Poznań – Agencja Social Media
Chcesz znaleźć agencję marketingową z Poznania, która specjalizuje się w obsłudze profili w social media?
W tym artykule odchylimy kurtynę i pokażemy Ci, jak wygląda praca agencji od wewnątrz. Pokażemy ciekawe case study, pochwalimy się wynikami uzyskanymi podczas współpracy ze znanymi markami, omówimy kwestię oferty. Poznasz nasze spojrzenie na media społecznościowe, dowiesz się, jakimi kierujemy się wartościami podczas współpracy z klientami. Co więcej, znajdziesz tu także listę poznańskich agencji social media.
Postaramy się ułatwić Ci proces decyzyjny, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że wiele kwestii może być dla Ciebie niejasnych. Zacznijmy od obalenia mitu głoszącego, że promocja firmy w social media sprawdza się tylko w niektórych branżach. Zebrane przez nas doświadczenia przeczą temu poglądowi. Mamy na koncie współpracę ze skrajnie różnymi Klientami, zarówno pod kątem rozmiarów przedsiębiorstwa, jak i przedmiotu działalności. Począwszy od firm jednoosobowych, aż po duże podmioty gospodarcze.
W każdym z przypadków z powodzeniem prowadziliśmy działania w mediach społecznościowych, bez względu na to, czy mieliśmy do czynienia z firmą szkoleniową, transportową, producentem wózków inwalidzkich czy też dystrybutorem karmy dla zwierząt.
Czy zatem wynika z tego, że odpowiedź na pytanie o to, czy warto podjąć współpracę z agencją social media uważamy za oczywistą i jednoznaczną? Nie do końca. Tę decyzję każdy przedsiębiorca powinien podjąć samodzielnie, w oparciu o aktualną fazę rozwoju firmy, cele do jakich dąży oraz o budżet, jakim dysponuje. My możemy jedynie pomóc Ci poprzez nakreślenie całościowego obrazu sytuacji, co też czynimy w niniejszym artykule. Zapraszamy, pokażemy Ci świat Marketingu, który robi kokosy!
Czy warto skorzystać z usług agencji social media?
Jeden z naszych klientów, Krzysztof Sarnecki, na poniższym nagraniu przedstawia swoją opinię o naszej współpracy. Polecamy obejrzeć całą jego wypowiedź 🙂
Oferta dla Firm z Poznania – czy tylko obsługa Social Media?
Prowadzenie firmowych social media – profile Facebook, LinkedIn, Instagram
Komunikacja marki – Szukasz godnej zaufania agencji, której będziesz mógł powierzyć prowadzenie Twoich firmowych profili na Facebooku, LinkedInie czy Instagramie? W Coconut Agency zajmujemy się obsługą social media w sposób kompleksowy, łącznie z przygotowywaniem contentu, tworzeniem grafik oraz czuwaniem nad moderacją.
Messenger Marketing – Miałeś już okazję korzystać z Chatbotów? To coraz popularniejsze rozwiązanie w świecie social mediów. Chętnie zaprojektujemy i wykonamy dostosowanego do Twoich potrzeb Chatbota, który przejmie od Ciebie lub od Twojego zespołu część zadań związanych z obsługą klienta, rezerwowaniem wizyt czy też np. posłuży do przeprowadzenia konkursu. Jednocześnie będzie on budował listę kontaktów w Messengerze, którą następnie możesz wykorzystać przy kampaniach reklamowych.
Poznań – Konsultacje i Szkolenia z mediów społecznościowych
- Szkolenia Zamknięte – Są one przeznaczone dla firm, którym zależy na głębszym wejściu w świat mediów społecznościowych. Jeżeli posiadasz w swoim zespole osobę, albo nawet cały dział, który odpowiada za komunikację w social mediach, to możemy przygotować i przeprowadzić szkolenie szyte na miarę Twojej firmy.
