Promowane przedszkola i szkoły w social mediach

Jak promować przedszkole lub szkołę w social media? Sprawdzone porady

Obecność szkoły czy przedszkola w social media można znacznie podnieść ich renomę oraz zachęcić większą liczbę rodziców do skorzystania właśnie z tej oferty. Jak poprawnie prowadzić media społecznościowe dla placówek edukacyjnych? Podpowiedzi znajdziesz w artykule!

Może Ci się wydawać, że skoro ani uczniowie, ani przedszkolaki nie mają kont w mediach społecznościowych, to nie warto w nie inwestować. Czy jednak to faktycznie dzieci są Twoją grupą docelową, czy raczej ich rodzice? 

Dowiedz się, jak mówić do rodziców i co pokazywać w social media przedszkola czy szkoły, by listy zapisanych do tych placówek dzieci błyskawicznie się zapełniały!


Po co szkołom czy przedszkolom social media? 4 powody

Wielu rodziców bardzo chce posłać dzieci do przedszkola, by móc pracować – a szkoła jest już, jak wiemy, obowiązkowa. Może w takim razie nie warto się reklamować, bo tak czy siak, uda Ci się zapełnić listy chętnych bez dodatkowego wysiłku? Jest w tym ziarno prawdy, ale… tylko ziarno. 

Dlaczego warto promować szkołę czy przedszkole w social media?


1. Docieranie do nowych odbiorców szkoły i przedszkola w social media

Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej, dlatego niejednokrotnie godzinami głowi się nad tym, do jakiej placówki edukacyjnej je posłać, by mogło się rozwijać w najkorzystniejszy możliwy sposób. By dowiedzieć się więcej o różnych szkołach czy przedszkolach, przepytuje znajomych i przeszukuje Internet w poszukiwaniu opinii.

Dotrzyj do niego ze swoją komunikacją w social media i daj powody, by wybrać właśnie Twoją ofertę. Im lepiej zaplanujesz ścieżkę dotarcia do rodziców, tym szybciej wyeliminujesz problemy związane z naborem na kolejny rok szkolny.


2. Pozyskanie ambasadorów przedszkola czy szkoły (w social media i poza nimi)

Dzięki stałej komunikacji z odbiorcami (przede wszystkim zapewne bliskimi dzieci aktualnie uczęszczających do placówki) możesz stworzyć wokół placówki zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych. Znajdą się w niej tzw. ambasadorzy marki, czyli osoby, które są z nią szczególnie związane i chcą to oznajmić całemu światu. 

Ich zachwyty wyrażane w komentarzach i opiniach, w Internecie i poza nim mogą znacznie przyspieszyć proces rekrutacji kolejnych dzieci oraz sprawić, że to właśnie Twoja placówka może być jedną z tych najbardziej pożądanych w danym rejonie.


3. Zapełnienie list chętnych do grup i klas

Rekrutacje bywają różne, a niż demograficzny zdecydowanie nie pomaga w tak sprawnym zapełnianiu grup i klas, jak kiedyś. Skorzystaj z mocy social media – szkoła czy przedszkole, które aktywnie się komunikują, mają większe szanse na dotarcie do rodziców, którzy wciąż szukają miejsca dla swojego dziecka. Mogą także łatwiej przekonać ich do swojej oferty dzięki ciekawym treściom i zaserwowaniu swoich największych atutów na tacy.


4. Możliwość rozwoju firmy o kolejne placówki

Prowadzenie profili social media dla przedszkola czy szkoły prywatnej może Ci pomóc w rozwinięciu firmy o kolejne lokalizacje – rosnąca popularność i renoma placówki z pewnością przyczynią się do wzrostu liczby osób zainteresowanych. Wykorzystaj to do rozwoju biznesu i otwieraj nowe filie z poczuciem, że sukces to tylko kwestia czasu.


Na początek – strategia działań w social media dla placówki edukacyjnej

Od czego zacząć komunikację przedszkola czy szkoły w social media? Najlepiej od strategii, która odpowie na wiele pytań i wytyczy szlaki, którymi warto podążać.

Co powinno się w niej znaleźć?


Analiza konkurencji

Analiza konkurencji to kluczowa część strategii. Pozwoli Ci na dokładne przyjrzenie się podobnym placówkom edukacyjnym w social media i znalezienie odpowiedzi na pytania o to, co stoi za ich sukcesem. Dowiesz się, jakie techniki angażowania odbiorców sprawdzają się najlepiej, na co konkurenci kładą nacisk i jakie atuty wykorzystują. 


