz już nie masz wymówek, by nie spróbować. 🙂

Trendy social media 2022 - influencer marketing

Content marketing w 2022 r. – jakie treści będą najpopularniejsze?

Bez content marketingu ani rusz! To wiemy już od kilku dobrych lat. Czego nowego możemy się spodziewać w 2022 roku w marketingu treści? Jak tworzyć, by wpisać się w obowiązujące trendy?

User generated content – trendy w social mediach

W 2022 warto postawić na user generated content, czyli treści takie jak zdjęcia czy filmy tworzone przez użytkowników – nie przez marki. Fotografie zrobione przez realnych klientów mogą nie wyglądać idealnie, ale w tym wypadku to ich duży plus ukazujący ich autentyczność i jednocześnie zaufanie konsumenta do firmy. Jeśli dodamy do tego rosnącą niechęć do tradycyjnych reklam i powszechne instalowanie programów je blokujących, zyskamy pewność, że user generated content będzie kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych w 2022 r.

Treści audio i głosowe – trendy na 2022 r.

Specjaliści social media z całego świata są zgodni, że w 2022 roku warto stawiać na content audio. Popularność treści głosowych widzimy już na Twitterze, gdzie możemy prowadzić dyskusje w Pokojach. Wraz z rozwojem tego trendu, również mniej znane aplikacje takie jak Discord i Clubhouse zyskają wielu nowych użytkowników. 

Wykorzystanie wyłącznie głosu ma dla twórców wiele plusów: nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani atrakcyjnie wyglądającego studia do nagrań. Użytkownicy audio mediów społecznościowych” natomiast chętnie korzystają z możliwości dyskusji z zaproszonymi gośćmi specjalnymi, a także zwykłych rozmów z drugim człowiekiem, których pozbawiła nas pandemia koronawirusa.

Trendy social media 2022: video i audio content

Ważne społecznie tematy kontra rozrywka – Treści w mediach społecznościowych na 2022 r.

Można się spodziewać, że tematami królującymi w social mediach w 2022 roku będą nadal zdrowie psychiczne i ekologia. Zwiększy się natomiast zainteresowanie wiedzą specjalistyczną, np. związaną z nowymi technologiami czy ekonomią, co da wielu markom ogromne pole do popisu w zakresie tworzenia treści edukacyjnych.

Z drugiej strony, przytłoczeni codziennością użytkownicy mediów społecznościowych, są zmęczeni informacjami bombardującymi ich z każdej strony i będą coraz częściej szukać w internecie po prostu rozrywki. Prawdopodobnie dominacja lekkich, wesołych treści to kolejny powód, dla którego TikTok stał się tak popularny. Warto wyciągnąć z tego lekcję i uwzględnić w swoich planach na 2022 rok nieco rozrywkowych treści.

Krótkie formaty – na co postawić w 2022 r. 

„Lekkość” treści w 2022 roku to nie tylko stawianie na rozrywkę, ale też na krótkie formaty, które możemy pochłonąć szybko i bez wysiłku, jak przekąskę (z języka angielskiego snackable content). Po raz kolejny możemy ten trend połączyć z TikTokiem i krótkimi filmikami, a także z bliźniaczymi rolkami na Instagramie

Warto jednak pamiętać, że już od dawna jest z nami inny kanał social media, który stawia na niedługie i treściwe komunikaty: Twitter. Wszystko wskazuje na to, że Twitter przeżyje odrodzenie w 2022 roku, więc warto go uwzględnić w działaniach marketingowych, zwłaszcza jeśli z TikTokowymi filmami Ci nie po drodze.

Strategia działań w social mediach 2022 r. – Trendy to nie wszystko?

Wiemy, że coroczne zestawienia prognozowanych trendów na kolejny rok potrafią wprowadzić zamieszanie nawet w najtęższych głowach. Dlatego na końcu tego artykułu chcemy podkreślić, że śledzenie nowinek to nie wszystko. 

Strategia social media przede wszystkim

Czy powinieneś teraz porzucić swoją firmową stronę na Facebooku, której społeczność budowałeś przez lata i zakładać konto na TikToku? Oczywiście, że nie. Traktuj trendy jak wskazówki, nie wyrocznię. Podążanie za nimi może przynieść skok zasięgów Twoich social mediów (dlatego o trendach piszemy), ale nie zastąpi solidnie przemyślanej i systematycznie wdrażanej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. 

Dlaczego działanie według strategii social media jest takie ważne? Posłużymy się przykładem: gdy już zdobędziesz wymarzone 100 tysięcy polubień na TikToku, musisz wiedzieć, co robić dalej. Jak sprawić, żeby przyniosło to zyski Twojej firmie? Bez strategii ani rusz…

Czy każdy odbiorca jest tak samo podatny na trendy?

Jest jeszcze jeden powód, dla którego trendy to nie wszystko. Wielu specjalistów mówiąc o tym, co będzie popularne w Social Mediach w 2022 roku, skupia się zmianach, jakie wynikają pandemii koronawirusa i przejścia na pracę zdalną. Oczywiście obecna sytuacja wywarła ogromny wpływ na społeczeństwo, ale nie możemy zapomnieć, że nie wszystkich dotyczy homeoffice. 

Sprzedawcy, lekarze, nauczyciele, trenerzy – to tylko niektóre grupy zawodowe, które codziennie chodzą do pracy, a ich obecne życie nie różni się tak mocno od tego, które wiedli przed pandemią. Warto mieć na uwadze, że te osoby z dużym prawdopodobieństwem także znajdują się w Twojej grupie docelowej i być może wcale nie spędzają w Social Mediach więcej czasu niż przed pandemią, ani nie potrzebują tak bardzo twórczej ekspresji oferowanej przez TikToka.

Za ciągle zmieniającymi się trendami i nowinkami Social Media nieraz trudno nadążyć, a w Coconut Agency doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, jak dopasować swoją strategię komunikacji do zmian w mediach społecznościowych albo jak podążając za trendami, nie stracić z oczu swojej grupy docelowej, skontaktuj się z nami, a my pokierujemy Cię na drodze do sukcesu w Social Mediach.

To już wszystko, co przygotowaliśmy odnośnie do zmian w mediach społecznościowych w 2022 roku. Mamy nadzieję, że artykuł był dla Ciebie pomocny i trzymamy mocno kciuki za rozwój Twojej marki w Social Mediach w tym roku!

Źródło: https://blog.hubspot.com/marketing/hubspot-blog-social-media-marketing-report

Podobne wpisy