- Szkolenia Online z Social Media
Kurs Online: Podstawy Reklam na Facebooku
Kurs Online: Jak Prowadzić Fanpage
- Strategia Social Media – Z naszego doświadczenia wynika, że większość przedsiębiorstw, nawet tych dużych, nie posiada prawidłowo przygotowanej i zapisanej strategii marketingowej, o strategii social media nawet nie wspominając. Dlatego prawie zawsze jest to krok, od którego zaczynamy współpracę. Przygotowana przez nas strategia działań w social mediach zawiera m.in. takie elementy jak analiza wstępna, analiza konkurencji, konkretne grupy docelowe, sugerowany budżet, big idea oraz propozycje działań wraz z ich harmonogramem.
Jak reklamować się na Facebooku? Kampanie Social Ads dla Firm z Poznania
Na jaki cel nastawione są najczęściej działania w tzw. digitalu, wykorzystujące Facebook Ads?
W Coconut Agency świadczymy usługi związane z prowadzeniem następujących kampanii reklamowych w serwisie Facebook:
- Lead Generation – czyli reklama nastawiona na zbieranie kontaktów do Twoich potencjalnych klientów. Stosowana m.in. w branży beauty, szkoleniowej i edukacyjnej.
- E-commerce – promowanie sprzedawanych w sklepie internetowym produktów lub usług.
- Event Marketing – reklama konferencji lub innych wydarzeń.
- Kampanie Webinarowe – działania związane z promocją szkoleń online i zbieraniem zapisów na webinary. W tej wąskiej dziedzinie możemy pochwalić się niemałym doświadczeniem, popartym konkretnymi wynikami.
Poznań – Jak wygląda cennik i ile kosztuje obsługa Facebooka?
Czy jesteśmy znani z taniej obsługi mediów społecznościowych? Otóż nie.
Posłużmy się jednak pewnym porównaniem. Z wyborem agencji social media jest trochę tak, jak z wyborem spadochronu. Kiedy oglądasz je w sklepie, zapakowane w pokrowiec, pozornie różnią się wyłącznie ceną – jeden może kosztować 200 zł, a drugi 800 zł. Różnice w jakości ujawniają się dopiero po otwarciu czaszy. Wtedy jednak na zmianę decyzji może być już za późno. Czy wobec tego odważyłbyś się wyskoczyć z samolotu z tańszym spadochronem?
Od czego uzależniony jest koszt miesięcznej obsługi social media?
W przypadku obsługi firmowego profilu na Facebooku cena uzależniona jest od:
- liczby publikowanych postów – jedni oczekują kilku, a inni kilkudziesięciu miesięcznie;
- godzin moderacji – standardowo prowadzona jest ona w dni powszednie od 9:00 do 17:00, ale zdarzają się przypadki, gdzie wymagana jest również moderacja nocna i/lub weekendowa – co oczywiście wiąże się z wyższą opłatą;
- ilości niestandardowych działań – zaliczamy do nich live’y, konkursy czy wydarzenia na Facebooku;
- moderacji grup na Facebooku – pilnowanie porządku na grupach zrzeszających Twoją społeczność to dodatkowa praca;
- wykonywania sesji zdjęciowych oraz montażu nagrań wideo;
- obsługi Chatbota i prowadzenia kampanii Messenger MArketingowych;
- wysokości budżetów przeznaczanych na reklamy Facebook Ads.
Reasumując, ile może wynieść miesięczny koszt obsługi firmowego Facebooka, przy założeniu publikacji 12 postów?
Ceny zaczynają się od 2400 zł netto.
Aż tyle?! To czy nie bardziej opłaca się zatrudnić w firmie dodatkową osobę i powierzyć jej te działania?
To nie takie proste, jak mogłoby się wydawać. Należy zdawać sobie sprawę, że w Coconut Agency nad obsługą jednego profilu stale czuwa kilku specjalistów. Taki zespół operacyjny tworzą co najmniej trzy osoby:
- grafik – dbający o spójność wizualną i estetykę postów;
- specjalista social media – odpowiedzialny za treść i harmonogram publikacji;
- specjalista performance – świetnie znający środowisko Facebook Ads i generujący świetne wyniki z inwestowanego budżetu.