Analiza grupy docelowej

Analiza grupy docelowej ma przynieść odpowiedź na pytania o to, do kogo i jak powinniśmy mówić. Dzięki niej będziesz wiedzieć, kim są rodzice potencjalnych podopiecznych, jakie mają priorytety i jaki styl życia prowadzą. To pozwoli Ci na lepsze zaplanowanie komunikacji i poprawienie oferty tak, by odpowiadała na potrzeby grupy docelowej.


Analiza obecnej sytuacji przedszkola czy szkoły w social media

Specjaliści przygotowujący strategię social media dla szkoły czy przedszkola analizują także obecne poczynania marki w mediach społecznościowych, by ustalić, co warto kontynuować w komunikacji, a z czego zrezygnować i jak to zastąpić. 

Spojrzenie z zewnątrz daje często zupełnie nową perspektywę, dlatego warto do współpracy zaprosić kogoś, kto na co dzień nie jest zaangażowany w działania komunikacyjne dla marki.


Pomysł kreatywny 

Po analizach przychodzi czas na wyciągnięcie wniosków i opracowanie na ich podstawie pomysłu kreatywnego – szytego na miarę zbioru rozwiązań, które po wdrożeniu zapewnią Twoje szkole czy przedszkolu sukces w social media. 



Kanały social media dla szkoły lub przedszkola

Bardzo ważnym etapem w planowaniu działań w mediach społecznościowych dla przedszkola czy szkoły jest dobór kanałów komunikacji. Na które warto postawić w pierwszej kolejności?


Facebook dla szkoły i przedszkola – zarówno publicznych, jak i prywatnych

Facebook ma w Polsce ponad 25 milionów użytkowników. Najwięcej z nich ma od 25 do 34 lat, istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że spora część to rodzice dzieci w wieku szkolnym lub przedszkolnym – a więc Twoi potencjalni „klienci”.

Na Facebooku przedszkola i szkoły warto:

– pokazywać codzienność w placówce i to, jak wiele atrakcyjnych dla najmłodszych rzeczy się tam dzieje, 

– informować o tym, co z punktu widzenia rodzica jest istotne (naborach, nagrodach, kursach zrobionych przez nauczycieli i wychowawców),

– prezentować infrastrukturę i pomoce naukowe.

Aktualności z przedszkola w social media

Dla rodziców obecnych uczniów czy przedszkolaków atrakcyjna może okazać się grupa na Facebooku administrowana przez placówkę, w której będzie można podyskutować o usprawnieniach czy na bieżąco informować np. o planowanych przedstawieniach, czy dodatkowych zajęciach i wyjściach.


Instagram dla przedszkoli i szkół

Kolejnym sprawdzonym wyborem dla przedszkola czy szkoły jest Instagram, a więc platforma umożliwiająca dzielenie się przede wszystkim materiałami wizualnymi. 

Na Instagramie szkoły czy przedszkola warto:

– tworzyć edukacyjne karuzele pomagające rodzicom w prawidłowym wspieraniu rozwoju dziecka, 

– pokazywać życie placówki (zwłaszcza w stories), 

– grupować posty w przewodniki (wyjaśniające np. kiedy najlepiej zapisać dziecko do placówki albo jakich zajęć można się spodziewać).

Przedszkole na Instagramie


YouTube dla przedszkola i szkoły

Zarówno szkoła, jak i przedszkole mogą zyskać grono fanów dzięki tworzeniu edukacyjnych filmów na YouTubie. Te mogą być skierowane zarówno do rodziców (i dotyczyć np. kwestii formalnych), jak i do samych dzieci (i pokazywać im np. to, jak będzie wyglądać ich dzień w tej konkretnej placówce). Takie filmy można też wykorzystać na Facebooku, Instagramie i stronie www zarówno w całości, jak i pocięte na krótsze fragmenty.


Jak promować przedszkole lub szkołę w social media? 9 sprawdzonych porad

Jak skutecznie promować szkołę lub przedszkole w mediach społecznościowych? Nasi specjaliści dzielą się swoimi sprawdzonymi w praktyce sposobami. Oto 9 z nich!


1. Edukuj

Edukowanie rodziców to świetna strategia komunikacyjna dla szkoły czy przedszkola. Nie tylko dasz im nowe narzędzia do pracy z dzieckiem, ale także pokażesz, że pracują u Ciebie najlepsi, świetnie wykształceni specjaliści.

Edukacja na Instagramie


2. Pokazuj życie placówki

W social mediach szkoły czy przedszkola koniecznie pokazuj aktualne wydarzenia i aktywności. Możesz to robić w postach statycznych, filmach czy stories – ważne, by udowadniały, pod jak dobrą opieką są dzieci i jak mogą rozwijać różne swoje umiejętności.

