Wymiary Grafik na Facebooku – Aktualne Rozmiary 2020
Jakie wymiary powinna posiadać grafika, aby wyświetlała się poprawnie na Facebooku? – to pytanie zdecydowanie zbyt często nurtuje użytkowników. Co prawda Facebook sam publikuje rekomendowane wymiary grafik, ale stosowanie się do tych zaleceń nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Wiemy to z własnego doświadczenia – dopiero w toku działań prowadzonych dla różnych firm wypracowaliśmy optymalne rozwiązania.
Dzięki naszym wskazówkom w przyszłości unikniesz efektu nieostrej grafiki na swoim profilu społecznościowym. Za chwilę podzielimy się z Tobą sprawdzonymi, aktualnymi wymiarami grafik na Facebooka.
Artykuł jest na bieżąco aktualizowany, a więc zawarte w nim informacje przez cały czas są aktualne [ostatnia aktualizacja: 10.01.2019].
Grafiki na Facebooku – wytyczne, format, ilość tekstu
Na początek kilka uwag technicznych odnośnie grafik:
- przygotowujemy je w rozdzielczości 72dpi,
- w formacie .png (przed zapisem należy spłaszczyć warstwy),
- w trybie kolorów sRGB,
- ilość tekstu na grafice nie powinna przekraczać 20%.
Skorzystaj z tej strony, aby sprawdzić, czy Twoja grafika mieści się we właściwym przedziale: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay - waga ok. 100-350kB
Zadbaj o to, aby pliki graficzne ważyły możliwie jak najmniej – dzięki temu zapobiegniesz niepożądanej kompresji Twoich plików przez Facebooka. Mówiąc prościej, nie stracą one na jakości.
Facebook rekomenduje, ale…
Portal udostępnia rekomendowane wymiary grafik, jednak w większości przypadków po ich zastosowaniu nie wszystko wygląda tak dobrze, jak powinno. W związku z tym – do każdej kategorii dołączamy przygotowaną przez nas grafikę wraz z wymiarami, które stosujemy i polecamy również Tobie.
Zdjęcie profilowe na Facebooku – aktualne wymiary grafiki na avatar
Zdjęcie profilowe w miniaturze wyświetlane jest jako okrągłe, natomiast możemy wgrać obraz kwadratowy lub prostokątny i później odpowiednio go wykadrować.
Facebook informuje, że zdjęcie na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 170 x 170 pikseli, w smartfonach – jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych – jako obraz o wymiarach 36 x 36 pikseli.
Jednak zdecydowanie lepiej będzie, jeżeli wgramy wyższą rozdzielczość, tj. 800×800 px lub 900×900 px.
Zdjęcie w tle na Facebooku – wymiary cover photo
W przypadku grafiki w tle należy wziąć pod uwagę to, że inaczej wyświetla się ona na urządzeniach mobilnych, a inaczej na desktopie. Na komputerach jest wyświetlana jako obraz o wymiarach 820×312 pikseli, natomiast w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640×360 pikseli.
Facebook informuje, że zdjęcie w tle musi mieć co najmniej 720 pikseli szerokości oraz aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG lub PNG o wymiarach 851×315 px i rozmiarze do 100KB.
Skomplikowane? Na szczęście mamy sprawdzone wymiary, które polecamy również Tobie: 820×462 px, przy czym pamiętaj, że część grafiki zostanie automatycznie przycięta lub wykadrowana przez Ciebie w momencie wgrywania jej na Twój profil. W związku z tym, warto umieścić najistotniejsze elementy na samym środku, ponieważ dolna lub górna część zostanie przycięta – na telefonach nadal będzie widoczna w całej okazałości.
Zaciemnieniem zaznaczyliśmy pole, które będzie widoczne na desktopie. Pozostała część będzie widoczna na smartfonach.
Grafika wydarzenia na Facebooku – aktualne wymiary okładki wydarzenia
Na początku należy zwrócić uwagę na to, iż po zastosowaniu rekomendowanych przez Facebooka wymiarów, grafika w tle wydarzenia porusza się na boki, w prawo i w lewo, co uniemożliwia właściwie wykadrowanie.
Sprawdzone wymiary stosowane przez nas to 1187×625 px.
Grupa na Facebooku – wymiary zdjęcia w tle
Warto zaznaczyć, że w tym przypadku Facebook automatycznie kadruje zdjęcie podczas wgrywania i nie mamy możliwości wykadrowania go samemu, jak było w przypadku zwykłego zdjęcia w tle. Weź to pod uwagę przy tworzeniu takiej grafiki. Podobnie jak w przypadku zdjęcia w tle profilu – większa część grafiki będzie widoczna na smartfonach, natomiast na monitorze komputera częściowo zostanie przycięta.