Znalezienie jednej osoby, która mogłaby pochwalić się takimi kompetencjami i kilkuletnim doświadczeniem w każdej z powyższych dziedzin, graniczy z cudem. A zatrudnienie jej za 2400 zł netto byłoby wręcz niewykonalne. Nie wspomnieliśmy też jeszcze nic o kosztach pracodawcy.
Zmysł analityczny, kreatywność, lekkie pióro i wyczucie estetyki to cechy, które rzadko idą ze sobą w parze. Owszem, można copywritera wysłać na kurs grafiki komputerowej, ale efekt będzie taki, jak u graczy ligi podwórkowej – zawodnik grający raz na bramce, a raz w ataku, nie osiągnie perfekcji ani w jednej, ani w drugiej dziedzinie. Tymczasem aby przegonić konkurencję, niezbędna jest specjalizacja. Od początku naszą ambicją było, aby pracować z najlepszymi.
Czym kierować się przy wyborze agencji marketingowej w Poznaniu?
Stare porzekadło mówi, że “nie szata zdobi człowieka” i tak samo jest w przypadku agencji zajmujących się marketingiem w mediach społecznościowych. Wszystkie mogą robić bardzo dobre pierwsze wrażenie, ale bliższy kontakt ujawnia niekiedy inne oblicze. Sami przekonaliśmy się o tym kiedyś prowadząc rozmowę kwalifikacyjną.
Zaprosiliśmy do naszego biura kandydatkę na stanowisko social media specjalisty. Dziewczyna miała już za sobą doświadczenie wyniesione z pracy w innej, znanej agencji. Chcieliśmy się dowiedzieć, jak wyglądała jej dotychczasowa praca. Pochwaliła się nam, że w pewnym momencie obsługiwała aż 18 różnych profili firmowych. Zszokowani zapytaliśmy, jaki był w takim razie zakres jej obowiązków. Wówczas wprawiła nas w jeszcze większą konsternację przyznając, że zajmowała się wszystkim – od układania harmonogramu publikacji, poprzez przygotowywanie grafik, pisanie postów, ustawianie reklam i bezpośredni kontakt z klientem. Ciężko nam było to sobie nawet wyobrazić, ponieważ w naszej agencji mamy diametralnie inne standardy.
Faktem jest jednak, że nie był to odosobniony przypadek i z podobną sytuacją można się spotkać i w branży social media, i np. w branży SEO/SEM. Niestety potem często okazuje się, że ilość obsługiwanych profili nie idzie w parze z jakością i klienci odchodzą, zrażeni do współpracy z agencjami.
To wszystko przekłada się na wycenę usługi, a tym samym na niezrozumiały dla wielu osób rozstrzał cenowy sięgający od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Post można przygotować w 5 minut, ściągając grafikę z internetowego banku zdjęć oraz opatrując ją schematycznym opisem, składającym się z jednego czy dwóch zdań. Czy jednak taki post wniesie coś do komunikacji marki z klientami? Będzie wartościowy dla odbiorcy?
Dla jasności – nie negujemy takiego podejścia. Rozumiemy, że dla części przedsiębiorstw będzie ono w zupełności wystarczające. Dlatego jeśli przy wyborze agencji kierujesz się głównie ceną, bez trudu znajdziesz taką, w której za obsługę profili w mediach społecznościowych będziesz mógł zapłacić niższą stawkę niż w Coconut Agency.
Większość przedsiębiorców nie wie, na co zwracać uwagę i jakie pytania zadać wybierając agencję social media. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższego akapitu będziesz bardziej świadomym klientem i lepiej sprecyzujesz swoje oczekiwania.