Pamiętaj jednocześnie, że każdy rodzic musi wyrazić zgodę na wykorzystywanie wizerunku swojego dziecka do promocji placówki edukacyjnej w social media. Dbaj też o to, by żadne zdjęcie nie zawierało elementów, które mogłyby kogoś zawstydzić czy ośmieszyć.

Wydarzenie z życia przedszkola w social mediach

3. Stwórz ABC rodzica

O tym, jak działa Twoja placówka, wiesz pewnie wszystko – ale rodzice zdecydowanie nie. Stwórz serię postów w social media szkoły czy przedszkola, w której wyjaśnisz np.:

– jak zapisać dziecko, 

– w jakich godzinach są zajęcia, a w jakich jest np. prowadzona świetlica, 

– jak kontaktować się z nauczycielami i wychowawcami.

W znalezieniu pomysłów na tego typu treści niezastąpiony będzie sekretariat – to tam trafia większość pytań, na które warto odpowiedzieć także publicznie.



4. Prezentuj opinie

Rodzice zostawili dobre opinie w Google’u, w zakładce Recenzje na Facebooku albo po prostu przesłali referencje? Zamieść je w poście (najlepiej bez nazwiska, chyba że autorzy wyrażą na to zgodę), by dać kolejnym osobom tzw. społeczny dowód słuszności. Nie masz jeszcze żadnych opinii? Poproś o nie – również za pomocą social media.


5. Pokaż zalety

W social media przedszkola lub szkoły stwórz serię postów, w której pokażesz zalety swojej placówki – np. dobry dojazd, wysoki poziom bezpieczeństwa, wykształcenie kadry czy nowoczesny sprzęt. To również mogą być bardzo istotne czynniki wspierające decyzję o wybraniu Twojej oferty, dlatego zadbaj o rozwianie wątpliwości i pokazanie się w tych tematach od najlepszej strony.

Prezentacja kadry nauczycielskiej w social mediach

6. Opowiedz o miejscu

W postach w mediach społecznościowych szkoły i przedszkola możesz też opowiedzieć o samym miejscu: o tym, jak pojemne są sale, ile ich jest, ile jest toalet, gdzie znajduje się szatnia, czy macie kuchnię i jak wygląda stołówka. Stworzy to wrażenie transparentności i podniesie nie tylko poziom zaufania, ale i da poczucie bliskości i znajomości miejsca.


Autopromocja przedszkola w social mediach



7. Skorzystaj z reklam i zwiększ intensywność działań w wybranych okresach

Okres naboru na kolejny rok szkolny powinien być szczególnie dobrze opracowany pod względem komunikacji w mediach społecznościowych. Szkoła i przedszkole powinny w tym czasie zintensyfikować swoje działania autopromocyjne po to, by wykorzystać czas wzmożonego zainteresowania tematem ze strony rodziców. Wykorzystaj wszystkie dostępne środki – w tym zdjęcia w tle.

Rekrutacja do przedszkola w social mediach


8. Daj głos dzieciom

Kto lepiej niż główni zainteresowani opowie o Twojej placówce? Zapytaj dzieci, za co lubią swoją szkołę czy przedszkole, a później wykorzystaj cytaty z ich wypowiedzi w postach. Możesz także przygotować film z ich udziałem – z pewnością niejeden rodzic pokaże go swojemu potomstwu wybierającemu się właśnie do szkoły czy przedszkola.


9. Przedstaw metody wychowawcze i kwalifikacje kadry

Wykorzystaj swój atut – kadrę, której nie ma nigdzie indziej. Dla wielu rodziców to bardzo istotne, kto będzie uczył ich dzieci i jakie ma do tego kompetencje, dlatego przedstawienie nauczycieli i wychowawców w social media przedszkola czy szkoły może znacznie zwiększyć zainteresowanie placówką.

Metody edukacyjne na profilu szkoły na Facebooku



Skorzystaj z pomocy profesjonalistów w prowadzeniu profili dla szkoły i przedszkola


Chcesz, by social media Twojej szkoły czy przedszkola były prowadzone profesjonalnie i przyciągały większą liczbę fanów? Powierz ich prowadzenie specjalistom z Coconut Agency. Możemy przygotować dla Ciebie także strategię działań lub przeprowadzić kampanię reklamową w okresie naboru. 

Jeśli wolisz zlecić tworzenie treści do social media placówki swoim pracownikom, skorzystaj ze szkolenia dedykowanego, podczas którego nasi specjaliści przygotują ich do skutecznych, efektywnych działań.

Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach!

Podobne wpisy