Wymiary, które polecamy zastosować to 820×426 px
Facebook Stories – aktualne wymiary grafiki do Stories
W tym przypadku najistotniejsze są proporcje takiej grafiki, czyli 16:9. Chcąc przygotować grafikę ustawiamy rozdzielczość na 900×1600 px
Grafika OUR STORY – aktualne rozmiary
Jest to grafika niedoceniana i często pomijana, a naprawdę warto umieścić ją w swoim profilu. W tym przypadku stosujemy wymiary 1200×640 px
Post FB Poziomy – aktualne wymiary grafik na Facebooku
To najpopularniejszy format postów. W tym przypadku stosujemy wymiary: 1200×900 px.
Post FB Pionowy – aktualne rozmiary grafik na Facebooku
Ten format najlepiej prezentuje się na urządzeniach mobilnych. Ze względu na swoje proporcje, całość jest dobrze widoczna na małym ekranie. Stosujemy wymiary 1080×1350 px.
Post FB Kwadratowy – aktualne rozmiary posta na Facebooku
Stosujemy wymiary 1200×1200 px. Ta sama rozdzielczość idealnie sprawdzi się na Instagramie.
Oferta Pracy na Facebooku – wymiary grafiki
Facebook nie udostępnia informacji na temat tego, jakie wymiary powinna posiadać grafika do ogłoszenia o pracę. Tworząc grafiki dla naszych klientów, używamy wymiarów: 1200x628px
Reklama karuzelowa na Facebooku – wymiary
Użyj od 2 do 10 kwadratowych grafik o wymiarach 1080x1080px i stwórz wyjątkową reklamę, zbudowaną z poziomego rzędu grafik. Ten rodzaj reklamy doskonale sprawdzi się w przypadku prezentacji produktów, np. z Twojego sklepu internetowego.
Wymiary Grafik na FB – Reklama Like Page (na polubienia)
W większości przypadków stosujemy kwadratową grafikę 1200×1200 px. Możemy też użyć poziomej w rozdzielczości 1200×628 px.
Video na Facebooku i okładka video
Plik wideo musi trwać od 20 do 90 sekund. Rekomendowany rozmiar to 820x462px. Wymiary takiego pliku mogą być większe, niemniej jednak zachowujemy proporcje 16:9 lub 9:16. Dokładnie tych samych zasad trzymamy się tworząc okładkę do pliku wideo, który chcemy opublikować.
Udostępniony link na Facebooku – rozmiar podglądu
Gdy udostępnisz link, jego grafika wyświetli się na komputerach w rozdzielczości 500x261px. Facebook automatycznie zaciągnie grafikę bezpośrednio z linkowanej strony.
Logo Facebook – oficjalne do pobrania
Po pierwsze zachęcamy do zapoznania się z oficjalnymi wytycznymi dotyczącymi poszczególnych brandów . Poniżej podajemy linki do oficjalnych stron Facebooka, na których znajdziesz materiały do pobrania.
Logo aplikacji Facebook
Na tej stronie znajdziecie wytyczne i oficjalne logo aplikacji Facebook do pobrania:
https://en.facebookbrand.com/facebookapp/
Znajdziemy tam sekcję, w której możemy pobrać znaczek/logotyp Facebooka, jak również inne elementy związane z marką jak np. Thumb Icon (,,kciuk”)
Logo Messenger – do pobrania
Na tej stronie znajdziecie wytyczne i oficjalne logo Messengera do pobrania:
https://en.facebookbrand.com/messenger/
Facebook – branding korporacyjny
Branding korporacyjny Facebooka:
https://en.facebookbrand.com/facebookcompany/
Logo Instagram – do pobrania
Na tej stronie znajdziecie wytyczne dotyczące marki i oficjalne logo Instagrama do pobrania:
https://en.instagram-brand.com/
Logo WhatsApp – do pobrania
Na tej stronie znajdziecie wytyczne dotyczące marki i oficjalne logo WhatsApp do pobrania
Facebook – Lista wszystkich znaków towarowych
Tutaj znajdziecie też listę znaków towarowych (z logami) będących własnością Facebooka i jego spółek zależnych.
https://en.facebookbrand.com/trademarks
Facebook – zdjęcia, grafiki i materiały prasowe
Jeśli potrzebujecie zdjęć Facebooka, do wykorzystania w materiałach prasowych takich jak: zdjęcia siedziby, biur, Marka Zuckerberga i wydarzeń związanych z Facebookiem to poniżej dajemy link do oficjalnych materiałów prasowych Facebooka.
https://about.fb.com/media-gallery