Portfolio – Marketing w Social Media
Agencyjne Case Study na podstawie pracy z Klientami
Jak Zarobić 250 000 zł w 26 Dni – Kampania Facebook Ads
Współpraca z Dallmayr Polska – od 0 do 7 000 polubień w pół roku
Dallmayr Polska – Profil na Facebooku Dallmayr Polska – Profil Facebook, przykładowy post Dallmayr Polska – Post na Facebooku
Fotowoltaika – Jak Pozyskiwać Klientów na Facebooku?
Lead Generation – Case Study 5-ciu Kampanii Pozyskującej Kontakty za pomocą Facebook Ads
Poznań – jak znaleźć odpowiednią agencję od social media?
Skoro trafiłeś na ten artykuł, to zapewne zastanawiasz się na wyborem agencji marketingowej z Poznania, której powierzysz prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych. Chodzi o Facebooka i Instagrama, czy może masz także kanał na YouTube i profile na LinkedInie czy Twitterze?
Niektóre agencje mają jeszcze szersze spektrum działalności. To tzw. agencje 360, na których oferty zapewne już natrafiłeś. Oprócz prowadzenia firmowych social media, zajmują się one także m.in. SEO, tworzeniem stron internetowych oraz Google Ads. Tak naprawdę jest ich o wiele więcej niż agencji wyspecjalizowanych stricte w mediach społecznościowych.
Dlaczego mówimy o naszej konkurencji z Poznania?
Naszym zamiarem nie jest wytykanie słabych punktów czy tworzenie rankingów. Wręcz przeciwnie, uważamy, że każdy ma nieco inną grupę docelową, stąd wynikają różnice. Mówimy o konkurencji, ponieważ nie znamy Twoich potrzeb. Możliwe, że wykraczają one poza obszar naszej działalności, w której, jak już wiesz, skupiamy się na mediach społecznościowych.
Od początku stawiamy na specjalizację w obszarze social media. Co dzięki temu zyskujemy?
- Skupienie – zagłębiając się w jeden temat, poznajemy go coraz lepiej, mamy też czas na edukację i śledzenie branżowych nowinek;
- Wysoką jakość – trening czyni mistrza, a zatem zbierane przez lata doświadczenie przekłada się na coraz lepsze wyniki dla naszych klientów;
- Jesteśmy pozycjonowanie jaki eksperci w branży social media – pracowaliśmy na to m.in. występując na wydarzeniach oraz wypowiadając się na łamach portali branżowych. Potwierdza to także grono zadowolonych klientów.
Jeżeli nie przeprowadzałeś jeszcze porównania ofert, poniżej zamieściliśmy listę agencji oferujących obsługę social media.
Lista Agencji Social Media dla firm z Poznania
- Coconut Agency
- Agencja Interaktywna Wide Open
- DaCompany
- dotrelations
- Get More Social
- Grupa ICEA S.A.
- Innovation Sp. z .o.o.
- NiuBrands
- Notorius Agencja Marketingu Zintegrowanego
- Olicom
Poznań – Performance Marketing w mediach społecznościowych
Poza prowadzeniem profili w social media, mamy także duże doświadczenie (i niejeden sukces na koncie) w obszarze kampanii reklamowych typu Performance na Facebooku.
Czym tak właściwie jest Performance Marketing? To nic innego jak kampanie reklamowe skierowane na osiągnięcie sprecyzowanego celu, czyli np. pozyskania danych kontaktowych do potencjalnego klienta (lead generation), sprzedaż produktu w branży e-commerce czy sprzedaż biletu na promowane wydarzenie. Co istotne, istnieje możliwość dokładnego obliczenia kosztu pojedynczej akcji.
Kontakt – Social Media dla Firm z Poznania
Chcesz poprosić o wycenę działań w mediach społecznościowych, odbyć niezobowiązującą rozmowę lub bezpłatną konsultację?
Przejdź do formularza kontaktowego >> Kliknij TUTAJ <<
Będzie nam także miło, jeśli dołączysz do obserwujących Coconut Agency w social mediach:
Facebook: Coconut Agency na FB
Instagram: @coconut_agency
LinkedIn: Coconut Agency na LI
YouTube: Coconut Agency na YT